משרד התחבורה נכנע ללחץ של חברת מוריה, והחליט לקדם את הרחבת כביש 45 (נתב"ג-עטרות), שמהווה כניסה צפונית לירושלים. מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון, החליט לאחרונה להמשיך את סלילת נתיב נוסף בכביש, וזאת בניגוד להחלטה קודמת של מע"ץ מחוז ירושלים לשנות את סדרי העדיפות בנוגע לקידום פרויקטים באזורים רגישים מבחינה ביטחונית.
מהנדס המחוז, אלכס שגיא, החליט לפני מספר חודשים להקפיא תוספת של נתיב לכל כיוון בכביש 45. חברת מוריה ועיריית ירושלים פנו למע"ץ ומשרד התחבורה בדרישה לבטל את ההחלטה ולקדם את הפרויקט כמתוכנן.
מוריה, שמקדמת פרויקטים ככביש 4 צפון, גשר רמות וגשר עטרות, חששה שאי הרחבת הכביש תביא לצוואר בקבוק בכניסה הצפונית לעיר. העירייה חששה, כי תקציבי הפיתוח שיקוצצו יועברו למחוזות אחרים, ובכל מקרה ייחסו בין היתר את ההתעקשות של העירייה גם לטעמים פוליטיים.
לאחר מגעים ושיחות שארכו כארבעה חודשים החליט בן-ציון לקדם את הפרויקט. עבודות ההרחבה כוללת רק עבודת אספלט, והערכות הן, כי ההרחבה תסתיים עד לרבעון הראשון של שנת 2003.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.