אירופה סיימה בעליות לרמות שיא של 15 חודשים; דאקס עלה ב-1%

גלובס tv אסיה סיימה במגמה מעורבת ■ Japan Airlines הגישה בקשה לפשיטת-רגל ■ Orientקדבורי נרכשה ע"י קראפט ב-11.9 מיליארד ליש"ט ועלתה ב-3.6% לשיא ■ במדד בבריטניה עלה בקצב שיא

הבורסות באירופה חתמו את יום המסחר בעליות שערים שהביאו אותן לרמות שיא של 15 חודשים. העליות התעצמו בשליש השני של היום לאחר שוול סטריט החלה לפתוח מבערים. לפני כן דווקא נסחרו מרבית הבורסות במגמה שלילית על רקע המגמה המעורבת שחתמה את המסחר בשווקים האסיאתיים. אתת העליות הובילו מניות חברות התרופות.

בין המניות בלטה היום מניית יצרנית הממתקים הבריטית קדבורי שעלתה ב-3.6% לרמת שיא לאחר שקיבלה את הצעת הרכש של יצרנית המזון האמריקנית קראפט שהסתכמה ב-11.9 מיליארד ליש"ט שהם כ-19.7 מיליארד דולר, זאת לאחר מו"מ שהתפרש על פני יותר מ-4 חודשים ובו דרשה קדבורי פעם אחר פעם כי מחיר ההצעה יעלה.

בבריטניה פורסם היום מדד המחירים לצרכן ממנו עלה כי האינפלציה באי הבריטי עלתה בחודש דצמבר בקצב שיא, מה שהעלה את החששות כי הריבית תועלה מוקדם ממה שצפו קודם לכן, נציין כי הריבית בבריטניה מצויה כבר מספר חודשים ברמת שפל של 0.5%. עוד נציין כי העלייה החדה הינה בשל ההשוואה לשיעור האינפלציה בתקופה המקבילה אשתקד, בעיצומו של משבר הפיננסים.

בורסות אסיה נסחרו היום (ג') במגמה מעורבת לקראת המשך עונת הדו"חות בארה"ב, כשהיום תדווחנה סיטי ו-IBM. המשקיעים באסיה, כמו בשאר חלקי העולם, ינסו להבין מדו"חות החברות האם ההתאוששות הכלכלית, שאת ניצניה רואים בשווקים הפיננסיים כבר חודשים ארוכים, מחזיקה מים.

"השווקים עוצרים לנשימה", ציין פראסאד פאטקאר, מנהל ב-Platypus Asset Management בסידני. "על מנת שהשווקים יזוזו מהנקודה הנוכחית, הם צריכים לראות אינדיקטורים חיוביים בעונת הדו"חות הנוכחית", הוסיף פאטקאר.

"בעוד סנטימנט המשקיעים התחיל את 2010 בפריחה, הדו"חות המעורבים של שבוע שעבר בוול סטריט מיתנו קצת את ההתלהבות", אמרה דניקה האמפטון, אסטרטגית בבנק אוף ניו זילנד.

מאחר שלא צפויים נתוני מאקרו משמעותיים באסיה השבוע, האנליסט זאנג לינצ'אנג מ-Guotai Jun'an צופה כי "אלמלא יגיע קטליזטור טרי לשוק, השווקים אמורים להיסחר בשקט יחסי בימי המסחר שעוד נותרו לשבוע הנוכחי".

בהונג קונג, Aluminum Corp. of China - Chalco בולטת לשלילה לאחר שדיווחה כי תסיים את 2009 בהפסד נקי לאחר שחילת 2009 אופיינה בצניחה חדה בביקושים למוצריה. Orient Overseas מזנקת ב-8.8% לאחר ש-CapitalLand הסינגפורית דיווחה כי היא מעוניינת לרכוש את החטיבה העסקית של החברה במיליארד דולר.

ביפן דווח כי Japan Airlines , חברת התעופה הכושלת שלא יורדת מהכותרות בתקופה האחרונה, הגישה את בקשתה לפשיטת רגל. מוקדם יותר, בהיוודע כוונת החברה, צנחה מניית החברה למחיר הנמוך בכל הזמנים.