לקראת השבוע בוול סטריט: עונת הדו"חות נפתחת

לראשונה מזה כמעט שנתיים צפויה עלייה ברווחים ■ בין הבולטות שתדווחנה: אלקואה, JP מורגן ואינטל ■ ביום ד' יפורסם ספר הבז', ביום ו' יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר

החל מהשבוע הקרוב, המשקיעים בוול סטריט יפנו את תשומת לבם לעונת דו"חות הרבעון הרביעי, שכמיטב המסורת תחל עם ענקית האלומיניום, אלקואה.

החברות האמריקניות הגדולות, שמרכיבות את מדד ה-S&P 500, צפויות, במצטבר, להראות עלייה ברווחיהן ברבעון הרביעי, לראשונה מאז הרבעון השני של 2007. יתרה מזאת - אנליסטים מצפים לזינוק חד, של 184%, ברווחים, בהשוואה לרבעון הרביעי העגום של 2008. זאת, בעיקר הודות למוסדות הפיננסיים שצפויים לעבור לרווח. ללא חברות אלו, הרווח בחברות של ה-S&P 500 צפוי לגדול ב-8%. כך לפי ת'ומסון-רויטרס.

אולי חשוב מכך, לפחות לחלק, הוא החזרה הצפויה לצמיחה בהכנסות. במרבית השנה שעברה, חברות הגדילו את רווחיהן ע"י כך שחתכו בעלויות, אולם ההכנסות הוסיפו לרדת -סימן לכך שהצרכנים עדיין לא חזרו לחנויות. ההכנסות של החברות במדד ה-S&P 500 צפויות לטפס ב-7%, הצמיחה הראשונה בשורה העליונה מאז הרבעון השלישי של 2008. החזרה לצמיחה תסמן שחוזר תאבונם של הצרכנים והעסקים, סימן חיובי גם לכלכלה כולה.

יחד עם בנקים וחברות כרייה, יצרניות רכב דוגמת פורד, צפויות להיות אחראיות לחלק גדול מהעלייה ברווחי הרבעון רביעי. כל אלו מתאוששים ממשבר האשראי, מהירידה במחירי הסחורות ומהקיצוץ ברכישותיהם של התאגידים - כל הגורמים שחיבלו בדו"חות הרבעון האחרון של 2008. מגזר האנרגיה צפוי לרשום את הבצועים הגרועים ביותר, עם קיטון של 24% ברווחי הרבעון, ורווחיו של מגזר הטכנולוגיה צפויים להיוותר יציבים. עם זאת, הרווח המצרפי של הסקטור צפוי לגדול ב-30%.

יחד עם זאת, בעוד שהשבוע הקרוב עשוי לתת את הטון לעונת הדו"חות כולה, הרי שהוא למעשה די דליל מבחינה זו. מלבד אלקואה, הענקיות הנוספות שתדווחנה הן אינטל ו-JP מורגן.

המכירות הקמעונאיות צפויות להמשיך לעלות

■ ביום ג' יפורסם המאזן המסחרי של ארה"ב לחודש נובמבר. הגרעון צפוי להתרחב ל-34.5 מיליארד דולר מ-32.9 מיליארד באוקטובר.

■ ביום ד' יפורסם ספר הבז', הסוקר את המצב הכלכלי בארה"ב ב-12 המחוזות של הפדרל ריזרב.

■ ביום ה', טרם פתיחת המסחר, יפורסמו המכירות הקמעונאיות לחודש דצמבר, כשהן צפויות לעלות ב-0.5%, בהמשך לעלייה של 1.3% בנובמבר. להוציא מכוניות, המכירות הקמעונאיות צפויות לעלות ב-0.4%, בהמשך לעלייה של 1.2% בחודש לפני כן.

■ במקביל - הדו"ח השבועי בדבר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה צפוי להראות ירידה קלה ל-433 אלף תביעות חדשות מ-434 אלף בשבוע שלפני כן.

