בכיר בבנק המרכזי האירופי: "האיחוד האירופי לא יחלץ את יוון"

יורגן סטרק, בכיר בבנק המרכזי של אירופה: "השווקים משלים את עצמם אם הם חושבים שבשלב מסויים חברי האיחוד האירופי יכניסו את היד לכיס כדי להציל את יוון"

"השווקים משלים את עצמם אם הם חושבים שבשלב מסויים חברי האיחוד האירופי יכניסו את היד לכיס כדי להציל את יוון". כך אמר היום יורגן סטרק, בכיר בבנק המרכזי האירופי (ECB) ), בראיון לעיתון האיטלקי Il Sole 24 Ore.

סטרק אמר כי "בשנים האחרונות יוון לא שלטה בהוצאות הציבוריות ולא פעלה על מנת לשפר את התחרותיות שלה".

"האקלים הכלכלי באירופה השתפר מאז הרבעון השלישי של 2009 אך העתיד הקרוב עדיין לא ברור".

נציגים של האיחוד האירופי (EU) הגיעו היום לאתונה כדי לעשות "בדיקת אמינות" לממשלת יוון שהבטיחה לצמצם את הגירעון התקציבי. נציין כי במהלך חודש דצמבר מחירי האג"ח הממשלתיות של יוון ירדו בחדות לאחר שסוכניות הדירוג הבינלאומיות, S&P, מודיס' ופיץ' חתכו את דירוג אשראי של יוון והזהירו מפני "חדלות פירעון".

ברקע, סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית פיץ' חתכה את דירוג האשראי של איסלנד, לאחר שהנשיא אולאף רגנר גרימסון הטיל וטו על הצעת חוק שמתוקפה ישולמו למשקיעים בריטים והולנדים 5 מיליארד דולר שהפסידו משקיעים אלה בקריסת הבנקים האיסלנדים.

פיץ' חתכה את דירוג האשראי ארוך הטווח של איסלנד ל +BB מ -BBB. מדובר בדירוג הנמוך מרמת השקעה. כמו כן פיץ' הורידה את הדירוג של המטבע המקומי, הקורונה האיסלנדית ל +BBB מ -A. אופק דירוג האשראי של שני הדירוגים הוא שלילי, כך שתתיכן הורדת דירוג נוספת בהמשך.