אחת ההפתעות של תערוכת דטרויט, שמתקיימת בימים אלה, היא חשיפת הבכורה של הספורט-קופה הקומפקטית החדשה של הונדה, שמעלה באוב את השם המיתולוגי "CR-Z".
מלבד עיצוב חוץ נועז ועיצוב פנים עתידני, שמבוסס כנראה על משחקי מחשב יפניים, מציעה המכונית הנעה היברידית ירקרקה, שכוללת מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי עם מערכת ה-IMA המוכרת של הסיביק וה"אינסייט".
בסיוע המנוע החשמלי, שתורם כ-14 כוחות סוס סמליים, מייצר המנוע הספק של 124 כ"ס ומומנט של 17.4 קג"מ. הונדה לא נוקבת בביצועים עדיין אולם גאה בכך, שהגרסה ההיברידית פולטת 117 גרם CO2 לקילומטר בלבד. עוד חידוש הוא שידוך ההנעה ההיברידית לתיבת הילוכים ידנית בת 6 מהירויות, שאמורה להעניק חדווה ספורטיבית.
הנהג יכול גם לבחור אלקטרונית בין שלושה מצבי נהיגה (ספורט, רגיל, חיסכון), שמשנים את תגובת המצערת, ההיגוי, מידת ההתערבות של המנוע החשמלי ומשך כיבוי המנוע בעת עמידה.
למרות שהמכונית קצרה בכמעט 30 ס"מ מהאינסייט ובסיס הגלגלים שלה קצר ב-11 ס,מ היא אמורה להציע מקומות ישיבה סבירים גם לשני נוסעים מאחור פלוס נפח מטען שימושי. בארצות הברית היא תוצע כדו-מושבית בלבד. חשיפתה באירופה תהיה בג'נבה ונותר רק לקוות, שיוצעו גם מנועי הונדה "אמיתיים" תחת העיצוב המרתק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.