כלל פיננסים מורידים את פרטנר ל"תשואת חסר" ויעד של 75 שקל

האנליסט צחי אברהם מעריך כי התוצאות ברבעון הרביעי צפויות להיות חלשות יותר בשל הגברת התחרות בשוק הסלולר ■ צופים ירידה של 9.3% ברווח הנקי ברבעון 4 של 2090

האנליסט צחי אברהם מכלל פיננסים ברוקרג' מקשיח עמדות ביחס לפרטנר: הוריד היום (ה') המלצתו למניית פרטנר ל"תשואת חסר" לעומת המלצה קודמת של "תשואת שוק", מחיר היעד הורד ל-75 שקל לעומת מחיר בסיס של 79 שקל לפרטנר הבוקר בבורסה. המניה יורדת ב-2% ומובילה את המחזורים במדד המעו"ף.

הסיבה: האנליסט מעריך שהמניה יקרה ברמות הללו. התוצאות ברבעון הרביעי של 2009 צפויות להיות חלשות יותר להערכתם בשל הגברת התחרות בשוק הסלולר, שכן ההכנסה הממוצעת לקו אמורה לרדת ל-150 שקל מ-158 שקל ברבעון השלישי של 2009, "לירידה זו קשר ישר לשחיקה ברווחיות על רקע המשך המגמה של ירידת המחיר פר דקה הנובעת משוק עסקי תחרותי ופחות הכנסות מנדידה, שלא מצליחות להתאושש" אומר האנליסט.

"פרטנר פרסמה הערכת שווי למותג שמנסה לשכנע בהגיון החלוקה של 1.4 מיליארד שקל כדיבידנד דרך הפחתת הון. כשלעצמה, החלוקה האגרסיבית חיובית לבעלי המניות אבל פרטנר עצמה מתומחרת יקר בשוק רווי וחשופה לתחרות שעשויה לאיים גם על הרווחיות הנוכחית" אומר האנליסט צחי אברהם ומעריך כי בטווח הקצר: "הטרנד השלילי עדיין שולט ואנחנו מצפים לראות ירידה בפרמטרים המרכזיים גם ברבעון הרביעי".

בכלל פיננסים צופים ירידה של 9.3% ברווח הנקי ברבעון 4 של 2090, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2008. בהתייחסו לתזרים בסה"כ מצפים בכלל פיננסים לתזרים חופשי של מיליארד שקל לפרטנר בשנת 2009, שבחלוקה לשווי השוק שעומד על 14.2 מיליארד שקל (שווי סחיר של 12.2 + חוב של 2 מיליארד שקל) מייצר תשואת תזרים חופשי של 7.1% בלבד ולכן המינוף של החברה כל כך חשוב לפרטנר שמעוניינת בחוב גדול יותר של החברה על מנת ליצור לבעלי המניות תשואה ממונפת גדולה יותר, הרעיון חיובי בשל עלות גיוס החוב הנמוכה אבל איננה מספיקה בכדי להפוך את המניה לאטרקטיבית.

הורדת ההמלצה של כלל פיננסים באה 3 ימים לאחר שפרטנר זכתה להעלאת המלצה מבית ההשקעות UBS. האנליסט דארן שאו העלה את המלצתו ל"קנייה" מ"נייטרלי" ונקב במחיר יעד של 98 שקל למניה, שהיה גבוה בכ-29% ממחיר המניה בשוק ב- 18 בינואר.

הסיבות: דיבידנדים שמנים ושווי אטרקטיבי, לדעתו. "בהתחלה העדפנו את בזק וסלקום בשוק התקשורת, אך כעת אנו סבורים כי בפרטנר יש פוטנציאל גדול יותר לאפסייד", כותב שאו.

כידוע, בן דב מתכנן "לחלוב" מפרטנר דיבידנדים שמנים כדי לממן את עסקת רכישת השליטה הממונפת שלו. פרטנר הכריזה לאחרונה על חלוקת דיבידנד חד פעמי בהיקף 1.4 מיליארד שקל, המשקף תשואת דיבידנד של 12.5%. בנוסף, בן דב מתכנן חלוקת דיבידנד של 300 מיליון שקל מדי רבעון, קרי תשואת דיבידנד של 22% השנה, לעומת 8.6% הצפויים בסלקום.

[להמלצות אנליסטים]