תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

החיסכון כולו שלכם: הכינו את הסמארטפון לנסיעה לחו"ל

הסמארטפון שלנו הוא אחד הכלים היעילים לשימוש בחופשה בחו"ל ■ כך תהפכו את הסלולרי למדריך האישי במינימום עלות ומקסימום תועלת

טסים לחופשה: כובע, מצב רוח טוב והסמארטפון שלכם/קרדיט: :  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
טסים לחופשה: כובע, מצב רוח טוב והסמארטפון שלכם/קרדיט: : Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

*** הכתבה בשיתוף אורנג'

הסמארטפון שלנו הוא אמנם לא אח, אבל לפחות חבר. ובחו"ל הוא יכול להפוך למדריך מלא לנופש מושלם: לדאוג לנו להמלצות למלונות ולמסעדות, לבדוק שערי מטבע, להכיר לנו את האטרקציות הכי שוות בסביבה וגם לערוך לנו היכרות עם אנשים מעניינים באזור. אבל כדאי לדאוג שזה יעלה לנו כמה שפחות. כך תעשו זאת נכון.

נתקו את הגלישה הסלולרית

בהוראת משרד התקשורת, המכשיר שלכם אמור להיחסם אוטומטית לגלישה סלולרית ברגע שיצאתם מתחומי ישראל, אחרת הייתם מגיעים לחשבון חודשי של מאות ואלפי שקלים, גם על שהות של ימים ספורים בחו"ל. אם רכשתם חבילת גלישה, המכשיר יפתח באופן אוטומטי, אבל כדי ללכת על בטוח וכדי לא לחסל את החבילה מהר מדי ועל שטויות (כל תמונה שתשלחו, כל וידאו שתצפו בו, כל הודעת וואטסאפ - הכל נספר ומצטבר) כדאי שתדעו איך מנתקים גלישה סלולרית. אם אתם מתקשים לעשות זאת לבד, תוכלו לקבל הסבר מפורט מחברת הסלולר שלכם.

אוראנג' פספורט/קרדיט: : Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
 אוראנג' פספורט/קרדיט: : Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

המרדף אחרי ה-wifi

גלישה אלחוטית היא חינמית גם בחו"ל, אבל אולי תופתעו לגלות שברוב מדינות אירופה וגם בארה"ב הרוב המוחלט של הרשתות הסלולריות בסביבתכם יהיה חסום בסיסמה. אל תתביישו לבקש את הסיסמה בכל בית קפה בו תשבו. בררו במלון מה מדיניות הגלישה האלחוטית, מלונות רבים מגבילים על פי זמן או דורשים תשלום (ואז כבר עדיף לשתות משהו בקפה הסמוך).

לרכוש חבילת גלישה לחו"ל

בהמשך לסעיף הקודם, כדאי לרכוש חבילת גלישה. ערכו סקר קצר אצל חברת הסלולר שלכם על טיב והרכב החבילות המוצעות ובחרו את זו שתתאים לכם ביותר בהתאם לצרכים שלכם. אפשר גם לרכוש חבילה במדינת היעד, אבל לעיתים מדובר בפרוצדורה מעיקה ובשפה זרה כולל החלפת כרטיס סים. אם אתם בכל זאת הולכים על האופציה הזאת, אפליקציית local sim תסייע לכם לעשות זאת. שימו לב: שליחת הודעות SMS הן חלק מחבילת שיחות (ע"ע) ולא מחבילת הגלישה. עדיף להשתמש בוואטסאפ/ וייבר/ סקייפ וכדומה.

לחצו כאן כדי להכין את הסמארטפון שלכם לחו"ל >>

להתקשר מחו"ל לחו"ל

שווה לבדוק האם המדינה אליה אתם נוסעים מאפשרת שיחות בינלאומיות ליעדים הדרושים לכם ולוודא שהטלפון אינו חסום לשיחות בינלאומיות. כדאי לברר על חבילת שיחות בחו"ל וגם איך בדיוק מפעילים אותה (כאן נכנס גם תמחור ה-SMSים). המלצה שלנו: לכתוב ולשמור את רצף החיוג וקידומות חשובות וגם את מספרי שירות הלקוחות והתמיכה של החברה בארץ ובחו"ל. דבר נוסף: אם לא קניתם את המכשיר שלכם בישראל, יכול להיות שתתקלו בבעיות בשימוש בסים בחו"ל. כדאי לבדוק מבעוד מועד מול הספק שלכם.

