פרשת הפתק: בקשה לחקירה נגד "מעריב"

הרקע לבקשה לחקירה פלילית הוא פרסום הפתק שטמן ברק אובמה בכותל * "מעריב": "הפתק אושר לפרסום"

בקשה לפתיחת חקירה פלילית כנגד העיתון "מעריב": הסיבה, פגיעה ברגשותיו של הסנטור ברק אובמה. הבוקר פנה עו"ד שחר אלון ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיורה למשטרה לפתוח בחקירה פלילית כנגד עורך העיתון "מעריב" וכנגד כתבים נוספים בעיתון, בשל פרסום תוכן הפתק שטמן הסנטור ברק אובמה בין אבני הכותל המערבי בירושלים.

"במעשיו, לפי דעתי, עבר העיתון על חוק השמירה על המקומות הקדושים, מספר סעיפים בחוק בעונשין, וכן פגע בזכויות המעוגנות בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו", כתב אלון ליועץ המשפטי לממשלה.

במקביל קורא עו"ד שחר אלון להטלת חרם צרכנים כללי על העיתון "מעריב" עד לפרסום התנצלות לסנטור אובמה. עוד טוען אלון כי, "החרם יוסר רק אחרי שהעיתון יפרסם הודעה פומבית בעברית ובאנגלית ובה הוא יתנצל על חוסר הרגישות שלו, על הפגיעה בצנעת הפרט של הסנאטור אובמה ובכבודו, על הפגיעה ברגשותיהם של כלל תושבי ישראל אשר נפגעו כתוצאה מהפרסום, ועל חילולו של הכותל המערבי".

מ"מעריב" נמסר בתגובה: "הפתק של ברק אובאמה ניתן ואושר לפרסום בכלי התקשורת הבינלאומיים עוד בטרם הוטמן בכותל, זמן קצר לאחר שנכתב במלון המלך דוד בירושלים. ממילא, מאחר שאובאמה אינו יהודי, אין בפרסום הפתק משום פגיעה בצנעת הפרט. 'מעריב' שמח על ההישג העיתונאי". *