לידיעת הנוסעים: שאול מופז מבקש להאריך את שעות העבודה של נהגי אוטובוסים מ-12 ל-15 ביום

שר התחבורה מבקש להאריך את שעות העבודה של נהגי משאיות ואוטובוסים * יביא את ההצעה לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, במסגרת תיקון לתקנות התעבורה בדבר שעות עבודה ומנוחה של נהגים * לדעת משרד התחבורה, אין מקום לאמץ את התקינה האירופית בנושא

שר התחבורה, שאול מופז, מבקש להאריך את שעות העבודה של נהגי משאיות ואוטובוסים מ-12 שעות המותרות כיום על פי החוק ל-15 שעות. בשבוע הבא יביא משרד התחבורה את ההצעה לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, במסגרת תיקון לתקנות התעבורה בדבר שעות עבודה ומנוחה של נהגים.

בדיון קודם שקיימה ועדת הכלכלה בנושא ביקש יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד ארדן, ממשרד התחבורה לבחון את תקנות האיחוד האירופי לעניין שעות עבודה ומנוחה ולבדוק האם ניתן להתאים את התקנות המוצעות להוראות של האיחוד האירופי, שם דווקא הופחת מספר שעות העבודה של הנהגים, אולם במסמך שהעביר משרד התחבורה לוועדת הכלכלה נכתב כי לדעת המשרד אין מקום לאמץ את התקינה האירופית בנושא.

על פי ההצעה של משרד התחבורה, נהג יהיה רשאי על פי החוק לעבוד עד 15 שעות, כשמתוכן לא יותר מ-9 שעות נהיגה, ובתנאי שבמהלך 15 השעות שהה בהפסקה במשך שלוש שעות רצופות לפחות או פעמיים במשך שעה וחצי רצופות לפחות כל פעם. אם שהה הנהג בהפסקה במשך שעתיים וחצי רצופות בלבד, הוא יהיה רשאי לעבוד רק 14 שעות מתוך 24 שעות ביממה.

עוד קובעת ההצעה כי נהג לא יעבוד יותר מ-68 שעות בכל תקופה של 6 ימים, ולאחריה יימצא מחוץ לעבודתו 25 שעות רצופות לפחות ובלבד שמספר ימי המנוחה כאמור בשנה, לא יפחת מ-52.

התיקון לחוק יחול על נהג רכב ציבורי (למעט מונית ואוטובוס זעיר ציבורי), אוטובוס פרטי, רכב מסחרי שמשקלו הכולל המותר עולה על 3,500 ק"ג ורכב מנועי שמותר להסיע בו אחד עשר נוסעים או יותר, בנוסף על הנהג.

לגבי נהיגה הציבורית באוטובוסים, הוחלט במשרד התחבורה לקבוע הסדר מיוחד לנהיגת אוטובוסים בקווי שירות ארוכים, לתקופת ניסיון שתימשך עד יולי 2009, שבמהלכה יבחן ההסדר החדש על פיו יהיה רשאי נהג אוטובוס ציבורי לעבוד עד 5 וחצי שעות רצופות אם בתוך זמן זה שהה מחוץ לאוטובוס בשתי הפסקות של 15 דקות לפחות, כל אחת, האחת לא יאוחר משעתיים אחרי תחילת העבודה האמורה והשנייה לא יאוחר מארבע שעות לאחר תחילתה.