מהן מניות הטכנולוגיה המנצחות של השנה?

2010 עשויה להיות שנה קשה עבור חברות כמו דל ו-HP, שכן מכירות המחשבים האישיים ישלמו את המחיר ■ אז מי בכל זאת ברשימת המנצחות? בין השאר אינטל וגוגל ■ המפסידות? בין השאר אורקל ויאהו ■ הרשימה המלאה ל-2010

את שלושת הרמזים הגדולים ביותר לאיך ייראו הדברים ב-2010 קיבלנו בסוף 2009. שני הרמזים הראשונים הם מכירות האייפון של אפל ושיעור השימוש באייפון לגלישה באינטרנט. השלישי הוא העובדה שהקינדל של אמזון היה המתנה הנרכשת ביותר לחג המולד האחרון.

פירושו, מבחינתי, ש-2010 עשויה להיות שנה קשה עבור חברות כמו דל ו-HP , שכן מכירות המחשבים האישיים ישלמו את המחיר. ואני סבור שההצלחה של אפל תימשך, אם וכאשר היא תגלגל את הצלחתה למחשב שיהיה מן אייפון גדול.

המנצחות

אינטל

אינטל מייצרת את הצ'יפים שנכנסים למכשירים הקטנים והחמים של היום. גם הסתערותה על תחום ההארד דיסק הסולידי לא תזיק. לאחר שאמרתי את זה אסייג ואזכיר שהייתי שורי על אינטל שנים ושום דבר טוב לא קרה למניה.

אפל

החברה תמשיך את המרוץ המרשים שלה, אם למחשב ה- Apple Pad שלה, בו ניתן יהיה גם לכתוב, תהיה אותה השפעה כמו לאייפון. הניצחון הנוסף הזה ייקח את המניה לקרוב ל-300 דולר אם לא גבוה מזה.

ValueClick

אני עוקב אחרי סוכנות תיווך הפרסום כבר זמן מה, ומחכה שתירכש על ידי מיקרוסופט , גוגל או מי יודע מי. אפילו אם זה לא יקרה, החברה ממוצבת היטב כדי להרוויח מהמעבר של יותר פרסום מהפרינט אל הרשת.

נינטנדו

אין לי הסבר מדוע המניה הזו עומדת סביב ה-30 דולר, כשהחברה קבעה את הסטנדרט בשוק משחקי הקונסולה. נינטנדו (סימול: NTDO.Y) עושה הכול נכון. השיווק פנטסטי, יחסי הציבור נפלאים, המשחקים יוצאי דופן. מה יש לא לחבב בה?

גוגל

אלא אם כן משהו יקרה וגוגל תצטרך להתמודד עם תחרות, אני לא רואה דבר מלבד מחיר של 800 דולר למניה ומעלה עד סוף 2010. זה מגוחך עד כמה החברה מצליחה. כניסתה לשוק הטלפונים החכמים עם מכשיר האנדרואיד הופכת את הדברים לאפילו יותר מעניינים. אני פחות נלהב מדפדפן הכרום שלה, לפחות בינתיים.

מפסידים

דל

אני לא מצליחה לראות את דל משקמת את הספינה בשנה הקרובה. כניסתה לעסקי הטלפונים לא תעזור מאחר שאין לה יכולת ליבה בתחום. היא ניסתה ללכת בעקבות אפל בעבר עם נגן מוזיקה, ולא הגיעה לשום מקום. היא ניסתה לשפר את תדמיתה על ידי רכישת Alienware, אך לא הצליחה ליצור אינטגרציה עם פעילותה ונתנה לה להתנוון. מחשב ה-notebook הסופר-דק שלה נראה נהדר כשהוא סגור, אולם מגוחך כאשר פותחים אותו. והרכישה האחרונה שהיא ביצעה, של חברת Perot, תכביד עליה, כפי שעושים המיזוגים המוזרים ביותר.

אורקל

למרות שאני מחבב את אורקל, אני לא יכול להגדיר את רכישתה על ידי סאן כשום דבר מלבד סיוט. היא תצטרך לעשות משהו עם עסקי החומרה, ולטפל בסכסוך עם האיחוד האירופי בנושא ה-MySQL. האיחוד, נזכיר, סבור שהוא הבעלים של MySQL, מערכת מאגר המידע התקציבית, שבאופן מקרי מתחרה עם אורקל עצמה.

מיקרוסופט

ברגע שהפריחה של Windows 7 תיפסק והמניה תפסיק להזדנב אחריה, אני לא יכול לראות את החברה עושה יותר מלבזבז את יתרות המזומנים שלה וממשיכה לחלוב את פרת המזומנים. כושר השיפוט ההנהלה הבכירה, שהייתה מוכנה לשלם ליאהו (סימול: YHOO) כ-35 דולר למניה, מדאיג. העסקה הייתה יכולה לשבור את החברה לנצח. עוד עסקאות מטופשות אורבות למיקרוסופט ועלולות להפיל אותה בפח.

יאהו

יאהו היא לא מי שהיא הייתה יכולה להיות, והמנכ"לית קארול בארטס ממש עובדת למחייתה ומתכננת לשנות את פני הדברים. הבעיה היא שבארטס לא מגיעה מהתעשייה. היא אאוטסיידרית עם הבנה מוגבלת של משחק החיפוש והפרסום ברשת. איפה הגרסה של יאהו ל-Adsense של גוגל, למשל? אף אחד ביאהו לא מבין מה עושים בגוגל. למעשה זה חמור אף יותר, כי הם חושבים שהם מבינים אך טועים, והחבירה למיקרוסופט לא עזרה. *

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2010