עליות בסיום יום הפכפך בבורסה; גבעות זינקה ב-8.8%

גבעות ריכזה מחזור חריג: "בדיקת הלוגים החשמליים ב"מגד 5" מצביעה על עמוד נפט באורך של מעל 600 מטר" ■ פרטנר עלתה ב-3% לאחר המלצת "קנייה" ■ כי"ל ירדה ב-1.3% והובילה המחזור במעו"ף

הבורסה בתל אביב סגרה את יום המסחר בעליות שערים לאחר יום מסחר הפכפך. בוול סטריט לא יתקיים היום מסחר לאור חג מרטין לות'ר קינג. באסיה ננעלו הבוקר רוב הבורסות בירידות שערים בעוד שבאירופה נרשמות עליות. כל המדדים בת"א, פרט למדד הבנקים רשמו היום עליות אותן הוביל מדד התל-טק שטיפס ב-1.6% כשמדד המעו"ף עלה ב-0.2%.

"מיתון? איזה מיתון?", שואלים כלכלני מורגן סטנלי בסקירה ללקוחותיהם העוסקת בכלכלות מזרח ומרכז אירופה, אפריקה והמזרח התיכון, בה מוזכרת גם ישראל. טוופיק אקזוי, כלכלן מורגן סטנלי המנתח את ישראל, מפרט את הנתונים הכלכליים החזקים שלדעתו יימשכו בעתיד הנראה לעין. הוא מעלה את תחזית הצמיחה של ישראל ל-2010 ב-1% לרמה של 3.7% - מעל התחזית המעודכנת של בנק ישראל שמדברת על צמיחה של 3.5% השנה. באשר ל-2011, אקזוי צופה צמיחה של 3.2% בישראל.

גם אקזוי מעריך שפישר ימשיך להעלות את הריבית, לרמה של 2.75% עד סוף השנה, כאשר להערכתו האינפלציה צפויה לחזור השנה לאמצע תחום היעד הממשלתי (כ-2%). לאקזוי יש גם מילה טובה על הנגיד פישר, רגע לפני ההכרעה אם הוא ממשיך לקדנציה נוספת החל ממאי, כפי שהציע לו ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הסכמתו של פישר תהווה התפתחות חיובית לכלכלה הישראלית, כיוון שהנגיד שילב את מיומנותו וניצל היטב את כישוריהם של חברי הצוות המנוסים בבנק ישראל".

גבעות מדגדגת את עצבי המשקיעים

שותפות הנפט גבעות , אשר הודיעה בחודש שעבר כי מצאה "כמויות משמעותיות" של נפט בקידוח "מגד 5" באזור ראש העין, בלטה לחיוב לאחר שהודיעה היום על תוצאות ראשוניות של בדיקת הלוגים החשמליים שביצעה. "בחינה ראשונית של הלוגים החשמליים מצביעה על עמוד נפט באורך של מעל 600 מטר, שבתוכו כ-50-100 מטר מהווים פוטנציאל לאזורים בני הפקה", נכתב בהודעת גבעות. מייד לאחר מכן הגיעו הסייגים: "גבעות עולם ממשיכה לנתח את המידע מהלוגים החשמליים. השותפות מבקשת להדגיש כי רק לאחר סיום איסוף הנתונים מכל הפעולות הנחוצות כולל השלמת ניתוח המידע מהלוגים חשמליים, תוצאות הבדיקה של הליבות ומבחני הפקה ועיבודם יוכל השותף הכללי לגבש הערכה באשר לשאלה האם מדובר בהפקה מסחרית מהקידוח מגד 5". נזכיר כי אתמול התקיימה אסיפה סוערת בגבעות שלא אישרה את ההצעה לאישור תשקיף הנפקה. מחזיקי היחידות העבירו מסר ברור: קודם הוכחות לנפט, אחר כך הנפקה.

