אחרי גוגל: האם גם מיקרוסופט תשיק טלפון סלולרי?

אנליסטית מבית ההשקעות ג'פריס טוענת כי ענקית התוכנה צפויה להשיק בחודשיים הקרובים מכשיר טלפון חכם מתוצרתה, שיכלול מצלמת 5 מגה פיקסל באיכות HD

מיקרוסופט מנסה שוב לקפוץ לעגלה הסלולרית? בהמשך לדיווחים קודמים כי החברה מתכננת לפתח מכשיר סלולרי מתוצרתה, הוציאה אתמול (ג') קת'רין אגברט, אנליסטית טכנולוגיה בבית ההשקעות ג'פריס, דו"ח לפיו מיקרוסופט מתכוונת להשיק מכשיר כזה בחודשיים הקרובים.

לטענת אגברט, מיקרוסופט תציג את הטלפון החדש בכנס הסלולר העולמי, Mobile World, שייערך בברצלונה בחודש הבא, או בתערוכת CTIA (אגודת האינטרנט והתקשורת הסלולרית) שתתקיים בלאס וגאס במארס.

לדבריה, המכשיר החדש, תחת השם Pink, צפוי לכלול צילום וידיאו באיכות HD ומצלמה של 5 מגה פיקסל. מערכת ההפעלה תהיה חלונות מובייל 7 החדשה.

מיקרוסופט

נתח השוק של מיקרוסופט במערכות ההפעלה לטלפונים סלולריים חכמים רשם ירידה, על חשבון המתחרות גוגל, יצרנית אנדרואיד, ואפל, יצרנית האייפון. לפי נתוני גרטנר, ברבעון האחרון של 2009 צנח נתח השוק של חלונות מובייל לפחות מ-10%.

אנליסטים צפו בעבר וגם כעת כי הטלפון יהיה דומה בצורתו לנגן המדיה של מיקרוסופט, Zune. כיוון זה עשוי דווקא לפגוע במיקרוסופט, בגלל ש-Zune נמצא בפיגור גדול בשוק נגני המדיה הניידים לעומת המתחרים העיקריים, אפל וסנדיסק, ומחזיק רק בכ-2% מהשוק לאחר כ-3 שנים.

לדברי אגברט, מיקרוסופט חייבת לשמור על רלוונטיות בתחום הטלפונים הסלולריים החכמים, שבו היא נמצאת בפיגור עמוק אחרי המתחרות. אגברט ציינה כי מיקרוסופט, בדומה לגוגל, משתפת פעולה עם מספר חברות כדי לייצר את מכשיר הטלפון החדש.

להערכתה, הגרסה החדשה של חלונות עבור טלפונים סלולריים, חלונות מובייל 7, תצא לשוק במקביל לטלפון החדש מתוצרתה.

מוזיקה ומשחקים

חנות המוזיקה והווידיאו המקוונת של מיקרוסופט, Zune Marketplace, תהיה נגישה למשתמשי הטלפון החדש, ותאפשר להם להוריד ממנה קבצים.

ייתכן גם שמשתמשי Pink יוכלו להתחבר לרשתות חברתיות, ואף לחנות משחקים שתאפשר להם להוריד משחקי וידיאו, טוענת אגברט.

מיקרוסופט לא הגיבה לידיעה, ובעבר אף הכחישה נמרצות כל שמועה אודות ניסיונות מצידה להרחיב את עסקיה אל תחום ייצור הטלפונים הסלולרים.

גם גוגל הכחישה עד לאחרונה שמועות על כוונתה להיכנס לתחום ייצור הטלפונים הסלולריים, אך באחרונה השיקה מכשיר, Nexus One, שהיא לקחה חלק בעיצובו ובייצורו יחד עם חברת HTC.