הנבחרת מנצחת

חזרנו לבדוק מה קורה עם הנבחרת שבחרנו ל-2010

שנת 2010 נפתחה ברגל ימין. בתור התחלה נבדוק היום, בטור העוסק בשווקים בעולם, מה קורה עם נבחרת המדינות העולמית אותה הצגנו בטור שעבר כנבחרת פותחת אפשרית ל-2010.

EWA אוסטרליה: מתחזקת בהשוואה ל-S&P500 . מהלך מעל 23.8 דולר יחשב סימן שורי ביותר. תמיכה ב-23 דולר.

EWJ יפן: אל יפן נשוב עוד הרבה השנה שכן לאט לאט עולה תשומת הלב אל משקלה וחשיבותה בכלכלה העולמית המתחדשת. מהלך מעל 10 דולר ילמד על סיכוי למהלך עלייה משמעותי בעקבותיו. תמיכה לטווח הקצר תיבחן קצת מעל 9.8 דולר.

EWQ צרפת: גם פתחה יפה את השנה. יכולה להתחזק בהשוואה ל-S&P500. סיכוי למהלך עלייה משמעותי ללא התנגדות קרובה שמפריעה.

EWY דרום קוריאה: פרצה את ההתנגדות ב-47.5 ואמורה להמשיך לעלות יפה.

VNM ויאטנם: כזכור, ל-VNM אין עבר מספיק בשביל ניתוח טכני מעמיק אבל בינתיים היא מספקת את הסחורה. מהלך מעל 25.6 דולר יחשב סימן שורי.

השורה התחתונה: הנבחרת עושה את העבודה וראוי להמשיך להשקיע בה במסגרת תיק גלובאלי.

נציגות המדינות הנ"ל בתיק קניון המניות גם עולות יפה: AWC האוסטרלית אמורה לעלות מעל 7 דולר ולתת מהלך עלייה משמעותי בהמשך, CGV הצרפתית צפויה להיכנס למהלך עליה ארוך טווח וגם נציגת צרפת השניה, VE, שקצת נרדמה לנו בשמירה עלתה מעל 33.5 דולר ואמורה להמשיך לעלות.

פוקוס לאנרגיה ולסחורות

השנה אנחנו נתמקד יותר בטור זה בסחורות חקלאיות ובאנרגיה. נראה שהם יחזרו למרכז הבמה.

DBA המקנה חשיפה למגוון סחורות חקלאיות פורצת בימים אלו כלפי מעלה תבנית של משולש וכתוצאה מכך צפוי לה מהלך עלייה משמעותי. XLE, ה-ETF הנותנת חשיפה למניות האנרגיה, כבר פרצה את תבנית הדגל שלה (תבנית של דשדוש) והיא בדרכה למעלה. תמיכה ב-56.4 דולר. כדאי לשים לב גם ל-DBV שנותנת חשיפה לקרי טרייד (מסחר המבוסס על קניית מטבעות עם ריבית גבוהה כנגד מטבעות עם ריבית נמוכה) שנכנסה לגל עולה חדש.

האם כל אלו מלמדים על ינואר שמח? עוד מוקדם לחגוג אבל בהחלט יש סיבה לאופטימיות.