נטייה לירידות בנעילת המסחר בת"א: המעו"ף איבד 0.25%

אפריקה זינקה ב-10.2% על רקע הפשרת הפרויקטים של אפ"י פיתוח ברוסיה ■ כי"ל צפויה להודיע על חתימת החוזה עם הסינים - ירדה ב-0.6% ■ דיווח: טבע בין 3 המועמדות האחרונות לרכישת רציופארם - איבדה 0.1%

בורסת תל אביב ננעלה היום (ג') בנטייה לירידות שערים, על רקע המגמה השלילית בחוזים העתידיים בוול סטריט, שהתחלפה לפתיחה חיובית מעבר לים. אמש הבורסות בניו יורק היו סגורות לרגל חג מרטין לות'ר קינג. אירופה נסחרת בירידות שערים. המדדים המובילים בת"א סיימו בין ירידה של 0.25% לעלייה של 0.4%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.6 מיליארד שקל.

בנק ישראל: ההתאוששות הכלכלית במשק תפסה תאוצה ברבעון הרביעי של 2009

ההתאוששות הכלכלית במשק תפסה תאוצה ברבעון הרביעי של 2009, וברבעון זה נרשמה "עלייה משמעותית" בפעילות העסקית, בהמשך לרבעון השלישי, כך עולה מסקר החברות של בנק ישראל לרבעון הרביעי של 2009, שפורסם היום, אשר נערך בקרב 585 חברות ועסקים מתחומים שונים. הסקר מעיד גם על "תפנית חיובית" בשוק העבודה וכן על ירידה במגבלות הביקוש, שהעיקו על התרחבות הפעילות.

"ברבעון הרביעי של שנת 2009 נרשמה עלייה משמעותית של הפעילות העסקית במשק, בהמשך לעלייה קלה ברבעון הקודם ולאחר התכווצותה החל מהרבעון הרביעי של 2008 כחלק מהשלכות המשבר העולמי", נמסר מבנק ישראל. "התאוששות זו התבססה הן על גידול במכירות לחו"ל והן על עלייה במכירות המקומיות".

מהסקר עולה, כי נרשמה עלייה בפעילות במרבית הענפים בסקטור העסקי, מלבד בענף המלונאות שהשתרך מאחור. בנק ישראל מציין, כי הפעילות התעשייתית במשק הואצה ברבעון הרביעי אף יותר מהציפיות המוקדמות, הן בשל עלייה במכירות בישראל והן הודות לגידול בייצוא לחו"ל.

מדד מלניק למצב המשק עלה ב-0.4% בחודש דצמבר 2009

מדד מלניק למצב המשק עלה ב-0.4% בחודש דצמבר 2009. לדברי פרופ' רפי מלניק, המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים במרכז הבינתחומי הרצליה, פעילות המגזר העסקי ממשיכה להתרחב ותנופת חידוש צמיחת המשק נמשכת. האינדיקטורים השוטפים במדד החודש האחרון מצביעים על התייצבות ברמה שנרשמה בחודש הקודם, לאחר עלייתם מהשפל עליו דווח במחצית הראשונה של 2009. הביקושים המקומיים ממשיכים להוביל את ההתאוששות הכלכלית ולמרות עליית מדד הייצור התעשייתי, נראה שהביקושים מחו"ל טרם חזרו לרמה מספקת לגרימת תנופת הייצוא.

סקירת המאקרו השבועית של אקסלנס נשואה מעריכים כלכלני בית ההשקעות כי הריבית לא תעלה בחודשים הקרובים אלא בחודש מאי לכל המוקדם, זאת על רקע ייסוף השקל המפחית לחצים אינפלציוניים, ירידה בציפיות האינפלציה לאחר מדד חודש דצמבר, ירידה בסיכוי להעלאת ריבית בארה"ב עד סוף החצי הראשון של השנה וחשש של בנק ישראל כי העלאה בריבית תיאלץ אותו להגדיל ההתערבות בשוק המט"ח.

הלמ"ס: בספטמבר-נובמבר 2009 נרשמה עלייה של 5.8% בייצור התעשייתי

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את נתוני הייצור התעשייתי לחודש נובמבר 2009, מהם עולה בנובמבר עלה הייצור התעשייתי ב-0.4% לעומת נובמבר 2008. עם זאת, קצב העלייה התמתן שכן באוקטובר 2009 נרשמה עלייה של 0.5% לעומת החודש המקביל ב-2008. בהסתכלות רחבה, בספטמבר-נובמבר נרשמה עלייה של 5.8% בייצור התעשייתי בחישוב שנתי וללא ענפי הטכנולוגיה העילית הייצור רשם עלייה של 8.5%. עוד עולה מהנתונים כי בספטמבר-נובמבר רשמה התעשייה עלייה של 1.1% במספר משרות השכיר ועלייה של 0.8% במספר שעות העבודה בתעשייה.

עוד פרסמה הלמ"ס כי בנובמבר נרשמה עלייה של 0.3% בפדיון ענפי המסחר והשירותים לעומת נובמבר 2009 אך גם כאן ניכרת האטה בקצב העלייה, שכן באוקטובר נרשה עלייה של 0.4% בפדיון לעומת אוקטובר 2008. בזווית רחבה, נרשמה בחודשים ספטמבר-נובמבר עלייה בפדיון ענפי המסחר והשירותים בשיעור של 4.7%, לאחר עלייה של 7.2% בחודשים יוני-אוגוסט. בענפי המסחר הסיטוני והקמעוני עלה הפדיון בחודשים ספטמבר-נובמבר ב-5.8%, לאחר עלייה של 7.8% בשלושת החודשים הקודמים.

