יום סוער בבורסה: מניות הבנקים משכו מעלה, מניות הגז נפלו

גלובס tv דנקנר נכנס כשותף של סולטן במודיעין - המניה טסה 41% ■ זיו סגל: "היה והמעו"ף ייתמך מעל 1,130 נקודות ויחזור לעלות - סביר וההתנגדות ב-1,166 נק' לא תפריע עוד למהלך עד השיא ההיסטורי"

הבורסה מפגינה עוצמה: שבוע המסחר נפתח אמנם בירידות כתוצאה מסגירה שלילית של וול סטריט בסוף השבוע, אולם מהצהריים החלו הירידות להתמתן בהובלת מניות הבנקים, עד למהפך הסופי ומעבר לעליות. המשקיעים ידעו היום הרבה אקשן: החל מההפתעה במדד המחירים לצרכן ביום ו' וכלה במניות האנרגיה שחזרו למקוד העניינים בעקבות המלצה פושרת של IBI. מחזור המסחר בשוק הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

על כיוון המסחר במדד ת"א 25, אמר המנתח הטכני של "גלובס", זיו סגל: "האינדיקטורים הטכניים לא חד משמעיים ביחס למגמה אבל ניכר לחץ כלפי מטה. עובדה זו מחזקת את סיכויי ההתנגדות. לטווח הקצר, מהלך מתחת ל-1,145 נק' יחשב סימן דובי. היה והמעו"ף ייתמך מעל 1,130 נק' ויחזור לעלות, סביר וההתנגדות ב-1,166 נק' לא תפריע עוד למהלך עד השיא ההיסטורי. הגדרת המגמה היא לפיכך תנודתיות לטווח הקצר ומגמת עלייה לטווח הארוך, מותנית בתמיכה מעל 1,120-1,130 נק'. מהלך מתחת לאזור זה יהפוך את המגמה למגמת ירידה".

כאמור, ביום ו' פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר, והפתיע כשנותר ללא שינוי שכן בשוק ציפו לעלייה של 0.3%. בעקבות המדד, גוברות ההערכות בשוק כי בנק ישראל לא יעלה החודש את הריבית, לאחר חודשיים רצופים של העלאות ריבית. כלכלני ברקליס ציינו כי הבנק יעלה בהדרגתיות את הריבית ל-3.25% עד סוף השנה, כאשר תחזיותיהם אגרסיביות יותר מהצפי בשוק, שכן ציפיות הריבית הנגזרות משוק ההון עומדות על 2.5% עד סוף השנה.

עדיין במאקרו, בנק הפועלים פרסם היום את מדד מנהלי הרכש אשר ירד ל-63.8% בחודש דצמבר. למרות הירידה, המדד נותר מעל רמת 50% החשובה ומצביע על המשך ההתרחבות בפעילות היצרנית במשק. הלמ"ס פרסם היום את האומדן השלישי והסופי של צמיחת התמ"ג ברבעון השלישי שעלה ב-3% בחישוב שנתי.

IBI משחרר אוויר ממניות הגז

מניות הבנקים הגדולים, לאומי , פועלים דיסקונט , מזרחי טפחות והבינלאומי הוסיפו למשוך את תשומת לב המשקיעים בעקבות הנפילה בשיעור של 4% שאפיינה את מדד הבנקים בשבוע שעבר, לאחר שמנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים ברוקראז', יובל בן זאב, הפחית באופן גורף את המלצתו לסקטור. בסוף השבוע העלו כלכלני UBS את המלצתם למניית בנק מזרחי ל"קנייה" והוריד את ההמלצה לבנק הפועלים ל"נייטרלי לאחר שהמניה הכפילה את ערכה ב-2009. בבנק השוויצרי מעריכים כי רווחי הבנקים הגדולים יגדלו השנה ב-15% בממוצע.

מניית מודיעין זינקה על רקע ההודעה על כניסתו של נוחי דנקנר, דרך IDB פיתוח להשקעה בה. דנקנר רוכש כמחצית מהזכויות בחברת "נויה", המחזיקה בשליטה במודיעין. נזכיר כי השבוע יתקיים המסחר בזכויות של מודיעין - עליה לגייס 8 מיליון שקל כדי לצאת מרשימת השימור. מלבד דנקנר וסולטן, במודיעין לוקחים גם חלק חברת הביטוח מגדל, שחקן המעו"ף אייל בקשי ויצחק תשובה.

עוד בסקטור האנרגיה - האנליסט גיל בשן מ-IBI חתך היום את ההמלצות לדלק קידוחים ואבנר . בשן חתך את המלצתו לדלק קידוחים ל"הפחת" מ"נייטראלי" במחיר יעד חדש של 8.15 שקלים למניה, קרי 18.5% פחות ממחיר הבסיס של המניה הבוקר בבורסה. למניית אבנר הוריד בשן את ההמלצה ל"נייטראלי" מ"קנייה" ונקב במחיר יעד של 1.5 שקל למניה.

כי"ל נסחרה על רקע הדיווח בעיתון Fertilizer Week לפיו היא תחתום כבר מחר (ב') על חוזה אשלג עם סין, במסגרתו היא תמכור לסינים כ-300 אלף טון אשלג במחיר של 350-360 דולר לטון, קרי שווי עסקה של 106.5 מיליון דולר.

טבע ששבה לת"א עם פער ארביטראז' שלילי, מגיבה לידיעה על כוונתה להקים פרויקט נד"לני ענק בארה"ב. החברה מתכוונת להקים קמפוס לוגיסטי של מחסנים ומשרדים בשטח של מיליון רגל רבוע בפנסילבניה.

חברת ארד , שבשליטת הקיבוצים דליה ורמות מנשה, זינקה לאחר שזכתה במכרז הגדול בתולדותיה בהיקף של כ-215 מיליון שקל. החברה זכתה במכרז ל-5 שנים עם אופציה ל-5 שנים נוספות לאספקת מדי מים משולבים עם מערכות קריאה מרחוק (AMR) לתאגיד המים SOUTHERN WATER בבריטניה.

ביוליין הגיבה בחיוב להצלחתה בניסוי בתרופה לסכיזופרניה. "התוצאות מחזקות ממצאים קודמים ומראות כי טיפול ממושך ב-BL-1020 הינו בטוח, יעיל ובעל פוטנציאל לשפר את תפקודם הקוגניטיבי של החולים" נמסר מהחברה.

[לאתר המעו"ף][לפורטל הפיננסי]