אירופה ננעלה במגמה מעורבת; מדד הפוטסי ירד ב-0.5%

העלאת דרישות הלימות ההון בסין הובילה את אסיה לירידות ■ גוגל הודיעה כי היא עלולה לצאת מהשוק הסיני ולסגור את משרדיה שם, בעקבות מתקפה על חשבונות אי-מייל של פעילי זכויות אדם שהשתמשו בשירותיה.

בורסות אירופה נעלו היום (ד') את יום המסחר במגמה מעורבת, כשמדד הפוטסי הבריטי בלט לשלילה בירידה של 0.5%.

הבורסות של אסיה ננעלו היום בירידות על רקע הירידות שאפיינו אתמול את המסחר בוול סטירט ועל רקע החלטת הבנק המרכזי של סין אתמול להעלות את דרישות הלימות ההון מהבנקים ב-0.5% כאשר הבנקים הגדולים ידרשו להלימות הון של 15.5% והבנקים הקטנים ל-13.5%. הכרזה זו היא הטריגר שגורר הבוקר את הבורסה של שנחאי לירידה של 2.3%, ירידה בשיעור דומה נרשמת גם בהונג קונג.

מדד MSCI אסיה פסיפיק ירד 1.3% במסחר בטוקיו, לאחר 3 ימים של עליות, כאשר יצרניות האנרגיה והחומרים רושמות את הצניחה החדה ביותר בקרב עשר התעשיות המרכיבות את המדד.

יצוין כי על פי התחזיות הכלכלנים לא העריכו שהבנק יבצע את הצעד לפחות עד חודש אפריל.

מניות הבנקאות בסין הן אלו שמובילות את הירידות מאחר והמהלך מגביר את הלחץ על המערכת הבנקאית בסין ופוגע בפוטנציאל הרווחים. המהלך אשר פוגע בביטחון המשקיעים, מגיע פחות משבוע אחרי שהכלכלה השלישית בגודלה בעולם המובילה את ההתאוששות הגלובלית איפשרה לתשואות האג"ח הממשלתי לטפס בניסיון להאט את קצב האינפלציה ואת העליות במחירי הנכסים והמניום.

"כל דבר שקשור לסין הושפע", אמר לבלומברג ג'אסון טי מבית ההשקעות אינווסטורס מיוצ'ואל בסידני. "העלאת דרישות הרזרבה מהבנקים הסינים מכבידה על חברות בעלות החשיפה לסחורות".

עוד בזירה הסינית נציין כי גוגל הודיעה הלילה כי היא עלולה לצאת מהשוק הסיני ולסגור את משרדיה שם, בעקבות מתקפה על חשבונות אי-מייל של פעילי זכויות אדם שהשתמשו בשירותיה.