וול סטריט בשיא של 15 חודשים; טאואר זינקה ב-11.5%

גלובס tv סיטיגרופ עקפה את התחזיות ועלתה ב-3.5%: הפסידה 7.6 מיליארד ד' ■ קדבורי זינקה ב-6.3% לאחר שנרכשה תמורת 19.7 מיליארד ד' ■ IBM עלתה ב-1.7% לפני פרסום דו"חות שצפויים להיות חזקים

יום המסחר הראשון של שבוע המסחר המקוצר בוול סטריט הסתיים ברמות הגבוהות של היום אשר הובילו את המדדים לרמות שיא של 15 חודשים. מדד הדאו ג'ונס חתם בעלייה תלת ספרתית שהסתכמה ב-1.1% והנאסד"ק הוביל את המדדים המובילים כשטיפס ב-1.4%. את העליות הערב הובילו מניות הטכנולוגיה והתרופות. כאשר בסיום המסחר ממתינים המשקיעים לדו"חות חזקים של IBM.

את מרבית תשומת הלב בתקופה הקרובה ימשכו דו"חות החברות השונות כאשר עונת הדו"חות נכנסת השבוע להילוך גבוה. היום היתה זו סיטיגרופ שדיווחה לפני תחילת המסחר על הפסד של 7.6 מיליארד דולר, רובם (6.2 מיליארד דולר) כתוצאה מהחזרי כספי הסיוע לממשל שהסתכמו ברבעון הרביעי ב-20 מיליארד דולר. למרות שהרווח המתואם עקף את התחזיות בוול סטריט פיספס הבנק בשורת ההכנסות, סמנכ"ל הכספים של הבנק אמר "אנו עדיין זהירים - הסביבה מאתגרת".

וול סטריט הושפעה הערב גם מעסקת הענק בענף המזון שסוף סוף הגיעה לכדי סיכום לאחר 4 חודשים של מו"מ עיקש שהוביל להעלאת מחיר העסקה, במסגרתה רכשה ענקית המזון האמריקנית קראפט את יצרנית הממתקים הבריטית קדבורי בתמורה ל-19.7 מיליארד דולר.

אנליסטים צופים כי רווחי החברות במדד ה-S&P 500 זינקו ב-186% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כאשר מגזר הפיננסים אחראי לרובה של הערכה תלת-ספרתית זו. כל צמיחה ברווחים תהווה למעשה את הצמיחה המצרפית הראשונה ברווחי החברות במדד מאז הרבעון השני של 2007. "המשקיעים ממתינים בכיליון עיניים לדיווחי החברות. רובם מקווים כי התוצאות יעודדו את השוק, ואיתותים חיוביים כמו עלייה בהכנסות פשוט חיוניים", אמר ביל סטון אסטרטג שווקים בכיר ב-PNC Wealth Management.

הזירה הפוליטית בארה"ב, בה מתקיימות היום בחירות לתפקיד סנטור שירש את טד קנדי המנוח, מרכזת עניין מיוחד. הדמוקרטים ששלטו במדינה עשרות שנים צפויים לקרב קשה אשר במידה ויכשלו בו ויבחר סנטור רפובליקני - עלול הדבר להכריע את גורל הרפורמות שרוצה לבצע הנשיא אובמה. על כף המאזניים: הרפורמה במערכת הבריאות והרגולציות על המערכת הפיננסית. מניות חברות הפארמה מגיבות היום בעליות לאפשרות כי רפורמת הבריאות של אובמה לא תצא לפועל.

נציין כי באסיה סגרו הבורסות במגמה מעורבת ובאירופה הסתיים יום מסחר הפכפך בעליות שערים. בשוק המט"ח בלטה היום התחזקותו של הדולר, כאשר האירו נחלש ב-0.5% כנגדו ונסחר ב-1.43 דולר לאירו. הנפט שפתח את היום בירידות עלה בסיום ב-1.25% לכ-79 דולר לחבית.

גם מחר צפוים רבים מהבנקים האמריקנים לדווח על תוצאות הרבעון. בין המדווחות יהיו וולס פארגו , בנק אוף אמריקה , US Bancorp , ומורגן סטנלי .

מגמת העלייה תימשך

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מציין כי ה-S&P500 אישר בימים האחרונים שרמת ה-1,150-1,160 נק' היא רמת התנגדות משמעותית ורמת ה-1,130 היא רמת תמיכה משמעותית. הראשונה משמעותית לטווח הארוך. השנייה משמעותית לטווח הקצר-בינוני. "לא נותר לנו אלא להמתין ולראות מה קורה ויכול להיות שההמתנה תהיה מורטת עצבים.

הגדרת המגמה נשארת מגמת עליה לטווח הבינוני-ארוך ולטווח הקצר, מותנה בתמיכה מעל 1,130 נק'. יש סיכוי שבפתיחת שבוע המסחר היום התמיכה תעבוד. מהלך מתחת ל-1,130 נק' יחשב סימן דובי ואפשר להגן מתחת לרמה זו. ביחס לנאסד"ק, כל שנותר הוא להזכיר שהתמיכה החשובה היא ב-2,238 נק'. התמיכה שלו היא ב-2,275 נק' ופריצה שלה כלפי מטה תיחשב איתות דובי".

