משרד האוצר מפרסם לוח הזמנים של הנפקת האג"ח ב-2010

במקביל לתוכנית הנפקת האג"ח, מנהלת היחידה תוכנית לניהול תזרים המזומנים, שמטרתה לעשות שימוש יעיל יותר ביתרות הנזילות של הממשלה

משרד האוצר הודיע פירסם היום (ד'), לראשונה בתחילת השנה, את מועדי המכרזים להנפקות אג"ח שמתכנן האוצר ב-2010, ואת התאריכים בהם יפורסמו תוכנית הגיוסים החודשית השוטפת ופרסומים נוספים.

לפי הודעת האוצר, עקרונות לוח הזמנים (מצ"ב), הם: היקף הגיוסים יפורסם על בסיס רבעוני בחודש הראשון של כל רבעון; תוכנית ההנפקות החודשית תתפרסם ביום רביעי האחרון של כל חודש קלנדארי בשעה 17:30; התוכנית תכלול פירוט מלא של ההנפקות, לרבות פירוט לו"ז סופי של המכרזים לחודש העוקב; המכרזים יבוצעו בד"כ בימי שני; הקצאות היתר לעושי השוק הראשיים יתבצעו למחרת המכרז.

תוכנית לניהול תזרים המזומנים

במקביל לתוכנית הנפקת האג"ח, מנהלת היחידה תוכנית לניהול תזרים המזומנים, שמטרתה לעשות שימוש יעיל יותר ביתרות הנזילות של הממשלה, ולצמצם את השפעתם של פירעונות אג"ח סחיר בהיקף גדול. לוחות הזמנים של התוכנית לניהול תזרים המזומנים יתפרסמו במסגרת תוכנית ההנפקות החודשית ובהתאם לצרכי הנזילות השוטפים.

במסגרת זו יתקיימו המכרזים הבאים: מכרזי הנפקת אג"ח קצרות יבוצעו במקביל להנפקת אגרות חוב סחירות לטווח ארוך, בדרך כלל, בימי שני; מכרזי החלף ומכרזים הפוכים יבוצעו, בדרך כלל, בימי שלישי; הקצאות היתר לעושי השוק הראשיים תתבצענה, בדרך כלל, למחרת.

במהלך שנת 2010 תפרסם היחידה גם את הפרסומים הבאים: דו"ח לסיכום שנת 2009 יפורסם במהלך הרבעון השני של שנת 2010; דו"חות רבעוניים יפורסמו עד שלושה שבועות בחודש שאחרי סיום כל רבעון (בחודשים אפריל, יולי, אוקטובר וינואר); דירוג רבעוני של עושי השוק, הן בשוק הראשוני והן בשוק המשני, יפורסם עד שבועיים לאחר סיום כל רבעון (בחודשים אפריל, יולי, אוקטובר וינואר); פרסום חודשי של ריבית גילון/אג"ח בריבית משתנה, יתבצע ביום המסחר הראשון בכל חודש במשך השנה.