נעילה חיובית בת"א: גבעות עלתה 2.6%; שותפות הגז זינקו

גלובס tv טבע בתחזית שאפתנית: מכירות של 31 מיליארד ד' ורווח של 6.8 מיליארד ד' עד 2015 - עלתה ב-3.2% ■ גבעות סיימה הקדיחה במגד 5 ■ מריל לינץ' מעלה תחזית הצמיחה לישראל ■ זיו סגל: "רמת ה-1,230 נק' - היעד הבא במעו"ף"

בורסת תל אביב ננעלה היום (א') בעליות שערים בהובלת מדדי היתר ות"א 75, ועל רקע העלאת תחזית הצמיחה למשק מצד כלכלני מריל לינץ'. בין המניות הבולטות במסחר היום היו מניית קידוחי הגז גבעות , שריכזה את מחזור המסחר השלישי בגודלו בבורסה לאחר שדיווחה על סיום הקדיחה במגד 5. על רקע ההודעה של גבעות, מגזר הנפט והגז ריכז עניין רב ובלט בעליות - נציין את קבוצת דלק ודלק קידוחים שהובילו את העליות במעו"ף, וכן מניות הגז האחרות. סך מחזור המסחר בת"א הסתכם בכ-1.71 מיליארד שקל.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס" מעריך כי רמת ה-1,166 נק' במדד המעו"ף אישרה את ההגדרה שלה כרמת התנגדות, כאשר 4 ימים הסתובב סביבה המדד. מהלך מהימן מעל רמת ה-1,166 נק' ותמיכה מעליה יסמנו את רמת ה-1,230 נק' כיעד הבא. לפי סגל, האינדיקטורים הטכניים מחזקים את ההתנגדות והם מראים את מה שניתן לראות גם על הגרף: המעו"ף נמצא במצב קיצוני של רכישות יתר - הוא עלה הרבה ללא תיקון משמעותי כלפי מטה. סגל מעריך כי לשבוע הקרוב, רמת ה-1,130 נק' היא רמת המבחן המשמעותית לשבוע הקרוב ומהווה תמיכה למדד המעו"ף. מהלך מתחת ל-1,130 נק' ילמד על כניסה למגמת ירידה - תיקון לטווח הקצר-בינוני. תיקון כזה יכול להימשך עד 1,050 נק' ואולי עד 1,000 נק'. גם ירידה עד 940 נק' יכולה להיחשב כתיקון שמניב הזדמנות רכש.

זריקת עידוד ממריל לינץ'

בבנק ההשקעות מריל לינץ' / בנק אוף אמריקה מעלים היום את תחזית הצמיחה לישראל ב-2010 ל-3.5% מתחזית קודמת של 2.9%. "נתונים שפורסמו לאחרונה בישראל ממשיכים לאותת ולאושש את ההנחה כי ישראל נמצאת בשלב מתקדם של תהליך ההתאוששות", לדברי האנליסטים. נזכיר, כי התחזית הנוכחית של בנק ישראל היא לצמיחה של 2.5% ב-2010 אך נגיד בנק ישראל סטנלי פישר צפוי לעדכן אותה מעלה בתקופה הקרובה. בבנק ההשקעות צופים כי שיעור הריבית יעמוד עד סוף 2010 על 3% - מעריכים כי הנגיד פישר יעלה את הריבית ב-0.25% בכל אחד מהחודשים של הרבעון הנוכחי.

מיטב: קיים עוד פוטנציאל לא מבוטל בהשקעה במניות

בבית ההשקעות מיטב מאמינים כי קיים עוד פוטנציאל לא מבוטל בהשקעה במניות, אולם יש צורך בבחירה קפדנית שלהן. התשואות האלטרנטיביות שמוצעות לציבור, באפיקים הסולידיים עדיין נמוכות והציבור צפוי להמשיך להיכנס לאפיק המנייתי. לראייה, קרנות הנאמנות המנייתיות הן הסיפור החם של תעשיית הקרנות בתחילת 2010, זאת לאחר שרשמו בשבוע החולף גיוסים גבוהים של כ-250 מיליון שקל.

