נעילה מעורבת בוול סטריט: אלקואה עלתה 2.5% טרם הדו"חות

הדאו הוסיף 0.4% ונאסד"ק איבד 0.2% ■ אלקואה צפויה לדווח על מעבר לרווח ■ פרטנר איבדה 1% על רקע הורדת המלצה ■ נשיא ארה"ב אובמה שוקל להטיל מס על הבנקים כדי לצמצם הגירעון

לאחר פתיחת שבוע חיובית, שעברה לירידות שערים, הבורסה בוול סטריט ננעלה במגמה מעורבת שבין ירידה של 0.2% לעלייה של 0.4% בהמתנה לפתיחת עונת דו"חות הרבעון הרביעי היום, כשהסנונית הראשונה כמיטב המסורת, תהיה אלקואה שתדווח לאחר הנעילה.

המניות שבלטו לטובה במסחר הן מניות הסחורות ומניות חברות הנפט, על רקע העלייה שנרשמה במחירי הנפט בימים האחרונים (שבינתיים התחלפה לירידה). העלייה בחוזים העתידיים על הזהב הובילה את מניות הסחורות לעליות בערכן. מנגד, בלטו לשלילה מניות הטכנולוגיה.

החברות אינטל ו-JP מורגן ידווחו גם כן השבוע על תוצאותיהן הכספיות. הרווח המשולב במדד ה-S&P 500 צפוי לרשום עלייה ברבעון הרביעי, העלייה הראשונה מאז הרבעון השני של 2007. אנליסטים אומרים כי הרווחים של חברות פיננסים זינקו ברבעון זה ב-120%, ועד 2011 - הם ישולשו.

איאן הנדרסון, כלכלן ב-Evolution Securities בלונדון אמר כי לפי האינדיקטורים המובילים מהם התעלמו השווקים בתחילת 2007, השוק כעת זהיר יתר על המידה בעבור 2010. אינדיקטורים שלדעתו מהווים סימנים חיוביים כוללים את רווחי החברות הלא פיננסיות, את תלילותו של עקום התשואות בשוק האג"ח ואת המחירים הגיוניים יותר של הבתים.

מס על הבנקים?

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שוקל להטיל מס על מוסדות פיננסיים בארה"ב במטרה לצמצם את הגירעון התופח של ארה"ב. אובמה יציג את התוכנית שלו במסגרת התקציב הפדרלי בחודש הבא. הגירעון האמריקני עומד כעת על סכום אסטרונומי של 1.4 טריליון דולר, ובכוונת הנשיא לפעול כדי לצמצמו. מקור בממשל אובמה, שמסר את הידיעה על כוונתו של הנשיא, סירב לפרט על מבנה וגובה המס שיוטל אם וכאשר.

בזירת הסחורות - החוזים העתידיים עם נפט גולמי ננעלו בירידה של 0.5% לרמה של 82.32 דולר לחבית, בעוד שהחוזים על הזהב נסגרו בעלייה של 1.15% ל-1,152 דולר לאונקיה.

היום לא יפורסמו נתוני מאקרו

אלקואה צפויה לדווח היום על מעבר לרווח של 6 סנט למניה ברבעון הרביעי.

אקסון מובייל , שברון ו-באריק גולד בלטו על רקע העלייה במחירי הנפט והסחורות.

ענקית הביוטכנולוגיה האמריקנית ג'ננטק הודיעה בסוף השבוע כי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר את התרופה החדשה שלה לטיפול בדלקת פרקים. האגודה לדלקת פרקים האמריקנית מעריכה כי כ-1.3 מיליון אמריקנים סובלים מהמחלה.

לאחר המסחר ביום ו', רשת טרגט הודיעה כי היא רכשה את Smith & Hawken, חברה לריהוט חוץ. לא נמסרו תנאיה של העסקה.

קונאן אובריין שוקל לעבור לרשת טלוויזיה מתחרה. כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל". מאז שנפוצו שמועות לפיהן NBC תחזיר את ג'יי לנו למשבצת הישנה שלו, של 23:30, מה שיזיז את תוכניתו של אובריין, מספר רשתות פנו לקומיקאי, כשאחת מהן היא רשת פוקס של ניוז קורפ .

בבית ההשקעות אקסלנס מורידים את ההמלצה למניית סלקום ל"תשואת שוק", עם סיכוי להורדת המלצה נוספת. מחיר היעד נותר 120 שקל. האנליסטים מסבירים כי ההורדה היא על בסיס ההנחה כי משרד התקשורת יצליח לקדם את התחרות ע"י מפעילים ווירטואלים בשלב הראשון, והפיכתה של מירס למתחרה אמיתית בשלב השני.

פרטנר מעריכה את שווי המותג שלה בכ-8 מיליארד שקל. כך עולה מהבקשה שהגישה החברה לבית המשפט לאשר את הדיבידנד החריג בסך 1.4 מיליארד שקל שאינו עומד במבחני החלוקה. על-פי הבקשה, הונה העצמי החשבונאי של החברה מסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל בלבד, אך היא מעריכה כי המוניטין, קשרי-והלקוחות (כך בלשון הבקשה) מביאים את שווי הנכס הכלכלי המתקרא פרטנר אל מעל 10 מיליארד שקל.

טבע הוסיפה להיסחר על רקע הצגת תוכנית החומש שלה מיום ה' האחרון, במסגרתה צופים בחברה מכירות של 31 מיליארד דולר ורווח של 6.8 מיליארד דולר - 22% רווחיות - עד שנת 2015. אנליסטים ציפו למכירות של 24-25 מיליארד דולר, ורווחיות של 21%-22%. בתגובה, זינקה מניית החברה ב-4.4% והיא נושקת ל-60 דולר למנייה - שיא היסטורי.

נובה הודיעה היום כי אחר ממפעלי הייצור (Foundry) המובילים באסיה פאסיפיק החליט להרחיב את השימוש במכונות NovaScan לשלב נוסף בתהליך הייצור. הפתרון שנרכש כולל מערכת מדידה אופטית משולבת יחד עם NovaMARS תוכנה להגדרת יישומים, עבור ייצור בטכנולוגית 45nm. החברה מצפה להתקנה של מספר מערכות נוספות מסוג זה במהלך שנת 2010.

פלוריסטם דיווחה על הצלחה בתוצאות הביניים של השלב הראשון בניסוי הקליני של PLX-PAD, טיפול בתאי גזע המופקים משליית אדם המיועד לריפוי איסכמיה קשה - השלב הסופי של מחלת עורקים היקפית (PAD- Peripheral Artery Disease). על פי התוצאות, הטיפול בטוח ובעל פוטנציאל חיובי להצלחה. שוק היצרות העורקים בגפים תחתונות מוערך בכ-4 מיליארד דולר בשנה, כשבארה"ב לבדה קיימים כ-12 מיליון חולים.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]