יו"ר ה'פד' של ניו יורק: הריבית עשויה להישאר נמוכה עד 2012

וויליאם דדלי: "בינתיים הולך לנו מצויין בנושא האינפלציה. עם זאת אנחנו לא ממש מצליחים בתחום התעסוקה" ■ ספר הבז': הפעילות הכלכלית נמוכה אך משתפרת

"הריביות לטווח קצר עשויות להישאר ברמה נמוכה במשך שישה חודשים עד שנתיים". כך אמר וויליאם דדלי, יו"ר ה'פד' של ניו יורק.

"הריביות קצרות הטווח יישארו ברמות נמוכות במשך תקופה ארוכה - יעברו לפחות שישה חודשים לפני שייעלו את הריבית", אמר דדלי בראיון לרשת הטלוויזיה PBS.

'פד' עשוי אפילו להעלות את הריבית רק בעוד שנה או שנתיים". נציין כי ריבית הפדרל ריזרב עומדת על רמה של בין 0% ל-0.25% במשך יותר משנה על רקע המשבר הפיננסי העולמי.

"הכל תלוי בהתפתחות הכלכלית", אמר דדלי.

"לפני שאתמוך בהעלאת הריבית, אני אדרוש לראות כלכלה חזקה דיה כדי להוריד את שיעור האבטלה, דבר ראשון, ודבר שאני, אני אבדוק מה קורה לאינפלציה".

"בינתיים הולך לנו מצויין בנושא האינפלציה. עם זאת אנחנו לא ממש מצליחים בתחום התעסוקה".

ספר הבז' -הפעילות הכלכלית נמוכה אך משתפרת

ספר הבז', הסוקר את המצב הכלכלי ב-12 מחוזות ה'פדרל ריזרב', ופורסם אמש (ד'), הצביע על העובדה כי הפעילות הכלכלית נותרה נמוכה אך היא משתפרת לאיטה. עוד צוין כי איכות האשראי המשיכה להדרדר.

10 מתוך 12 המחוזות דיווחו על עלייה בפעילות הכלכלית לעומת 8 בלבד בספר האחרון, שפורסם בתחילת דצמבר 2009. פילדלפיה וריצ'מונד היו 2 המחוזות שרשמו "מצב מעורב" בפעילות הכלכלית.

ספר הבז' ציין עוד כי מכירות חג המולד האחרון היו טובות יותר מאלה של חג המולד 2008 אך הן עדיין נמוכות בהרבה מהמכירות המצויינות שנרשמו ב-2007. כמו כן, מכירות הרכב ברוב המחוזות השתפרו ומכירות הבתים גם הן רשמו התאוששות, בעיקר במגזר הבתים בעלי עלות נמוכה יחסית.