המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים לאחר נאום אובמה

גלובס tv אובמה הציע חבילת רגולציה להגבלת לקיחת הסיכונים של הגופים המוסדיים וגודלם של הבנקים ■ גולדמן זאקס דיווח על רווח של 4.95 מיליארד דולר או 8.2 דולר למניה - מעל התחזיות; המניה צנחה ב-4%

וול סטריט ננעלה הלילה (ה') בירידות שערים חדות לאחר פתיחת מסחר חיובית. המדדים המובילים החלו לצנוח לאחר נאום הנשיא ברק אובמה בבית הלבן, אשר קרא להידוק הרגולציה על המוסדות הפיננסיים - רגולציה אשר עלולה לפגוע ברווחיות הבנקים הגדולים. כמו כן, המשקיעים התמקדו בדו"חות מצוינים של גולדמן זאקס ובנתוני המאקרו המעורבים.

אובמה הציע חבילת רגולציה להגבלת לקיחת הסיכונים של הגופים המוסדיים וגודלם של הבנקים. אובמה נאם אחרי פגישה עם ראש ה'פד' לשעבר, פול וולקר. וולקר ויועצים נוספים הביעו חשש מפני הסיכונים וניגודי העניינים של הבנקים במסחר בכספם שלהם מול המסחר בכספי לקוחותיהם בניירות ערך, בסחורות, בנגזרים ובמוצרים פיננסיים נוספים.

אובמה אמר כי הוא מבין עתה עד כמה הצעתו חשובה לאחר שהוא רואה כי חלק מהבנקים חזרו לפרקטיקות המסוכנות, שחלקן אחראיות למשבר הנוכחי דוגמת בונוסים ענקיים. עוד הוסיף אובמה כי "לעולם לא נחזור להיות שבויים בידי בנקים ה'גדולים מדי בשביל ליפול'".

אובמה צידד בהצעה להעניק סמכויות למפקחים לפרק מוסדות פיננסיים גדולים, אם פעילותם מהווה סכנה למערכת הפיננסית, וכן תמך בדרישות הון מחמירות יותר ובפיקוח נוקשה יותר על שוק הנגזרים. בין יתר הדברים, מציע אובמה להגביל את מסחר הנוסטרו של הבנקים "הגדולים מדי בשביל ליפול", לאחר שבמשבר הנוכחי גרפו חלק מהבנקים האמריקניים רווחי עתק מהימורים נגד מוצרים פיננסיים, שהם עצמם שיווקו ללקוחותיהם.

"ה-S&P 500 נתקע חזק בין 1,130 ל-1,160/1,150 נק', ואישר את חשיבותן של רמות אלו כרמות תמיכה/התנגדות, בהתאמה. הגדרת המגמה ממשיכה להיות מגמת עלייה, מותנה בתמיכה ב-1,130. מהלך מתחת ל-1,130 ייחשב סימן דובי, בייחוד לאור התמיכה שהייתה ברמה זו", אומר זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס".

הפתעה לרעה בדו"ח האבטלה השבועי

הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, שפורסם ב-15:30 שעון ישראל, הפתיע לרעה כשהצביע על עלייה של 36 אלף תביעות ל-482 אלף לעומת צפי לירידה ל-440 אלף תביעות. בשבוע שעבר נרשמו 444 אלף תביעות. זוהי הרמה הגבוהה ביותר של תביעות ראשוניות מאז נובמבר 2009 והקפיצה השבועית הנוכחית היא הגדולה ביותר מזה 8 חודשים. התביעות המתמשכות לדמי אבטלה ירדו ל-4.599 מיליון תביעות מ-4.617 מיליון.

ב-17:00 פורסם המדד לאינדיקטורים כלכליים מובילים לחודש דצמבר, שעלה ב-1.1% לעומת צפי לעלייה מתונה יותר של 0.7%, בהמשך לגידול של 0.9% בנובמבר (תוקן במסגרת הדיווח הנוכחי לעלייה של 1%). במקביל פורסם מדד פילדלפיה של ה'פד' לחודש ינואר, שהצביע על ירידה חדה מהצפוי ל-15.2 נקודות לעומת צפי ל-18.8 נקודות. בדצמבר עמד המדד על 22.5 נקודות.

גולדמן זאקס מכה את תחזיות הרווח

גולדמן זאקס דיווח על רווח של 4.95 מיליארד דולר או 8.2 דולר למניה - מעל התחזיות ל-5.19 למניה. הכנסות הבנק הסתכמו ב-9.62 מיליארד דולר. ברבעון המקביל של 2008 שהסתיים בנובמבר גולדמן זאקס הפסיד 2.12 מיליארד דולר, או 4.97 דולר למניה. בשנה עברה, הבנק עבר מפרסום דו"חות על בסיס שנה פיסקלית לדו"חות על בסיס שנה קלנדרית.

לאחר תום המסחר, גוגל צפויה להציג רווח רבעוני של 6.43 דולר למניה, בהשוואה ל-5.1 דולר ברבעון המקביל ב-2008, ואילו הפסדיה של AMD צפויים להצטמצם ל-18 סנט למניה מ-69 סנט למניה ברבעון המקביל.

אמריקן אקספרס צפויה להודיע כי רווחי הרבעון האחרון עלו מ-21 סנט למניה ל-55 סנט.

eBay דיווחה אמש לאחר המסחר על גידול של 16.4% בהכנסות הרבעון הרביעי ל-2.37 מיליארד דולר, הרווח הנקי הסתכם ברבעון ב-1.4 מיליארד דולר, שהם 44 סנט למניה NON-GAAP, לעומת צפי השוק לרווח של 40 סנט. לרבעון הנוכחי, eBay צופה רווח של 39-41 סנט למניה, לעומת תחזיות האנליסטים בוול סטריט לרווח של 39 סנט למניה בלבד. להערכתה, ההכנסות צפויות להסתכם ב-2.1-2.2 מיליארד דולר, לעומת הצפי בשוק ל-2.14 מיליארד.

רשת סטארבקס דיווחה אמש בתום המסחר על זינוק של כ-276% ברווחי הרבעון הרביעי ל-241.5 מיליון דולר, או 32 סנט למניה.

אמדוקס דיווחה אתמול, לאחר תום המסחר, כי הרווח הנקי (Non Gaap) שלה ברבעון הרביעי ירד ב-2.75% והסתכם ב-113.1 מיליון דולר, או 55 סנט למניה - הרף העליון אותו סימנה החברה בתחזיותיה המוקדמות, ולעומת צפי האנליסטים כי תדווח על רווח נמוך יותר של 53 סנט למניה.

אלביט מערכות הודיעה היום כי קיבלה הזמנות לאספקת מערכות לייזר למספר לקוחות בישראל ובצפון אמריקה בהיקף כספי של כ-50 מיליון דולר.

גילת חתמה על הסכמי המשך עם משרד התקשורת בקולומביה עד דצמבר השנה, בהיקף כספי של עד 12 מיליון דולר בשנה. החברה תספק שירותים בפרוייקטים קומפארטל II וטלסנטרוס, שניתנו לביצוע לחברות הבנות של גילת בקולומביה ב-2002. עבור השירותים תקבל גילת כמיליון דולר בחודש.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]