איך משפיע המסחר מחוץ לבורסה על מניות הנפט והגז?

מנהל חדר העסקאות של 100 נט: "למשל, היום אנו רואים פעילות ערה במסחר בני"ע של שדות נפט אשר מצויה בבורסה בסטטוס "הפסקת מסחר", או בני"ע של סינמה אשר לאחר ההנפקה והאופציות שניתנו בה כהטבה נסחרת בשערים הנמוכים מאגורה"

הבורסה רותחת ומי שמעוניין להשקיע כיום בני"ע שונים של חברות שונות שלא באמצעות הבורסה יכול לעשות זאת כיום בעזרתם של חדרי העסקאות המתמחים במסחר בני"ע בעסקאות מחוץ לבורסה, כדוגמת חדר המסחר של חברת 100 נט, אשר מאפשרים תנאים יחודיים לסוחרים ומאפשרים ביצוע עסקאות שללא שירות זה לא היו ניתנות לביצוע וכן מאפשרות לבצע עסקאות בשערים אטרקטיביים יותר מהשערים הנתונים בבורסה או לבצע עסקאות בחבילות של ני"ע שללא שירות זה היו מקפיצים או מפילים את שער נייר הערך, זאת תוך אפשרות לשמירה על אנונימיות הסוחר.

הני"ע אשר מרכזים את עיקר הפעילות של אותם חדרי מסחר הם אלו אשר תנאי המסחר בהם אינם מאפשרים מסחר בבורסה של ת"א, או שניתן לסחור בהן בתנאים טובים יותר מאלו שמציעה הבורסה ברגע נתון, הן מבחינת המחיר והן מבחינת הסחירות בנייר. בין ני"ע אלה ניתן להתייחס למניות אשר נמחקו מהמסחר בבורסה, או ני"ע המצויים ברשימות השימור, או כאלה אשר מחירם נמוך מאגורה אחת שהוא המחיר הבסיסי בבורסה, או ני"ע בהם עלולה הצפת הביקושים או ההיצעים באמצעות הבורסה לגרור לשינוי חד במחיר.

מנהל חדר המסחר של 100 נט, אבי קוה אמר היום (ה') ל"גלובס": "אנו רואים בחצי השנה האחרונה זינוק משמעותי בפעילות המסחר בני"ע של חברות חיפושי הנפט בעסקאות מחוץ לבורסה". ונותן דוגמאות עכשויות: "למשל היום אנו רואים פעילות ערה במסחר בני"ע של שדות נפט אשר מצויה בבורסה בסטטוס "הפסקת מסחר" או בני"ע של סינמה אשר לאחר ההנפקה והאופציות שניתנו בה כהטבה נסחרת בשערים הנמוכים מאגורה".

היקף המסחר המתנהל בחדר העסקאות של 100 נט מגיע למיליוני שקלים ביום ולמיליארדי שקלים בשנה, כאשר כל מי שמעוניין לבצע דרכם פעולה אינו צריך לפתוח חשבון אלא צריך להירשם למאגר הלקוחות שמנהלת החברה והציג בפני הסוחרים את ני"ע בו הוא מעוניין לבצע פעולת קנייה א מכירה תוך ציון מחיר מבוקש וכמות מבוקשת, המסחר נערך בכל נ"יע - מניות, אג"ח, המירים ואופציות (פרט לאופציות מעו"ף) וניהול מאגר הביקושים וההיצעים מאפשר לסוחרים לסגור עסקאות במהירות ויעילות מירבית. כאשר את הסליקה של ני"ע מבצעים חברי הבורסה איתם עובדים לקוחות החברה.

100 נט משרתת לקוחות רבים בשוק ההון, קטנים כגדולים, ובהם משקיעים זרים, משקיעים פרטיים, גופים מוסדיים חברות ביטוח, קרנות פנסיה, קופות גמל וקרנות השתלמות חברות ציבוריות, בעלי עניין, בנקים, קרנות להשקעה משותפת בנאמנות, מנהלי תיקים, ברוקרים מקומיים ובינלאומיים, בתי השקעות, חברי בורסה, חתמים וחדרי עסקאות.