לאחר שאתמול עקפה את גרמניה והפכה ליצואנית הגדולה ביותר בעולם, סין פרסמה את נתוני המכירות לשנת 2009 שזינקו ב-46% והפכו אותה רשמית ליצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם. נציין כי ארה"ב החזיקה בתואר יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם מאז מודל T של חברת פורד עלה על פס הייצור לפני כמאה שנים.
לפי איגוד יצרני הרכב של סין היקף המכירות של כלי רכב בסין הגיע ל-13.6 מיליון יחידות ב-2009. בארה"ב, לעומת זאת, מכירות כלי הרכב ירדו ב-21% ל-10.4 מיליון כלי רכב - המספר הנמוך ביותר מאז 1982.
היקף המכירות של כלי רכב בסין עלה בהתמדה מאז 1999, בקצב של 9% בשנה והזניק את נתוני הצריכה הפרטית בסין. נראה כי סין תשמור על מעמדה בטווח הקרוב, על אףר צפי לירידה במכירות כתוצאה מהפחתה בהנחות על מסים.
"סין הופכת למרכז העולמי לפיתוח תעשיית כלי הרכב במאה ה-21", אומר ביל רוסול, יועץ בכיר ב-Booz & Co, חברה המייעצת ליצרניות כלי רכב. "הצמיחה הכלכלית תורגמה לגידול במכירות של כלי רכב".
נציין כי בשנה שעברה ממשלת סין קיצצה ב-50% את המסים על מכירת כלי רכב חדשים ל-5% והציעה סכום כולל של 5 מיליארד יואן (732 מיליון דולר) לאלה שיחליפו מכונית ישנה בחדשה.
מספר בעלי כלי הרכב בסין טיפס ל-51 מיליון איש בסוף 2008 מ-1 מיליון בלבד ב-1997.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.