3:0 לטובת קניון המניות

בשלוש השנים בהן קיים תיק קניון המניות הוא הניב תשואה של 154% לעומת תשואה שלילית של 20% ל-S&P 500 / זיו סגל

2009 הוספנו עוד ניצחון על ה-S&P 500 והתוצאה עומדת עכשיו על 0:3 לטובת הקניון. את 2007 התחלנו אמנם במארס, אולם אנחנו מתייחסים אליה כשנה מלאה משיקולי נוחות.

לצרכי תיעוד ומעקב, להלן נתוני הסגירה של תיק קניון המניות ב-31 בדצמבר 2009: שווי התיק הוא 2,542,492 דולר, וה-S&P 500 סגר ב-1,115.1 נקודות. ב-31 בדצמבר 2008 שווי התיק היה 1,244,335 וה-S&P 500 עמד על 903.25 נקודות. לפיכך תשואת התיק ב-2009 היא 104.3%, ותשואת ה-S&P 500 היא 23.45%.

שמחים וטובי לב אנחנו שמים מאחורינו את הישגי העבר ופותחים דף חדש. ב-2010 המטרה היא שוב לנצח את ה-S&P 500. אנחנו לא מסתמכים על פער התשואה המצטבר שיכול לשמש אותנו להצגת הישגים בחיתוכי זמן שונים, ולא משנים את שגרת העבודה.

יחד עם זאת, כוונות טובות לא תמיד מביאות לתוצאות טובות. מה יהיה עם הכותרת בינואר 2011 תהיה 3:1? זו לא התוצאה הרצויה, אבל אם זו תהיה התוצאה אנחנו מבטיחים שלא נברח ממנה. נודה בתבוסה וננסה ללמוד ולהפיק ממנה את המקסימום.

קאמבק ל-GE?

זהו. לעבודה. כחלק מההערכות ל-2010 עברנו על כל המניות, בדקנו את מצב ההמלצות הכלכליות עליהן, ובסוף דצמבר נתנו מכת פעילות אחרונה. בדקנו מה ההמלצות לגבי מניות הקניון ב-S&P, מורנינגסטאר ואופנהיימר. להלן המניות שמקבלות המלצת "קנייה" ומעלה: ב-S&P מעניקים המלצות כאלו ל-AT&T (סימול: T), שומרי משקל (סימול: WTW), צ'סאפיק (סימול: CHK), דיר (סימול: DE), ג'נרל אלקטריק (סימול: GE), האסברו (סימול: HAS), ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול: JNJ), נייק (סימול: NKE), פייזר (סימול: PFE), פרולוגיס (סימול: PLD) ו-HRPT (סימול: HRP).

במורנינגסטאר מוסיפים את NYSE יורונקסט (סימול: NYX), אלקטרוניק ארטס (סימול: ERTS), וונדי'ס (סימול: WEN), ריגל (סימול: RGC), סוניק (סימול: SONC), פייסר (סימול: PACR) ואלומינה (סימול: AWC). באופנהיימר מוסיפים המלצות לאמריקן איגל (סימול: AEO), American Oriental Bioengineering (סימול: AOB), ShengdaTech (סימול: SDTH) וסטארבקס (סימול: SBUX).

סטארבקס מקבלת המלצת "תשואת יתר" מאופנהיימר, אבל המלצות "מכירה" ממורנינגסטאר ו-S&P. GE היא היחידה שמקבלת המלצת "קנייה" משלושתם. האם היא תהיה מניית הקאמבק של השנה?

כפי שציינו בטורים הקודמים, השנה לא יהיו לנו סנטימנטים למניות, ומי שחלשה תצא לנוח על הספסל. לפיכך, ב-30 בדצמבר מכרנו את AES, AET, BSX, C, MRO, PTR, RF ו-WX. הגדלנו פוזיציה ב-VSI, NKE, VE, WTW, SVN, CGV, ERTS, AWC, TCM ו-AOB. בכסף שהתפנה קנינו את SPW, HRP, MR, RGC, SDTH, NYX. ב-31 בדצמבר סגרנו את השנה עם מכירה של FCEA והחזרנו את MHP לתיק. הגדלנו קצת את הפוזיציה ב-SDTH.

