דיזל מתלבשת על הבית

השבוע יוצאת לשוק הקולקציה החדשה של מותג האופנה דיזל, הכוללת רהיטים, אביזרים לבית וגופי תאורה ■ המעצבים הצליחו לשמור על התדמית הפרועה והצעירה של דיזל, באוסף מוצרי פרימיום נוחים ושימושיים

מותג האופנה Diesel מפתיע ומשיק לראשונה בתולדותיו קולקציה של רהיטים, אביזרים לבית וגופי תאורה. לא עוד אקססוריז ותכשיטי אופנה לחיזוק הלוק האורבני-רוקיסטי-גרנג'י של דיזל. לא גימיק של פריט אחד, "הכורסה על-פי דיזל". אלא קו מוצרים מגוון ומפורט, הכולל רהיטים, שטיחים, חיפויי קיר ואביזרי תאורה, בעיצוב רדיקלי וסוער.

הפריטים מעוצבים ומיוצרים בשיתוף פעולה עם שני בתי עיצוב מובילים בזירה האיטלקית והבינלאומית - Moroso בתחום הריהוט לבית ו-Foscarini תאורה, שגם משווקים את המוצרים. תחת הכותרת "Successful Living from Diesel" מציגות החברות לוק חדש וכובש, בהשפעות בולטות מעולם הפאנק-רוק, מתחום המסעות והחיים האורבניים, עם נגיעות של רטרו-שיק - מקורות השראה המלווים את עיצוב האופנה של דיזל לאורך השנים.

דיזל / צלם יחצ
גוף תאורה שעוצב בהשראת סלע וולקני

מראה זרוק ועוקצני

הגדרות העבודה שעמדו בפני המעצבים אינן פשוטות. כיצד ניתן לשמור על המראה הפרוע, הצעיר וחסר הרסן של דיזל, ובאותה עת לספק את דרישות האיכות, הנוחות והשימושיות של עיצוב מוצר ברמת פרימיום? גם המראה הזרוק והעוקצני של הפריטים הצליח להפתיע את הקהל, המקצועי בעיקר, בחשיפת הקולקציה ביריד הרהיטים והעיצוב החשוב במילאנו, באפריל 2009.

השבוע יוצאים המוצרים הראשונים לשוק, והם מגיעים לישראל במקביל לחשיפה העולמית, באמצעות בית העיצוב אקסקלוסיב, נציג מורוסו ופוסקריני בארץ. "עבדנו עם הצוות הקריאטיבי של דיזל על פיתוח קולקציה מעניינת ואלטרנטיבית, והתוצאה מייצגת שני אספקטים שונים, מנוגדים אפילו, של טרנדים עכשוויים המתקיימים זה לצד זה", אומרת פטריציה מורוסו.

הכיוון האחד מתאפיין בגוונים כהים, מראה מחוספס וסקסי, בהשראת סצנת הרוק ותרבות האנדרגראונד. ואילו הקו השני בהיר, חושני וקליל יותר, מתאפיין בצורות רכות ומסבירות פנים, בהשראת הזיקה לטבע ולביתיות נינוחה.

בסדרה זו ניתן לראות כורסאות בהירות בשכבות בד ענניות למראה. בסדרה אחרת, ראשונית ופשוטה למראה, כיסאות ושולחנות מעץ צבוע בצביעה ידנית, המזכירים כיסאות "בית ספר" ומעוררים אסוציאציה לפינק פלויד ולקליפ "החומה".

זו מתקשרת לקולקציית Rock, שבה שולחנות זכוכית בהדפסת משי חצי שקופה הנראים כעמדת DJ, ושידות במראה קופסאות הגברה, ארגזי מסע לכלי נגינה וציוד מקצועי לרוקיסטים. עמדת ה-DJ והדפסים בשחור-לבן של תמונות מגברים, מיקרופונים ומערכות נגינה מופיעים גם על גבי טפטים וגופי תאורה.

מרתק לראות את השילוב בין האווירה האפלולית לגוף התאורה הגדול והזוויתי, אהיל תלוי שעוצב בהשראת סלע וולקני, שצדו החיצוני כהה ואפל וחלקו הפנימי קריסלי ומפיץ אור בהיר. זה משתלב מצוין עם פרגוד שעליו הדפס "טבע דומם" מנופץ בגוונים "מחושמלים". את הפאנק מייצגים סדרת מנורות הנראות כגלילי כרום וניטים, כיסאות בר בעור שחור עם ניטים גדולים ומראה תלויה באותו סגנון.

ככלל מצטיינת הקולקציה בעיקר ביכולתה להעביר את רוח המותג וסגנונו, באופן שנראה טבעי ולא מאולץ. שילוב הכוחות של מותגי עיצוב חזקים מתחומי תעשייה שונים אפקטיבי וכמו מתבקש, בעידן שבו רב-תחומיות תרבותית הופכת ליתרון. דיזל מתכננת "לשתול" פריטים מהקולקציה בקמפיינים ובחנויות הדגל שלה ברחבי העולם, אך הם יימכרו בחנויות הרהיטים. בארץ ניתן להשיג את הקולקציה אצל היבואן אקסקלוסיב בתל-אביב.