וול סטריט חתמה בירידות החדות ביותר מתחילת 2010

גלובס tv הנאסד"ק איבד 1.25% ■ בנק אוף אמריקה עלה ב-1% למרות שהפסיד 5.2 מיליארד ד' ■ IBM איבדה 2.7% לאחר הדו"חות מדד המחירים ליצרן לדצמבר עלה ב-0.2% ■ הנפט ירד ב-1.8% מתחת ל-78 דולר לחבית

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים של עד 1.25%, מדובר בירידות החדות ביותר שנרשמו בוול סטריט מתחילת שנת 2010, עם זאת, נציין כי במהלך המסחר נרשמו ירידות חדות יותר שהגיעו לכ-2%. הודעת ריסון האשראי בסין, הדו"חות החלשים מהציפיות של הבנקים הגדולים, נתוני המאקרו המעורבים, התחזקותו של הדולר וירידת מחירי הסחורות - כל אלה היו מהגורמים שהעלו את חששות המשקיעים שבחרו הערב לנקוט במשנה זהירות.

מדד ה-VIX שזינק במהלך המסחר ב-11%,סיים בעלייה של 6.2%. התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ל-3.66% רמתה הנמוכה ביותר זה חודש, והדולר זינק ב-1.1% כנגד האירו. נראה כי לאחר תקופה ארוכה של עליות חדות, שנחתמה אתמול בשיא של 15 חודשים במדדים המובילים, מחפשים המשקיעים אלטרנטיבות בטוחות יותר משוק המניות.

המסחר היום הושפע מסדרה של דו"חות בהם גם של בנקים מובילים, שדווחו לפני הפתיחה בהם בנק אוף אמריקה ומורגן סטנלי שפיספסו את התחזיות, לעומתם וולס פארגו דיווח על תוצאות שיא. אנליסטים צופים כי רווחי החברות במדד ה-S&P 500 זינקו ב-186%! זאת, כאשר מגזר הפיננסים אחראי לרובה של הערכה תלת-ספרתית זו. משקיעי המניות רגישים במיוחד לרווחי החברות הללו, היות שהן אחראיות לכ-14% משווי השוק של מדד ה-S&P 500.

גם נתונים מאקרו כלכליים, שהצביעו על עלייה של מדד המחירים ליצרן וסיכמו את השנה הגרועה ביותר בענף הנדל"ן מאז מלחמת העולם השניה - מכבידים על השוק.

אחד הגורמים המרכזיים היום לירידות בשוקי העולם ובארה"ב היתה הודעתו של נגיד הבנק הסיני שהחליט ללחוץ על הבלמים והודיע על ריסון מתן האשראי במשק מחשש להתנפחות בועות. הדבר הוביל לנפילה של כ-3% בבורסה בשנחאי כשגם באירופה יורדים המדדים המובילים.

בשוק המט"ח צנח האירו כנגד הדולר גם היום בשיעור של 1.1% ונסחר ברמה של 1.413 דולר לאירו - שפל של 5 חודשים. גם מחיריהם של הסחורות איבדו היום גובה כאשר מחיר החוזה על הנפט ירד ב-1.8% ל-77.6 דולר לחבית לפני פרסום דו"ח המלאים.

התחלות הבנייה ירדו בדצמבר ב-4%

ב-15:30, שעון ישראל, פורסם מדד המחירים ליצרן לחודש דצמבר, אשר עלה ב-0.2% לעומת צפי לקפאון, זאת לאחר שבנובמבר זינק המדד ב-1.8%. מדד הליבה נותר ללא שינוי לעומת צפי לעלייה של0.1%, בהמשך לגידול של 0.5% בחודש הקודם.

במקביל פורסמו התחלות ואישורי בנייה לחודש דצמבר. התחלות בנייה ירדו ב-4% ל-554 אלף לעומת הצפי שהיה לעלייה ל-575 אלף יחידות בקצב שנתי, לעומת 574 אלף בנובמבר. אישורי בנייה עלו ב-10.9% ל-653 אלף במונחים שנתיים לעומת צפי כי ירדו ל-580 אלף, לעומת 584 אלף חודש לפני כן.

רוב הבנקים לא עומדים בציפיות

היום הוא יומן של חברות הפיננסים - בנק אוף אמריקה הספיק לדווח לפני הפתיחה כי הפסיד 5.2 מיליארד דולר או 60 סנט למניה, לעומת צפי להפסד קטן יותר של 52 סנט למניה. הכנסות הבנק עלו ב-58.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-25.4 מיליארד דולר.

מורגן סטנלי אמנם דיווח על מעבר לרווח של 29 סנט למניה, אך צפי האנליסטים היה לרווח של 36 סנט למניה.

הבנק שהפתיע לטובה היה וולס פארגו שדיווח על תוצאות שיא כאשר רווחיו עלו ל-2.82 מיליארד דולר והכנסותיו הסתכמו ב-88.7 מיליארד דולר, זאת לעומת הצפי שהיה לצימצום בהפסדים ל-2 סנט למניה מ-79 סנט.

לאחר נעילת המסחר, eBay צפויה לדווח על קיטון של סנט בודד ברווחיה ל-40 סנט למניה ורשת סטארבקס - על רווח של 27 סנט למניה, אל מול 15 סנט למניה ברבעון האחרון של 2008.

IBM דיווחה בסיום המסחר אמש כי ברבעון הרביעי היא עקפה את התחזיות ורווחיה עלו ב-9% ל-4.8 מיליארד דולר לעומת רווח של 4.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. מדובר ברווח של 3.59 דולר למניה לעומת צפי האנליסטים שהיה ל-3.47 דולר למניה. צמצום העלויות ומעבר לחוזים רווחיים יותר הם שעזרו לחברת שירותי המיחשוב הגדולה בעולם.

לאחר הנעילה, אמדוקס צפויה לדווח על רווח של 53 סנט למניה עבור הרבעון האחרון, לעומת 55 סנט ברבעון הרביעי של 2008.

אלביט מערכות דיווחה היום על זכייתה, באמצעות החברה הבת שלה בארה"ב, בחוזה של חיל הנחתים האמריקני (המארינס), לאספקה ולהטמעה של מערכות להעברת נתונים וידאו במסוקי ה"סופר-קוברה" (AH-W1). היקף החוזה כ-15.6 מיליון דולר, ומיועד להשלמה במהלך 2010.

בלופניקס חתמה על 2 חוזים בהיקף מצטבר של מעל מיליון דולר. שני החוזים הם עם ארגונים ממשלתיים בארה"ב. החוזה הראשון נחתם עם ארגון ממשלתי המספק שרותי השקעה וביטוחים מסוגים שונים לפנסיונרים של השירות הציבורי באותה מדינה בארה"ב, והחוזה השני עם סוכנות ממשלתית, המנהלת רפורמות בתחום החינוך עבור למעלה מאלף בתי ספר ציבוריים.

אתמול הגישה פייזר תביעה נגד טבע שעניינה הפרת פטנט לאנטיביוטיקה Zyvox המיועדת לטיפול בדלקת ריאות ודלקות בעור ולה מכירות שנתיות בהיקף של 1.1 מיליארד דולר ברחבי העולם. פייזר טענה כי הפטנט שלה לא צפוי לפקוע עד לפחות שנת 2014.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]