התקוות התבדו: גופותיהם של אהוד גולדווסר ואלדד רגב שבו לישראל; הושלם הליך זיהוי הגופות

(עדכונים שוטפים) - התהליך הפורמלי של זיהוי החללים נמשך מספר שעות ; ישראל תעביר ללבנון את המחבל סמיר קונטאר, 4 אסירים נוספים ו-199 גופות של מחבלים ; אמנון זכרוני: "יש פה מחדל מודיעיני שלנו" ; עד הרגע האחרון חיזבאללה שיחק ברגשות המשפחות כשהותיר את גורל החיילים בערפל

אהוד גולדווסר ואלדד רגב הוכרזו בצהריים (ד') כחללי צה"ל לאחר שהושלם הליך זיהוי גופותיהם על ידי אנשי הרפואה והרבנות הצבאית. ההליך התקיים במעבר ראש הנקרה ונמשך מספר שעות, ככל הנראה בשל מצבן הקשה של הגופות.

"זה הרגע הכי קשה שהיה לנו בשנתיים האחרונות", סיפר אביה של קרנית גולדווסר, עמרי אבני, לאחר קבלת הבשורה הרשמית מאלופי צה"ל, "קרנית נדרה נדר להביא את אודי הביתה, ועכשיו שהמשימה הושלמה סערת הרגשות התפרצה. כולנו במצב קשה". משפחות החיילים החטופים יצאו בזמן הקרוב למחנה שרגא שבצפון, להתייחדות עם יקיריהן.

דובר צה"ל, תת-אלוף אבי בניהו, מסר לעיתונאים: "השלמנו את הליך הזיהוי של הגופות, וההכרזה על היותם חללים נקבעה על-פי גורמי הרפואה ועל פי ההלכה. צה"ל מרכין ראשו ומחבק בחום את המשפחות, וזוכר את לוחמיו שנפלו והיו בשבי האויב במשך שנתיים". בניהו הוסיף כי בצה"ל הוחלט לעלות את גולדווסר ורגב בדרגה.

אלופי צה"ל: "מחזקים את המשפחות"

הבשורה המרה נמסרה למשפחות על-ידי אלופי צה"ל: האלוף אלעזר שטרן הגיע לבית הוריה של קרנית גולדווסר בנהריה והאלוף גדי שמני הודיע על הזיהוי הרשמי למשפחת רגב בביתהּ בקרית מוצקין.

האלוף שמני מסר בצאתו מבית משפחת רגב: "הודעתי על הזיהוי הוודאי של אלדד ז"ל. מדובר במשפחה אמיצה ואצילה. צה"ל מחזק את המשפחות". האלוף שטרן אמר לאחר מסירת ההודעה למשפחת גולדווסר: "באנו לכאן עם בשורות קשות מאוד, אך לצד זה יש תחושה מסויימת של הקלה שהחזרנו את אודי ואת אלדד לקבר ישראלי".

אביו של החייל אלדד רגב, צבי, סיפר על הרגעים הראשונים שבהם הבין שבנו ואהוד גולדווסר אינם בין החיים: "הייתה התרגשות גדולה כשראינו בטלוויזיה את הארונות, אבל לא יכולנו להמשיך ולצפות. זה היה נורא. עד היום קיוויתי שאראה את אלדד".


השלב הבא: קונטאר יועבר ללבנון

בשלב השני של העסקה, שאמור להתבצע בזמן הקרוב, יועברו ללבנון המחבל סמיר קונטאר וארבעת האסירים הלבנונים הנוספים שהוצאו מהכלא הישראלי.

לשטח לבנון כבר הוכנסה משאית ראשונה, ובה 19 גופות של אנשי חיזבאללה, שמונה מהן הן גופות של הרוגים ממלחמת לבנון השנייה. שאר הגופות שהוצאו מבית-הקברות לחללי אויב בעמיעד יימסרו בהמשך היום.

בחיזבאללה אומרים כי בין הגופות שהועברו הבוקר ללבנון נמצאת גם גופתה של המחבלת דלאל אל-מוגרבי שכלי-תקשורת בישראל דיווחו על היעלמותה. אל-מוגרבי עומדת מאחורי פיגוע "אוטובוס הדמים" בסוף שנות השבעים, שבו נרצחו 35 בני-אדם.