מצעד המדווחות: סיטיגרופ ו-IBM במרכז

בנק סיטיגרופ דיווח לפני פתיחת המסחר כי הפסיד ברבעון הרביעי 7.6 מיליארד דולר. ההפסד המתואם הסתכם ב-1.4 מיליארד דולר, או 6 סנט למניה, בעוד שאנליסטים צפו כי הבנק ירשום הפסד של 33 סנט למניה. ההפסד המתואם אינו כולל הוצאות חד פעמיות כגון החזר כספי הסיוע בהיקף של 20 מיליארד דולר לממשל שהיה אחראי ל-6.2 מיליארד דולר מסך ההפסדים עליו דיווחה סיטי. ההכנסות לרבעון הרביעי הסתכמו ב-15.5 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים שהיו להכנסות של 18.43 מיליארד דולר. סמנכ"ל הכספים: "אנחנו מוסיפים לעקוב אחר ההשלכות וההשפעות של השנה-שנתיים האחרונות. אנו עדיין זהירים - הסביבה מאתגרת".

על רקע האפשרות כי הנשיא אובמה יתקשה להתקדם עם רפורמת הבריאות במידה ויבחר סנאטור רפובליקני במסצ'וסטס הערב, בלטו הערב המניות המובילות בענף מרק ופייזר בעליות במדד הדאו ג'ונס. גם מניית יצרנית התרופות סיינה זינקה לאחר שבקרדיט סוויס המליצו עליה "קנייה" בציפיה לצמיחה בהכנסותיה.

IBM דיווחה בסיום המסחר כי רווחיה עלו ב-9% ל-4.8 מיליארד דולר או 3.59 דולר למניה וכי החזרה שבה לצמיחה בהכנסות שעלו ב-1% ל-27.23 מיליארד דולר. בכך עקפה החברה את הציפיות בשוק שהיו לרווח של 3.47 דולר למניה והכנסות של 27 מיליארד דולר. המובילה העולמית של ענף המיחשוב העלתה את תחזית הרווחים לשנת 2010 שצפוים להיות לפחות 11 דולר למניה בשנה הקרובה.

פוטאש נסחרה על רקע הורדת מחיר היעד לה ע"י UBS ל-116 דולר לעומת מחיר קודם של 120 דולר.

קדבורי וקראפט הגיעו להסכמה על התנאים להשתלטות יצרנית המזון האמריקאית על יריבתה הבריטית. תנאי העסקה, המתגשמת אחרי חודשים רבים של אי-הסכמות בין שתי החברות, מעריכים את מניות קדברי בשווי 850 פנס למניה.

במריל לינץ' מעריכים כי הצלחת הסרט "אווטאר" בעולם תשפיע לחיוב על רווחי ניוז קורפ ברבעון הנוכחי. להערכתם החברה, שמחזקיה בזכויות של 40% בסרט, תרשום רווח של 326 מיליון דולר - עד 10 סנט למניה. הם חוזרים על המלצת "קניה" במחיר יעד של 18 דולר למניה - פרמיה של כ-16% למחיר המניה בשוק.

ברקליס קפיטל מקפיץ את מחיר היעד ואת תחזית הרווח ל-2010 של מיקרוסופט - את מחיר היעד מ-31 ל-35 דולר למניה, ואת התחזית מ-61 מיליארד דולר, או 1.87 דולר למניה, ל-61.17 מיליארד דולר, או 1.94 דולר למניה.

אפל הודיעה על כינוס אירוע מיוחד ב-27 בינואר, בו היא תציג את המוצר הבא מתוצרתה. עפ"י הערכות מדובר ב-tablet - מחשב חדש שעל פיתוחו עבדה מספר שנים, שיבוא עם מסך מגע בטכנולוגיה של ה-iPhone או ה-iPod ושיעלה בין 500 דולר ל-1,000 דולר.

טבע עדיין במירוץ על רציופארם

טבע , פייזר , וקרן הפרייווט אקוויטי EQT הן 3 המתמודדות הסופיות על רכישת חברת התרופות הגרמנית רציופארם. לפי הדיווח בעיתון הגרמני Handelsblatt, ההצעות האחרונות של 3 המתמודדות יוגשו בתחילת חודש פברואר. אם טבע תזכה במכרז תהיה זו הרכישה הגדולה ביותר שלה מאז רכשה את באר האמריקנית.

טופ אימג' הגיעה להסדר עם מחזיקי האג"ח של החברה. עפי" ההסדר, טופ אימג' שילמה 2.1 מיליון דולר ועוד 900 אלף דולר ישולמו בסוף יוני, ויתרת הקרן תשולם ב-7 תשלומים שווים בתוספת ריבית בשיעור שנתי של 9%. ד"ר עידו שכטר, מנכ"ל טופ אימג', מסר כי הסדר החוב ממצב את החברה היטב להמשך התוכנית העסקית והשגת היעדים ל-2010.

חברת פתרונות התקשורת, פוליקום , הודיעה על שיתוף פעולה עם IBM להרחבת פתרונות תקשורת משולבים בסביבת תקשורת מאוחדות של IBM עם תמיכה במערכת הלוטוס. הפתרון המשולב מיועד להעניק למשתמשים גישה לפתרונות תקשורת בקול ובווידיאו.

בברקליס קפיטל מעריכים כי חברת מעבדות אבוט תרשום ברבעון הרביעי הכנסות של 8.5 מיליארד דולר, ורווח למניה של 1.18 דולר - שמשקפים עלייה של 7% ו-11% בהתאמה ביחס לרבעון הרביעי של 2008.

מניית טאואר בלטה בעליות של יותר מ-10% ללא הודעה מיוחדת מצידה. מאז הכנס שערכה הנהלת החברה בניו יורק שם חזרה על העלאת תחזיותיה, נראה כי המשקיעים מגלים עניין מוגבר במניה. גם דו"חותיה המצויינים של מובילת ענף השבבים אינטל בשבוע שעבר מוסיפים לאווירה החיובית בענף אליו משתייכת גם טאואר.