הרבעון הרביעי של 2009 היה אחד הרבעונים החזקים ביותר של ענף הרכב אי פעם עם כ-49 אלף מכירות, זינוק של קרוב ל-100% לעומת הרבעון האחרון אשתקד. כך עולה מנתונים ראשוניים שאסף "גלובס".
רוב יבואני הרכב סגרו את הימים האחרונים של חודש דצמבר עם "פוטו-פיניש" חזק, שהעלה את נתוני דצמבר מעבר ל-17 אלף יחידות ואת נתוני המסירות הכוללים לסביבות 174 אלף מסירות. חלק מהיבואנים אף הצליחו לשפר את נתוני המסירות שלהם ב-2009 ביחס ל-2008. קבוצת צ'מפיון מוטורס, המייצגת בישראל את מותגי קבוצת פולקסווגן, דיווחה כי סיימה את השנה עם 15,663 מסירות לעומת 14,891 אשתקד, עליה בשיעור של 5% ועליה בנתח שוק של הקבוצה ל9%.
גם דלק רכב צפויה לסיים את השנה עם מעל 43,000 מסירות לאחר מסירות של יותר מ-3800 רכבי פורד ומאזדה בדצמבר. הנתונים מהווים נתח שוק של כ-25% ושיא של כל הזמנים במסירות החברה. יונדאי רשמה גם היא סיום חזק של השנה עם כ-2000 מסירות בדצמבר. הנתונים הרשמיים המלאים יפורסמו מחר.
בתוך כך המשיכו היום יבואנים לפרסם מחירונים רשמיים, שמייצגים עליית מחירים בדגמים המשפחתיים. המחירון החדש של קיה מציב את גרסת הבסיס של ה"פורטה" על כ-116.5, התייקרות של כ-2000 שקל וגם המשפחתית ניסן "טידה" תימכר ב-2010 במחיר דומה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.