רפי גוזלן, אסטרטג המאקרו של לידר שוקי הון מעריך בסקירתו השבועית כי בנק ישראל לא יעלה את הריבית בהחלטתו הבאה וכי ישאיר אותה על כנה ברמה של 1.25%. מבחינת האינפלציה, צופה גוזלן כי מדד דצמבר יעלה בשיעור של 0.3%.

טבע עם תוכנית חומש שאפתנית - המניה בשיא היסטורי

טבע הציגה ביום ה' האחרון את תוכנית החומש שלה, במסגרתה צופים בחברה מכירות של 31 מיליארד דולר ורווח של 6.8 מיליארד דולר - 22% רווחיות - עד שנת 2015. אנליסטים ציפו למכירות של 24-25 מיליארד דולר, ורווחיות של 21%-22%. בתגובה, זינקה מניית החברה בוול סטריט ב-4.4% והמשיכה את המומנטום גם בת"א היום.

כאמור, שותפות חיפושי הנפט גבעות הודיעה היום בדיווח לבורסה כי היא סיימה את שלב הקדיחה בקידוח "מגד 5" באזור ראש העין, וכי היא מתקדמת לשלב הבא: הערכת היקף באר הנפט שנמצאה במקום. גבעות הגיעה בקידוח לעומק של 4,697 מטר וכעת היא נערכת לביצוע בדיקת לוגים חשמליים בבור הקידוח על מנת לקבל הערכה ראשונית באשר לגודל הבאר, ולנסות לענות על השאלה הבוערת מכל: האם מדובר בכמות מסחרית אם לאו.

כי"ל מבקשת לחלק כתבי אופציה לבכיריה. בין היתר, מדובר בחלוקה של כתבי אופציות למניות ששוויין הכלכלי עומד על 20.4 מיליון שקל לעקיבא מוזס ו-14.8 מיליון שקל ליו"ר ניר גלעד.

פרטנר מעריכה את שווי המותג שלה בכ-8 מיליארד שקל. כך עולה מהבקשה שהגישה החברה לבית המשפט לאשר את הדיבידנד החריג בסך 1.4 מיליארד שקל שאינו עומד במבחני החלוקה. על-פי הבקשה, הונה העצמי החשבונאי של החברה מסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל בלבד, אך היא מעריכה כי המוניטין, קשרי-והלקוחות (כך בלשון הבקשה) מביאים את שווי הנכס הכלכלי המתקרא פרטנר אל מעל 10 מיליארד שקל.

קמהדע קיבלה הזמנות יצוא למוצריה לברזיל, כולל לתרופת ה-AAT בחולים הסובלים מנפחת תורשתית ולחיסונים נגד מחלת דם בעוברים. החברה מעריכה כי בעקבות ההזמנות שהתקבלו, יסתכמו מכירות החברה בברזיל בסכום כולל של כ-15 מיליון שקל במהלך שנת 2010.

יצרנית הבדים הלא ארוגים אבגול הודיעה אמש כי בסוף השבוע האחרון אישר דירקטוריון החברה את הסכם המסגרת שחתמה עם לקוח מהותי של החברה לאספקה של מגוון מוצרי בד לא ארוג עבור הלקוח במזרח הרחוק. החברה מעריכה כי התמורה שהיא תכניס תסתכם בכ-105 מיליון דולר.

רבד מממשת את הזכויות שרכשה בספטמבר 2009 בפורטפוליו של 6 חנויות של רשת דבנהמס בבריטניה בתמורה כוללת של כ-73 מיליון ליש"ט. הנכס כולל 6 חנויות של רשת דבנהמס, המשתרעות על שטח כולל של כ-73 אלף מ"ר וממוקמות בערים שונות ברחבי אנגליה.

טאו מכרה בעסקה מחוץ לבורסה לצד שלישי שזהותו אינה ידועה 1,690,119 מניות של אזורים בתמורה לכ-36.8 מיליון שקל. בכך חדלה טאו להיות בעלת מניות באזורים והיא תרשום הפסד חשבונאי בסך של כ-400 אלף שקל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]