נזקי "פרשת
הולמרק" לחברות
HOT ו-
yes מוערכים במיליוני שקלים. ל"גלובס" נודע כי החברות בוחנות תביעה לפיצוי מ
מועצת הכבלים והלוויין, לאחר שיו"ר המועצה,
ניצן חן, יצא לתקשורת והתיר לקהל לקוחות החברות להתנתק במשך מספר שבועות ללא תשלום קנס. "ניצן חן התיר לציבור לגנוב מאיתנו", אמר ל"גלובס" בכיר באחת החברות. "חן אמר לאנשים 'יש פה חנות פרוצה - לכו תבזזו אותה'".
בחברות זועמים על חן, שהוציא הודעה לתקשורת, בניגוד למודעות שפורסמו בעיתונות בנושא. בכל פעם שאחת החברות מורידה ערוץ, היא חייבת על-פי התקנות לאפשר לצופי אותו ערוץ להתנתק ללא תשלום קנס. חברת HOT גם מחויבת לפרסם מודעה סמלית בעיתון המודיעה על ירידת הערוץ, זאת מבלי להצהיר כי ניתן להתנתק בחינם. במבנה שהיה נהוג עד כה, לקוחות שבאמת נפגעים מירידת הערוץ יכולים להתקשר ולקבל פיצוי או להתנתק.
כאמור, במקרה של הולמרק פנו לשתי החברות אלפי לקוחות שראו בהורדת הערוץ, שזכה לצפייה של מאות בודדות בכל אחת מהחברות, שעת כושר להתחמק מתשלום קנס ולעבור לחברה המתחרה; זאת, למרות שהולמרק ירד מעל מסך HOT ו-yes כאחד.
במקרים רבים פנו לחברות מנויים שכבר התנתקו בשבועות האחרונים, וכעת דורשים שלא לשלם קנסות. הדבר הביא לכך שנוצרו עומסים כבדים על קווי החברות, שגרמו לליקויים בשירות הלקוחות, גם למנויים שפנו מסיבות אחרות.
כמו כן, החברות הוציאו סכומי עתק על שימור לקוחות על-ידי הוספת חבילות ושיפור תנאים. גם ציוד יקר שהוחכר על-ידי HOT ו-yes ללקוחות בתקופת התחייבות, הוחזר ללא תשלום הפער.
ב-yes גם ספגו פגיעה תדמיתית עקיפה: החברה השיקה באחרונה קמפיין לגיוס לקוחות, והעומסים על הקווים במרכזי השירות הביאו לפגיעה באפקטיביות שלו.
ב-HOT וב-yes סירבו להגיב.
ניצן חן, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, מסר בתגובה: "ל-HOT ול-yes היתה אפשרות להביא ערוץ חלופי, והם בחרו שלא לעשות כן. החברות ידעו שברגע שהן לא מספקות ערוץ חלופי עליהן לאשר התנתקות בלא החזר עלות הטבה לצרכנים - שהיו יכולים לצפות בערוץ שהוסר, לכן אני מתפלא על הטענות שלהן".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.