אוראנג' פספורט/קרדיט: : Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
 אוראנג' פספורט/קרדיט: : Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

לא אמא, לא עונה

כל שיחה שתענו לה נוגסת בתקציב החבילה שרכשתם, לכן מומלץ להשתמש בשירות סינון שיחות. לא תחויבו על שיחות שלא עניתם להן, גם אם השאירו הודעות בתיבה הקולית. משיכת הודעות אלו כבר תיחשב כשיחה יוצאת לישראל.

להצטייד בכרטיס זיכרון

מאחר ובחו"ל היד על כפתור המצלמה קלה מאוד, כדאי לקחת אתכם כרטיס זיכרון חיצוני לטלפון, כדי שלא לקבל הודעה שאין זיכרון פנוי בדיוק כשתכננת לצלם עוד תמונת שקיעה מרהיבה. המלצה שלנו: אם אתם נוסעים עם הלפטופ, מומלץ להעביר בכל יום תמונות מהנייד אליו. ועוד המלצה: לא צריך לצלם כל שקיעה.

לחסום אפליקציות זללניות

דאגו לחיסכון בנפח גלישה: כדאי לבטל כל סוג של עדכונים (notifications) - הן הודעות מהאפליקציה (למשל, עדכוני חדשות) והן עדכוני תוכנה אוטומטיים. שימו לב לכל האפליקציות שלכם - מאתרי חדשות ועד למשחקים של הילדים. אפשר, אגב, להגדיר כך שאפליקציות יתעדכנו ויסתנכרנו רק בעת גלישה ב-wifi.

דבר נוסף שכדאי מאוד לעשות, הן בשביל לחסוך בגלישה והן בשביל השקט הנפשי והניתוק האמיתי שאתם כל כך זקוקים לו - עצרו את העדכון בדחיפה (push) של האימייל. כדי שהמייל לא יחפש להתעדכן כל כמה דקות ויחסל לכם את הסוללה ואת חבילת הגלישה וגם על מנת שלא לקבל מיילים מטרידים ו/או מהעבודה, אלא אם תבדקו את תיבת הדוא"ל באופן יזום.

המלצה קטנה שלנו: קבוצות וואטסאפ פעילות מאוד, הן זוללות גדולות של בטרייה. גם אם השתקתם קבוצה, אתם עדיין מקבלים את ההודעות שלה. שווה לצאת מקבוצות קשקשניות במיוחד (יש כאלו שלא?) ולהצטרף אליהן עם החזרה הביתה. שימו לב! מדובר בצעד שעלולות להיות לו השלכות חברתיות, כדאי להסביר את עצמכם לפני הנטישה.

צוות הווי ובידור אישי

המלצה שלנו: הורידו את המוזיקה והסרטים שלכם ישירות לנייד לפני הנסיעה כדי לא להזדקק לרשת אלחוטית ולא לבזבז את הגלישה הסלולרית.

אוראנג' פספורט/קרדיט: : Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
 אוראנג' פספורט/קרדיט: : Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

להתקין אפליקציות שימושיות

כאן נכנס הקטע של הסמארטפון כידיד ועוזר אישי. לכל שלב וצורך בנסיעה שלכם יש אפליקציה (ואם אין, אולי כדאי שתרימו את הכפפה...).

- עם הוצאת המזוודה מהארון אפשר להיעזר ב-pack the bag לאריזה יעילה.

- בזמן שופינג בחו"ל אתם עשויים להידרש לאפליקציית המרת שערי מטבע כמו easy currency או המרת משקלים ומידות כמו convertor free. אגב, אלו אפליקציות שפועלות גם ב-offline.

- TripAdvisor תספק לכם המלצות, ביקורות של מטיילים והמון אינפורמציה על הסביבה בה אתם מטיילים.

- booking.com - היופי באפליקציה זו הוא שתמיד היא מציגה קודם המלצות בשפת האם (עברית במקרה דנן) והיא סופר פרקטית כי המון פעמים ישראלים ממליצים או לא ממליצים על דברים שישראלים אחרים ישמחו לדעת - מארוחות בוקר ממש שוות (תודו שלישראלים יש קטע עם ארוחות בוקר) ועד "הם לא מתייחסים יפה לישראלים", חלילה.

- אפליקציית מפות תמיד מומלצת וכדאי להשתמש בכזו שעובדת offline. למשל google maps בהחלט מומלצת וכדאי לבדוק גם את offline maps & navigation.

- אפליקציית תרגום יכולה להיות לכם שימושית. כתבו translator בחנות האפליקציות והמשיכו משם.

- מטיילים רווקים? באפליקציית tinder אולי לא תמצאו אהבת אמת, אבל בטוח יהיה כיף.

והכי חשוב, תיהנו בחופשה ונסו להרים את הראש מהסלולר כמה שאפשר.

נא לא לשכוח דרכון, כרטיסי טיסה וחבילת חו"ל משתלמת >>