אלביט מערכות ריכזה עניין לאחר שאמש אמר שר הגנה הטורקי, וג'יד גונול בפגישתו עם אהוד ברק כי שיתוף הפעולה בין 2 המדינות יימשך. בשיחה שערכנו עם פעילים בשוק נאמר לנו כי משקיעים זרים קונים היום החזקות במניית החברה.

האנליסט גיל בשן מ-IBI חתך אתמול את ההמלצות לדלק קידוחים ואבנר . בשן חתך את המלצתו לדלק קידוחים ל"הפחת" מ"נייטראלי" במחיר יעד חדש של 8.15 שקלים למניה. למניית אבנר הוריד בשן את ההמלצה ל"נייטראלי" מ"קנייה" ונקב במחיר יעד של 1.5 שקל למניה. בשן כתב אתמול, בין היתר, כי "אי אפשר להצדיק את השווי בהן נסחרות מניות שותפויות הגז".

האם כי"ל תודיע היום כי חתמה על חוזה אשלג עם סין, במסגרתו היא תמכור לסינים כ-300 אלף טון אשלג במחיר של 350-360 דולר לטון, קרי שווי עסקה של 106.5 מיליון דולר? על פי הדיווח בעיתון Fertilizer Week, התשובה חיובית. היום חתך האנליסט של ברקליס את תחזית הרווח של המניה לשנתיים הקרובות.

מניית רמי לוי ריכזה מחזור גדול לאחר שנודע כי רמי לוי עצמו מכר מניות בתמורה ל-42 מיליון שקל באמצעות פסגות אשר קטפו בזכות העסקה היום רווח של 400 אלף שקל. לוי מכר 4.4% ממניות חברת הקמעונאות הקרויה על שמו וירד להחזקה של 66% לאחר שהמניה הגיעה לשער שיא המשקף לה עלייה של כ-300% מתחילת שנת 2009.

ב-UBS מעלים את המלצת למניית פרטנר ל"קנייה" מ"נייטראלי" ונוקבים במחיר יעד של 98 שקל למניה, גבוה בכ-28% ממחיר הפתיחה הבוקר בבורסת תל אביב.

בהתאם לדיווחים בחודש שעבר, חברת סקיילקס של אילן בן דב הודיעה כי היא מוכרת את רשת חנויות דינמיקה לסלקום תמורת 108 מיליון דולר, מהלך שנכפה עליה בשל רכישת השליטה בפרטנר ואשר יניב לה רווח של 57 מיליון שקל. החברה דיווחה היום לבורסה, כי העסקה תושלם עד ה-15 באפריל או אף לפני כן, כך שהרווח האמור יוכר בדו"חות הרבעון הראשון או השני של 2010.

מניית מודיעין המשיכה לטפס לאחר שזינקה אתמול ב-41% על רקע ההודעה על כניסתו של נוחי דנקנר, דרך IDB פיתוח להשקעה בה. דנקנר רוכש כמחצית מהזכויות בחברת "נויה", המחזיקה בשליטה במודיעין. מלבד דנקנר וסולטן, במודיעין לוקחים גם חלק חברת הביטוח מגדל, שחקן המעו"ף אייל בקשי ויצחק תשובה.

השלמת ההשתלטות של דן דוד על חברת לידר השקעות מתעכבת בשל מחלוקת עם בנק מזרחי טפחות. לידר הצליחה לחתום בחודש שעבר על הסדר חוב עם מרבית נושיה, לאחר שנקלעה למשבר קשה. מבין הנושים, העמדה של מזרחי טפחות היא התקיפה ביותר, ובחודש שעבר קיזז הבנק 5.8 מיליון שקל מפיקדון שיש לחברה בבנק. לפי ההסדר, שלו כאמור מתנגד הבנק, אמור מזרחי-טפחות לקחת בו חלק באמצעות יתרת החוב של החברה לאחר הקיזוז (כ-4.2 מיליון שקל), ו להעמיד לה אשראי לטווח ארוך בסך של 6 מיליון שקל .

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]