אפריקה מרכזת עניין - אפ"י פיתוח מפשירה פרויקטים ברוסיה

אפ"י פיתוח, זרוע הנדל"ן של אפריקה ברוסיה אשר מניותיה נסחרות בלונדון, דיווחה היום על הפשרת פרויקטים מרכזיים של החברה ברוסיה, ובראשם "קניון מוסקבה" המפורסם (Mall of Russia). "אנו עדים לסימני התאוששות מעודדים בשוק הרוסי ומחדשים את העבודה בכמה מפרוייקטי הבנייה שלנו", אמר אלכסנדר חלדיי, מנכ"ל אפי פיתוח. "אנו צופים ש-2010 תהיה שנת צמיחה לאפ"י פיתוח".

טבע , פייזר וקרן הפרייווט אקוויטי EQT הן 3 מתמודדות הסופיות במכרז לרכישת חברת התרופות הגרמנית רציופארם, כך מדווח העיתון הגרמני Handelsblatt. לפי הדיווח, ההצעות האחרונות של 3 המתמודדות יוגשו בתחילת חודש פברואר, לאחר שחברת התרופות הצרפתית סאנופי והחברה הסינית סינופארם פרשו מהמכרז בדצמבר. שוויה של רציופארם מוערך ב-4 מיליארד דולר, כך שאם טבע תזכה במכרז תהיה זו הרכישה הגדולה ביותר שלה מאז רכשה את באר האמריקנית ב-2008 תמורת 9 מיליארד דולר (כולל חוב).

שותפות הנפט גבעות נסחרת לאחר שאתמול הודיעה על תוצאות ראשוניות של בדיקת הלוגים החשמליים שביצעה. "בחינה ראשונית של הלוגים החשמליים מצביעה על עמוד נפט באורך של מעל 600 מטר, שבתוכו כ-50-100 מטר מהווים פוטנציאל לאזורים בני הפקה", נכתב בהודעת גבעות. עוד בעניין: ד"ר מיכאל גרדוש מהמכון הגיאופיזי סבור כי "הלוגים יכולים לחזק את המידע על קיום של נפט בשכבה, אך הם לא מסוגלים לתת שום הערכה כמותית. הם בעיקר מיועדים להגדיר את האזורים בהם יתבצעו מבחני ההפקה".

כי"ל צפויה להודיע בכל יום כי חתמה על חוזה אשלג עם סין, במסגרתו היא תמכור לסינים כ-300 אלף טון אשלג במחיר של 350-360 דולר לטון, קרי שווי עסקה של 106.5 מיליון דולר. על פי העיתון Fertilizer Week, הדיווח היה אמור להיות כבר אתמול.

חברת הביומד כן פייט ביופרמה הודיעה היום כי היא תצטרף לקרן מורנינגסייד אסיה (MAV), יחדיו הן יקימו חברה משותפת בהונג קונג אשר תפתח את התרופה של כן פייט - CF102. החברה המשותפת תפתח את התרופה בסין, הונג קונג, מקאו וטייוואן. MAV תממן את עלויות הפיתוח של התרופה עד להשלמת ניסוי קליני שלב II, בהיקף של 7.5 מיליון דולר.

"גלובס" חשף אמש כי מטיס קפיטל , שבשליטת אמנון ברזילי ומוני הראל, מקדמת עסקה למכירת החברה הבת פטרו גרופ ל- United Petroleum מאוסטרליה, הפעילה בתחום הדלק.

מודיעין מארגנת קונסורציום של שותפויות בהובלתה, אשר יקדם חיפושי נפט וגז מול חופי אשדוד. הקונסורציום, הכולל את מודיעין (45%), לפידות חלץ (30%) ושותפות הנמצאת בהקמה (25%), יפעל במשותף להגשת בקשה לקבלת היתר מוקדם או רישיון לקידוחי נפט וגז בבלוק הידוע בשם "רישיון מד-אשדוד".

גרשון זלקינד, בעל השליטה בקבוצת אלקו , מעוניין לנצל את הגאות בשוק ההון. כשנתיים וחצי לאחר מחיקתה מהמסחר, הוא מאיץ את המהלכים להנפקת החברה הבת אלקטרה מוצרי צריכה בבורסה המקומית, אשר תצא לפועל ככל הנראה לפועל כבר בחודשים הקרובים. בהערכת שווי שביצע בית ההשקעות פסגות לאלקטרה מוצרי צריכה, הוא העניק לחברה שווי של 840 מיליון שקל. האנליסט נעם פינקו ציין כי השווי בהנפקה, אם תהיה, יהיה גבוה משמעותית ממחיר זה, אך סייג עם זאת כי "שווי של 1.5 מיליארד שקל נראה לנו מוגזם". בפסגות מעריכים את שווי החברה ב-840 מיליון שקל ומעניקים למניית אלקו מחיר יעד לפי שווי של 1.1 מיליארד שקל לאלקטרה מוצרי צריכה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]