שנת הסקטורים

כפי שזה מצטייר לפחות מההערכות המוקדמות, 2010 תהיה שנת הסקטורים. המשמעות היא שלבחירת הסקטורים חשיבות מכרעת להצלחת התיק, ובחירה שגויה יכולה להיות קטלנית. למשל, אחת הכותרות שנתקלנו בה הייתה ש-2010 תהיה שנת הנפט ולא הזהב, כותרת שתואמת את ההערכה שלנו לפחות לגבי הזהב, שנראה תלוש מהמציאות. כזכור, באופנהיימר ממליצים על שלושה סקטורים: בריאות, טכנולוגיה ותעשייה.

לואיס נאוולייר, עורך הניוזלטר הפופולארי Blue Chip Growth, ממליץ על שלוש קרנות סל (ETFs) סקטוריאליות משלו:

iShares Dow Jones U.S. Aerospace & Defense (סימול: ITA) מייצגת את מדד מניות התעופה וההגנה של דאו ג'ונס. נאוולייר צופה ביקוש ער למוצרים שיסייעו לכוחות האמריקניים ברחבי העולם. ב-ITA נכללות מניות כמו לוקהיד מרטין (סימול: LMT), United Technologies (סימול: UTX) ובואינג (סימול: BA).

iShares Dow Jones U.S. Pharmaceutical (סימול: IHE) מייצגת את מדד התרופות של דאו ג'ונס. נאוולייר מתייחס לרפורמת הבריאות, ומציין שתרופות הן זולות יותר מניתוחים ובתי חולים ולכן כיסוי התרופות בביטוח הרפואי יורחב. JNJ ופייזר שבקניון הן מניות מובילות בקרן.

iShares Dow Jones U.S. Telecommunications (סימול: IYZ) מקנה חשיפה לסקטור התקשורת. הביקוש לטלפונים חכמים מהדור הבא הוא הוכחה לכך שהוצאות על תקשורת הפכו להכרחיות ואינן מותרות עוד, אומר נאוולייר. הטלפונים החכמים מחליפים את המחשבים האישיים ומכאן הפוטנציאל לסקטור התקשורת. AT&T שבקניון כלולה בקרן.

קרטר מוכר הארלי

גם המנתח הטכני המעולה של אופנהיימר ארה"ב, קרטר וורת', פתח את השנה עם מסמך חגיגי: המלצות "קנייה" ו"מכירה" בפרספקטיבה ארוכת טווח. מכיוון שאנחנו מאוד מכבדים את דעתו ונעזרים בו לצורך דעה שנייה ו/או רעיונות חדשים, מיהרנו לבדוק מי ומי ברשימה - ואין בה מניות מהקניון.

אבל ברשימת ה"מכירה" מצאנו את הארלי דיווידסון (סימול: HOG). בפרספקטיבה ארוכת טווח קרטר רואה שם מעבר למגמת ירידה עם התנגדות באזור ה-38 דולר. אם מסתכלים על הגרף מהזווית שלו זה נראה סביר, אבל מהזווית שלנו, עם תחתית משמעותית באזור ה-11.4 דולר (המהלך ל-8.09 דולר הוא בבחינת רעש), תמיכה ב-20 ונכון ליום שני תמיכה ב-25.5 - הכול פתוח.

יש מספר המלצות כלכליות למניה, הנשענות על ציפייה להתאוששות כלכלית בארה"ב ועל מכירות בסין והודו. כמו כן, ניכר איסוף משמעותי על הגרף. אנחנו לפיכך ממשיכים להחזיק את המניה - כרגע בניגוד לדעתו של קרטר.

הגנה על תיק הקניון: ממוקמת מתחת ל-1,110 נקודות. *

זיו סגל הוא A level 2 Chartered Market Technician -CMT ויועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות. דירקטורים: אביבית מנה קליל וסרגיי וסצ'ונוק (אופנהיימר), אלון גל (דאטה פרו), דיוויד סלומון ואלי אברמוביץ (PDM). לעדכונים בזמן אמת ולגרפים של מניות הקניון: אתר "גלובס", מדור ניתוח טכני. הטור נכתב מספר ימים לפני פרסומו.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ני"ע ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בני"ע או נגזרי ני"ע המוזכרים כאן