עניין מחודש בפרוטליקס

PLX נכנסת לקניון המניות שלנו

בכל הקשור למה שמכונה אפקט ינואר, עליות שערים נוספות אמורות להגיע באמצע ובסוף החודש. בינתיים קבלנו התחלה ברגל ימין. מבחינת נאסד"ק , הוא נכנס לינואר במצב של מגמת עלייה ארוכת טווח ונשאר במצב של מגמת עלייה ארוכת טווח. מבחן התמיכה המשמעותי שלו נשאר 2,240. מהלך מתחת ל-2,240 ילמד על היפוך מגמה בעוד שהוכחת תמיכה תיתן איתות שורי.

ה-S&P 500 נמצא במצב מורכב יותר. התמיכה מעל 1,114 ומעל 1,130 היא סימן חיובי מצד אחד אבל מצד שני נמצאים ההתנגדות ב-1,150 ודפוס התנהגות המדד ב-2,004 (הפוגה ותנודתיות) ומעיבים על פוטנציאל העלייה. טכנית נראה שיש פוטנציאל לעלייה מעל 1,150 ואולי דווקא משום שרבים חושבים שזה לא יקרה (שיקוף של 2004), נראה פריצה. מהלך מעל 1,150 ותמיכה מעל 1,150 יחשבו סימן שורי מאוד. התמיכה הקריטית היא ב-1,114.

להגדיל באנרגיה ופיננסים

שני סקטורים שמתחזקים לאחרונה הם האנרגיה והפיננסים.

XLE היא ה-ETF שמציגת את סקטור האנרגיה. מהלך מהימן מעל 60 דולר ילמד על המשך מגמת העלייה. האינדיקטורים תומכים בכך ולפיכך חיזקנו אמש את תיק קניון המניות בשתי מניות אנרגיה (יופיעו בטור שיתפרסם בשבוע הבא): HNP ו-MRO . הראשונה היא חברת חשמל סינית, לא בדיוק אנרגיה מבחינת השיוך הסקטוריאלי אבל בסביבה. התמיכה ב-22 דולר מהווה הזדמנות קניה והמהלך מעל 23 דולר והממוצע ל-21 יום מאשרים את ההזדמנות. נראים גם סימני עוצמה בהשוואה ל-S&P500. MRO משלבת גם היא בין תמיכה לפוטנציאל כאשר המהלך שלה מעל 32.4 נחשב איתות שורי. תמיכה חזקה מאוד באזור ה-31 דולר.

בעוד שלהתחזקות סקטור האנרגיה ציפינו, הופתענו קצת לגלות סימני התחזקות בסקטור הפיננסים. XLF היא ה-ETF הרלבנטית. המהלך שלה מעל 14.6 מלמד על התחדשות מגמת העלייה ואחרי תקופת הדשדוש היא יכולה לתת מהלך משמעותי. ETFC ו-NYX הן נציגות הפיננסים בקניון אם כי גם מניות REITs נושקות לסקטור. ניתן לבחון גם את GS, RF להגדלת חשיפה.

ולסיום, נעדכן שאתמול הכנסנו לקניון המניות את PLX (תופיע בטור שיתפרסם בשבוע הבא). התמיכה מעל 6.17 והמהלך מעל 7.24 הם סימן שורי. המחיר גם נראה נוח ויש פוטנציאל למהלך עלייה משמעותי.