אירופה ננעלה בירידות שערים בהובלת מדד הדאקס, שירד ב-1.6%

הפוטסי הבריטי איבד 0.7% והקאק הצרפתי ירד ב-1.1% ■ הבורסות באסיה ננעלו במגמה מעורבת - שנגחאי הוסיפה 1.9%, והבורסה היפנית עלתה ב-0.75%

שוקי אירופה ננעלו הערב (ג') בירידות שערים זה היום השני ברציפות, על רקע המגמה השלילית בה נפתחו הבורסות בוול סטריט לאחר פתיחה מאכזבת של עונת הדו"חות הרבעון הרביעי.

נזכיר, כי ענקית האלומיניום האמריקנית אלקואה, הסנונית הראשונה של עונת הדו"חות בארה"ב, דיווחה אתמול לאחר סיום המסחר בוול סטריט על הפסד של 277 מיליון דולר, שהם 28 סנט למניה, (רווח של 1 סנט Non-GAAP) ועל ירידה של 4% בהכנסות הרבעון הרביעי ל-5.4 מיליארד דולר. אנליסטים צפו כי תרוויח 6 סנט למניה, מהכנסות של 4.82 מיליארד דולר.

התוצאות שלחו את אלקואה לירידה של כ-5% במסחר המאוחר, והן משפיעות על מניות הסחורות באירופה היום, שרושמות בתגובה ירידות בערכן ומושכות את השוק מטה.

"התוצאות של אלקואה הן הסיבה על ה'אוויר' שלוקחים השווקים מרצף העליות של החודשים האחרונים", אמר ברונו דוקרוס, מנהל קרנות בהיקף 4.3 מיליארד דולר ב-CamGestion. "המשקיעים יתמקדו בדו"חות החברות באופן פרטני ויבחנו לעומק את ההשפעה שלהם על השוק - הבורסות לא יכולות להרשות לעצמן עוד אכזבות כמו זו מאלקואה", הוסיף.

נציין את יצרנית האלמיניות השלישית בגודלה באירופה - Norsk Hydro שאיבדה כ-2.7%. גם Beiersdorf בלטה לאחר שדיווחה על רווח נמוך מהתחזיות המוקדמות בוול סטריט. החברה רשמה ירידה של 33% ברווח ל-379 מיליון אירו על רקע ירידה במכירות כתוצאה מהשפעות המשבר.

Alstom SA , מפעילת הרכבות הצרפתית ריכזה עניין לאחר שספגה הורדת המלצה ל"מכירה", מ-Societe Generale, על רקע התגברות התחרות מכיוון סין.

מוקדם יותר הבורסות באסיה ננעלו במגמה מעורבת. הבורסה בשנגחאי הוסיפה 1.9%, והבורסה היפנית עלתה ב-0.75%. ההנג-סנג ירד ב-0.4% והסנקס ב-0.6%. בין המניות הבולטות לשלילה באסיה היום נציין את Japan Airlines , שצנחה ב-45% הבוקר על רקע הערכות כי היא עומדת בפני פשיטת רגל.