השור האמריקני נחוש

הנאסד"ק ממשיך להוביל; רמת ה-2,240 מהווה את רמת התמיכה הקריטית

עליות השערים בוול-סטריט נמשכות על פי מיטב המסורת של ינואר, אך נביאי הזעם ממשיכים לנבא נבואות זעם, ואנחנו שואלים איפה המלכוד? האם יש משהו שאנחנו מפספסים? או שמה שרואים זה מה שאכן יש: שוק שורי נחוש שכנראה צופה פני עתיד.

אנחנו בוחרים להיצמד לגרפים בלבד וזאת בתקווה שאם וכאשר יתחיל התיקון, נדע לתפוס אותו מהר. כל ספקולציה אחרת מעבר לניתוח הטכני של הגרפים, היא בבחינת עוד מלל ידוע ומובן מאליו ("חייב להיות תיקון" ואמירות דומות על המשבר וסיומו), וכידוע מה ש"מובן מאליו" לא שווה כסף.

עובדה, מזה חודשים רבים השוק עולה, בניגוד למה שמוגדר "מצב הכלכלה", בניגוד למצב הגירעונות הלאומיים וכיו"ב.

המדד שחזר להוביל את מגמת העליה הוא מדד הנאסד"ק . כזכור, כשעלה מעל רמת ה-2,240 הוא נכנס למצב של מגמת עליה ארוכת טווח והיום הוא נמצא גבוה מעליה, כך שהפריצה שלה נחשבת למהימנה. רמת ה-2,240 מהווה עתה רמת תמיכה קריטית לנאסד"ק ובמקרה של תיקון למטה, היא תיבחן ככזו.

בנוסף ניתן לאמר כי ככל שהנאסד"ק יעלה יותר, לכיוון ההתנגדות הבאה השוכנת ב-2,450, כך יהיה יותר "בשר" לתיקון, תיקון שלא יפגע במגמת העליה ארוכת הטווח שמבחנה כאמור נמצא ברמת התמיכה 2,240.

ביום שישי נתן הנאסד"ק איתות יומי חיובי כאשר במהלך המסחר נסחר בכל אזור התנודה של ארבעת ימי המסחר הקודמים, וסגר מעל השער הגבוה ביותר שהיה בימים אלו. על פי תורת הנרות היפנית, ניתן לצפות לפתיחה חיובית של שבוע המסחר. לקראת סוף השבוע צפויה ה"המכה" החיובית השנייה של אפקט ינואר, זאת לפי סטטיסטיקת לוח השנה.

מבחן חשוב ל-S&P500

ה-S&P500 התקרב אל אזור ההתנגדות החשוב השוכן בין 1,150 ל-1,160. זהו המבחן שיכול להכריע בשאלה האם דין 2010 כדין 2004 (דשדוש) או שמגמת העליה ארוכת הטווח יכולה להימשך, לפחות בתחילת 2010.

מהלך מעל 1,160 יחשב סימן שורי מאוד כאשר היעד הבא יהיה באזור ה-1,227. אם נשאר עוד משהו לאפקט ינואר, 1,160 צריכה להיפרץ כלפי מעלה. המשמעות היא שאו שלא יהיו עוד עליות שערים בתקופה הקרובה או שיהיו עליות משמעותיות מאוד כתוצאה מפריצה של 1,160. אפשר גם שאנחנו טועים ביחס לחשיבותה של 1160....