גולדמן זאקס עקף את התחזיות: הרוויח 8.2 ד' למניה ברבעון 4

תחזית השוק היתה לרווח של 5.19 דולר למניה ■ ברבעון המקביל של 2008 שהסתיים בנובמבר, בעיצומו של המשבר הפיננסי העולמי, גולדמן זאקס הפסיד 2.12 מיליארד דולר, או 4.97 דולר למניה

בנק גולדמן זאקס דיווח על רווח של 4.95 מיליארד דולר או 8.2 דולר למניה - מעל התחזיות ל-5.19 למניה. הכנסות הבנק הסתכמו ב-9.62 מיליארד דולר. החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט מגיבים בעליות. מניית גודלמן זאקס עולה ב-1.2% במסחר המוקדם.

ברבעון המקביל של 2008 שהסתיים בנובמבר גולדמן זאקס הפסיד 2.12 מיליארד דולר, או 4.97 דולר למניה. בשנה עברה, הבנק עבר מפרסום דו"חות על בסיס שנה פיסקלית לדו"חות על בסיס שנה קלנדרית.

גולדמן זאקס תחת ניהולו של לויד בלנקפיין, הצליח להשיג רווחים גבוהים במיוחד ולהתאושש מהמשבר הפיננסי העולמי לאחר שהתשמש בהון העצמי שלו לשם מסחר והשקעות.

שווי מניית גולדמן זאקס כמעט הכפילה את עצמה ב-2009, כשבמקביל הבנק ספג חצי ביקורת על הבונוסים הגבוהים שבכירי הבנק מקבלים לאחר שהממשל נחלץ לעזרתו בעיצומו של המשבר הפיננסי העולמי.

נציין כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, צפוי להגיש היום (ה') לבית הנבחרים הצעה לחוקים חדשים להגבלת לקיחת הסיכונים של הגופים המוסדיים וגודלם של הבנקים. פול וולקר ויועצים נוספים של אובמה הביעו חשש מפני הסיכונים וניגודי העניינים של הבנקים במסחר בכספם שלהם מול המסחר בכספי לקוחותיהם בניירות ערך, בסחורות, בנגזרים ובמוצרים פיננסיים נוספים.

ההצעה של אובמה עשויה להשפיע על הבנקים הגדולים ביותר בארה"ב, ובהם גולדמן זאקס, מורגן סטנלי ו-ג'יי פי מורגן .