ניו מדיה נמכרה לחברה אמריקנית תמורת 19 מ' ד' במניות

איי.אי.אס תרשום רווח הון של 11 מ' ש' * מנכ"ל ומייסד ניו מדיה, אפי אטד, יקבל מניות בשווי 8 מ' ד'

שוק ההיי-טק הישראלי ממשיך לרשום הצלחות. לאחר שבשבוע שעבר הושלמה רכישתה של חברת מחקר אלגוריתמים על-ידי החברה האמריקנית סיילינק תמורת 83 מיליון דולר, מגיע עתה תורה של חברה אחרת, ניו מדיה קומיוניקיישן, ש-%22.5 ממניותיה מוחזקות על ידי איי.אי.אס (IES) הנסחרת בבורסה של תל-אביב.

ניו מדיה נרכשה בעיסקה בהיקף של 19 מיליון דולר על-ידי החברה הציבורית האמריקנית הרמוניק לייטווייבס. הרמוניק תקצה לבעלי המניות של ניו מדיה כ1.04 מיליון מניות חדשות, וכן תפרע הלוואת בעלים שנתנה IES לניו מדיה בסך 500 אלף דולר. לאחר המסחר אתמול הגיע מחירה של מניית הרמוניק ל-17.5 דולר.

המרוויח העיקרי מהעיסקה יהיה מנכ"ל ומייסד ניו מדיה, אפי אטד, המחזיק בכ-%44 ממניות החברה. אטד יקבל לידיו מניות בשווי של כ-8 מיליון דולר.

הנהנית השנייה הינה IES, שהשקיעה 400 אלף דולר בניו מדיה לפני כשנה וחצי. IES, שכאמור החזיקה עד עתה ב-%22.5 ממניות ניו מדיה, תקבל לידיה 233 אלף מניות של הרמוניק ואת פירעון הלוואת הבעלים, והסכום הכולל שתקבל כתוצאה מהעיסקה מגיע ל-16 מיליון שקל. רווח ההון שתרשום IES יגיע ל-11 מיליון שקל. -בעלי מניות נוספים בניו מדיה הם משקיע צרפתי המחזיק בכ-%19 מהמניות, וחברת ניהול תיקים אמריקנית, CRL, המחזיקה ב-%9.

ניו מדיה הוקמה בתחילת 96' ומונה כיום 15 עובדים. החברה פיתחה טכנולוגיה להעברת נתונים על גבי תשתיות תקשורת רחבות פס כמו רשת הטלוויזיה בכבלים, מערכות תקשורת באמצעות לוויין ומערכות תקשורת אלחוטיות. המוצרים שפיתחה מיועדים לחברות המספקות שירותי אינטרנט, שירותי טלוויזיה בכבלים ותקשורת לוויינים.

לדברי אטד, הציוד שמספקת החברה לרשת הטלוויזיה בכבלים מאפשר העברת נתונים בקצבים של עד 52 מגה ביט לשנייה, קצב שהוא גבוה פי 1,800 מקצבי הנתונים העוברים במודמים הסטנדרטיים כיום (28.8 קילו ביט). במערכות הלווייניות מגיע קצב העברת הנתונים עד ל-48 מגה ביט לשנייה.

בשנת 96' הגיעו מכירותיה של ניו מדיה ל-1.1 מיליון שקל והחברה רשמה הפסד של 1.4 מיליון שקל. השנה, אומר אטד, כבר יש לחברה מכירות והזמנות בהיקף של מספר מיליוני דולרים, והחברה אמורה להתאזן לקראת סוף 97'.

הרמוניק, שהנפיקה את מניותיה לראשונה במאי 95' (וגייסה אז 35.1 מיליון דולר), עוסקת בעיקר בציוד תקשורת לתחום הסיבים האופטיים עבור חברות הטלוויזיה בכבלים. החברה נסחרת כיום בשווי שוק של 176 מיליון דולר. בשנת 96' הסתכמו מכירותיה ב-61 מיליון דולר, והרווח הנקי שלה הגיע ל-5.9 מיליון דולר. את המחצית הראשונה של השנה סיימה הרמוניק עם מכירות של 39.5 מיליון דולר ורווח נקי בסך 3.9 מיליון דולר.

לדברי אפי אטד, ניו מדיה תעזור להרמוניק להיכנס טוב יותר לשוק הלווייני שבו הנוכחות שלה מועטה למדי. כמו כן תאפשר ניו מדיה להרמוניק חדירה נוחה וקלה יותר לאירופה. הרמוניק מצידה תקנה לניו מדיה נוכחות וכוח שיווקי בין חברות הטלוויזיה בכבלים וכניסה לשוק האמריקני. שתי החברות אמורות גם לפתח מוצרים משותפים. המתחרה העיקרית של הרמוניק היא חברת ג'נרל אינסטרומנטס, שהיא חברה גדולה ממנה.

חברת IES, הנשלטת על-ידי רוברט וורדה לוי ביחד עם משפחת שפיץ, הוקמה בשנת 1987 ועיסוקה העיקרי הוא פיתוח ושיווק של מאמן מולטימדיה לנשק קל. כמו כן פיתחה החברה מערכות סימולציה לטנקים וציוד בדיקה למכשירי קשר. לצד תחום עיסוקה הראשי השקיעה החברה במהלך שנת 96' בשתי חברות סטארטאפ - ניו מדיה וקומבוקס.

קומבוקס עוסקת בפיתוח של ממירים להעברת נתונים דיגיטליים בערוצי הטלוויזיה בכבלים ובאמצעות לוויינים. אחזקתה של IES בקומבוקס עומדת על כ-%75, ועד עתה השקיעה ברכישת מניותיה כ-1.5 מיליון שקל. בחודש מאי האחרון קיבלה קומבוקס הזמנה בהיקף של 1.3 מיליון דולר מיצרן ציוד תקשורת נתונים אמריקני לאספקה של מודמים מהירים, שאמורה להיות מסופקת במהלך המחצית השנייה של 97'.

IES סיימה את המחצית הראשונה של 97' עם הכנסות בסך 13.3 מיליון שקל והפסד נקי של 4.1 מיליון שקל. החברה נסחרת כיום בשווי שוק של 50 מיליון שקל וההון העצמי שלה מגיע ל-20.1 מיליון שקל. «מאת עמי גינזבורג «ניו מדיה נמכרה לחברה אמריקנית תמורת 19 מ' ד' במניות «איי.אי.אס תרשום רווח הון של 11 מ' ש' * מנכ"ל ומייסד ניו מדיה, אפי אטד, יקבל מניות בשווי 8 מ' ד'