■ גם מדד מחירי היבוא והיצוא לחדש דצמבר יפורסם באתה השעה.

■ בהמשך יפורסם דו"ח שעניינו המלאים העסקיים לחודש נובמבר, הצפויים לעלות ב-0.2%, בדומה לאוקטובר.

■ ביום ו' יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר, והוא צפוי להצביע על עלייה של 0.2%, בהמשך לגידול של 0.4% בנובמבר. מדד הליבה, שאינו כולל מחירי מזון ואנרגיה, צפוי לעלות ב-0.1%, לאחר קפאון בנובמבר.

■ במקביל, יפורסם מדד האמפייר סטייט למגזר היצרני באזור ניו-יורק לחודש ינואר, הצפוי לעלות ל-11.25 נקודות, מרמה של 2.55 נקודות בחודש דצמבר.

■ כמו כן, תפורסם התפוקה התעשייתית לחודש דצמבר שצפויה לעלות ב-0.6%, בהמשך לעלייה של 0.8% בחודש נובמבר. מדד ניצולת הייצור צפוי לעלות מ-71.3% ל-71.8%.

■ עוד ביום ו' - מדד הסנטימנט של אוניברסיטת מישיגן, נתונים מקדימים, לחודש ינואר. הצפי הינו לעלייה ל-73.8 נקודות מ-72.5 נקודות בדצמבר.

אלקואה צפויה לפתוח העונה במעבר לרווח

אלקואה צפויה לדווח מחר על מעבר לרווח של 6 סנט למניה ברבעון הרביעי.

ביום ה', לאחר הנעילה, אינטל צפויה להציג רווח של 30 סנט למניה ברבעון הרביעי, אל מול 4 סנט ברבעון המקביל אשתקד.

JP מורגן ידווח ביום ו', לפני הפתיחה, כשהצפי הוא לרווח של 63 סנט, לעומת 7 סנט ברבעון הרביעי של 2008.

ענקית הביוטכנולוגיה האמריקנית ג'ננטק הודיעה בסוף השבוע כי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר את התרופה החדשה שלה לטיפול בדלקת פרקים. האגודה לדלקת פרקים האמריקנית מעריכה כי כ-1.3 מיליון אמריקנים סובלים מהמחלה.

לאחר המסחר ביום ו', רשת טרגט הודיעה כי היא רכשה את Smith & Hawken, חברה לריהוט חוץ. לא נמסרו תנאיה של העסקה.

קונאן אובריין שוקל לעבור לרשת טלוויזיה מתחרה. כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל". מאז שנפוצו שמועות לפיהן NBC תחזיר את ג'יי לנו למשבצת הישנה שלו, של 23:30, מה שיזיז את תוכניתו של אובריין, מספר רשתות פנו לקומיקאי, כשאחת מהן היא רשת פוקס של ניוז קורפ .

פרטנר מעריכה את שווי המותג שלה בכ-8 מיליארד שקל. כך עולה מהבקשה שהגישה החברה לבית המשפט לאשר את הדיבידנד החריג בסך 1.4 מיליארד שקל שאינו עומד במבחני החלוקה. על-פי הבקשה, הונה העצמי החשבונאי של החברה מסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל בלבד, אך היא מעריכה כי המוניטין, קשרי-והלקוחות (כך בלשון הבקשה) מביאים את שווי הנכס הכלכלי המתקרא פרטנר אל מעל 10 מיליארד שקל.

טבע תוסיף להיסחר על רקע הצגת תוכנית החומש שלה מיום ה' האחרון, במסגרתה צופים בחברה מכירות של 31 מיליארד דולר ורווח של 6.8 מיליארד דולר - 22% רווחיות - עד שנת 2015. אנליסטים ציפו למכירות של 24-25 מיליארד דולר, ורווחיות של 21%-22%. בתגובה, זינקה מניית החברה ב-4.4% והיא נושקת ל-60 דולר למנייה - שיא היסטורי.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]