גבעות סיימה את הקדיחה ב"מגד 5"; השלב הבא - בדיקת לוגים חשמליים

גבעות הגיעה בקידוח באזור ראש העין לעומק של 4,697 מטר ■ עומק הקידוח תואם את ההערכה שסיפקה במצגת למשקיעים במאי האחרון ■ תנסה להעריך את היקף באר הנפט ולבדוק האם מדובר בבאר מסחרית

שותפות חיפושי הנפט גבעות הודיעה היום (א') בדיווח לבורסה כי היא סיימה את שלב הקדיחה בקידוח "מגד 5" באזור ראש העין, וכי היא מתקדמת לשלב הבא: הערכת היקף באר הנפט שנמצאה במקום.

גבעות הגיעה בקידוח לעומק של 4,697 מטר וכעת היא נערכת לביצוע בדיקת לוגים חשמליים בבור הקידוח על מנת לקבל הערכה ראשונית באשר לגודל הבאר, ולנסות לענות על השאלה הבוערת מכל: האם מדובר בכמות מסחרית אם לאו.

ב-24 בדצמבר הודיעה גבעות כי בקידוח "מגד 5", אשר החל ביוני השנה, נמדדו בבוץ הקידוח מעל 60% גז, ביחד עם כמויות משמעותיות של נפט - מה שהספיק לגרום למניה לזנק ב-227% ביום אחד תוך שהיא מרכזת את מחזור המסחר הגבוה בשוק - 394 מיליון שקל.

מאז, נוהגת גבעות לעדכן בקפידה אחר כל התפתחות בקידוח זה. ב-31 בדצמבר, למשל, דיווחה גבעות כי היא קדחה 3 ליבות בשכבת המוהילה (שכבת המטרה של הקידוח) באורך של כ-9 מטרים כל אחד, וכי בליבות נמצא נפט והן תישלחנה לבדיקות מעבדה וניתוחים בחו"ל.

עומק הקידוח עליו דיווחה היום החברה תואם את ההערכה הראשונית אותה פרסמה במצגת שדווחה לבורסה במאי 2009. עלות הקידוח הינה כ-10.7 מיליון דולר והיא העריכה באותה מצגת שסיכויי ההצלחה שלה למצוא נפט עומדים על 40%.

החברה לא יודעת להעריך בשלב זה את כמות הנפט שנמצאה, אך באותה מצגת שפורסמה במאי היא העריכה כי בבאר "מגד 5" ישנו פוטנציאל ל-2.3 מיליון חביות נפט לכל היותר ולגבי השדה כולו ישנו פוטנציאל ל-50-129 מיליון חביות נפט.