הסוחרים בת"א זועמים: העירייה מחייבת אותנו להחליף את השלטים על חשבוננו

לטענת הסוחרים ברחוב אבן-גבירול, העירייה הפיצה בימים האחרונים ספר בן 60 עמודים המרכז את כל הדרישות לגבי השלטים החדשים

דרישה חדשה של עיריית תל-אביב גרמה בשבועות האחרונים לזעם אצל הסוחרים ברחוב אבן-גבירול. העירייה החליטה כי במסגרת הפרויקט לחידוש מראה הרחוב, על בעלי החנויות להסיר את השלטים הישנים ולהשקיע בחדשים על-פי אמות המידה שאדריכל העירייה קבע.

לטענת הסוחרים, העירייה הפיצה בימים האחרונים ספר בן 60 עמודים המרכז את כל הדרישות לגבי השלטים החדשים. על-פי החלטת העירייה, על כל השלטים להיות בעלי רקע, מבנה ואותיות זהות מתוך מטרה להפוך את הרחוב למעין קניון.

לדברי מנהל רשת אופטיקה הלפרין, יעקב הלפרין העירייה מסרבת לחדש את רישיונות השילוט לשני הסניפים שלו ברחוב אבן-גבירול עד שלא יוסרו ויוצבו שלטים חדשים על-פי אמות-המידה שקבעה העירייה.

מבירור שנערך בחברה, עלות השלטים החדשים כפי שהעירייה דורשת, נאמדת ב-48 אלף שקל. לדברי הלפרין "אין זה צודק לדרוש מבעלי העסקים לממן סכומים גבוהים כאלו על חשבונם". לדבריו "גם ככה האגרה שמשלמים בעלי העסקים היא גבוהה". סוחר נוסף ברחוב שסרב להזדהות אמר כי רק לאחרונה הוא החליף את השלט בהסכמת עיריית תל-אביב. לדבריו, "לא יתכן שהעירייה תקבל החלטות על הגב שלנו ונוסף למסים הגבוהים אנחנו נשלם גם על שלטים חדשים".

מעיריית תל-אביב נמסר בתגובה כי "ועדת השילוט פועלת על-פי חוק העזר תל-אביב-יפו. כל שלט חדש המופנה לוועדה נבחן על-פי אמות-המידה הכתובות בחוק ובעלי השלטים בהם יש כיתוב בלועזית נדרשים להוסיף כיתוב בעברית. עם זאת, העירייה פנתה למשרד הפנים לקבלת מתן פטור מאגרה של העסקים ברחוב לשנה אחת כדי לפצות על חלק מהעלויות של הצרכים החדשים של הרחוב המשופץ".