מאמינים ב-W

בעולם הניתוח הטכני, האות W מסמנת סיכוי לעלייה משמעותית, וזו גם האות הראשונה בשמות של שתי מניות מבטיחות שבקניון - וונדי'ס ו-Whole Foods Market / זיו סגל

במושגי הניתוח הטכני, W היא תבנית של היפוך מירידה לעלייה, עם תחתית כפולה. M היא המצב ההפוך - תבנית של היפוך מעלייה לירידה עם פסגה כפולה. שתי התבניות הללו צפו כשתהינו האם עלינו להשקיע ב-Whole Foods Market (סימול: WFMI) או בוולמארט (סימול: WMT). אחר כך צפה עוד שאלה של W: לא מזמן מכרנו את מקדונלד'ס (סימול: MCD) וקנינו את וונדי'ס (סימול: WEN). למה? לא רק בגלל ה-W.

למה WFMI ולא WMT?

Whole Foods Market היא רשת של סופרמרקטים למזון טבעי ואורגני. מגוון המוצרים רחב - ממאכלי ים ובשר, דרך מאפים, קפה, בירה, יין, גבינה, ירקות, ממתקים, חומרי ניקוי, תכשירי גוף ואפילו חומרי לימוד. החברה מפעילה 284 חנויות, רובן בארה"ב, שש בקנדה, חמש בבריטניה, וכיום חתומים 68 חוזים לחנויות חדשות.

החברה נוסדה ב-1980 באוסטין, טקסס, מועסקים בה 51,000 עובדים, היא מכרה ב-8 מיליארד דולר ב-2008, ומתרחבת גם על ידי רכישת רשתות מתחרות. רשימת הערכים של החברה כוללת מכירת מזון טבעי ואורגני באיכות הגבוהה ביותר האפשרית, שביעות רצון של הלקוחות, תמיכה באושרם ובמצוינותם של העובדים, יצירת עושר באמצעות רווחים וצמיחה, דאגה לקהילה ולסביבה, ויצירת שותפות על בסיס Win-Win עם הספקים.

WFMI נסחרת במכפיל גבוה יחסית של 33, והמניה כלולה במדד ה-S&P 500. ב-S&P נותנים למניה המלצת "מכירה". על הגרף ניתן להבחין בהתאוששות מהשפל של 8 דולר, אבל המרחק מהשיא עוד רב.

מנגד - וולמארט, הרשת הקמעונאית הענקית, המפעילה 8,159 חנויות, שחרטה על דגלה את המחיר הזול והחיסכון הכספי ללקוח - חיסכון שלא אמור להיות על חשבון איכות. כמחצית מחנויות החברה הן מחוץ לארצות הברית. החברה מפרנסת למעלה מ-2 מיליון עובדים במשרה מלאה או לפי שעות. היא המעסיק הפרטי הגדול ביותר בארה"ב ובמקסיקו, ואחד הגדולים בקנדה.

וולמארט מוכרת בכ-400 מיליארד דולר בשנה. המניה נסחרת במכפיל 15 עם תשואת דיבידנד של 2%, וכלולה במדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500. ההמלצה של S&P למניה היא "קנייה חזקה". על הגרף רואים שהמניה נמצאת בין השפל של 45 דולר לשיא של 61 דולר, והיא מתאפיינת בתנודתיות ארוכת טווח. לא עולה הרבה, לא יורדת הרבה.

אז למה אנחנו משקיעים ב-WFMI עם המלצת ה"מכירה" ולא ב-WMT עם המלצת ה"קנייה חזקה", ובחצי מחיר על פי המכפיל? "בגלל הרוח". השאלה היא האם אנחנו משקיעים ב"רוחות העתיד" או אל תוך העבר. המצדדים בהשקעה בוולמארט יוצאים מתוך המשבר ומוצאים בה אי של יציבות. הם צופים שיותר אנשים יקנו בוולמארט כתוצאה מכניסתם של עובדים בשכר נמוך אל מעגל העבודה, ובגלל המצוקה הכלכלית של המשפחה האמריקנית הממוצעת. מהצד השני, WFMI מתקשה להציג רווחיות משביעת רצון, והיא נתפסת כחברה שלא כדאי להשקיע בה בימים של קשיים כלכליים.

אבל אנחנו מסתכלים על דברים אחרים לפני שאנחנו בוחנים את הגרף (הפוסק האחרון): האם החברה צפויה להינשא על טרנדים עתידיים, האם היא מנוהלת טוב והאם היא מייצרת חוויה. לדעתנו, WFMI עונה על שלושת הקריטריונים. וולמארט אולי מנוהלת טוב מבחינת בעלי המניות, אבל הניהול דורסני ביחס לספקים, ובוודאי שאין בחנויות שלה ובמוצרים ש"נמעכים בסד המחיר" משום דמיון ושאר רוח. בנוסף, וזו דעה אישית, קונים יימשכו לחנויות של WFMI ולא לוולמארט. שם העתיד ברמת המוצר וברמת החוויה. בקרו בחנויות של שתי הרשתות ותוכלו לענות בעצמכם לשאלה.

ימים יגידו אם צדקנו או לא, אבל זיכרו שהשקעות הן עניין של עתיד ולא של עבר. לא בטוח ש-WFMI היא ההשקעה הטובה ביותר אל העתיד, אבל המשבר לכשעצמו הוא לא סיבה להשקיע בוולמארט. אולי היא תעלה בטווח הקצר והארוך, אבל לכמה כבר ניתן לצפות מענקית של 8,000 חנויות ושני מליון עובדים, שמחיר זול הוא המוטו שלה? אם WFMI היא לא אלטרנטיבה, בטח יש מניה זריזה אחרת בשכונה.

למה וונדי'ס ולא מקדונלד'ס?

בעיני הצרכן האמריקני וונדי'ס איכותית יותר, והציפייה היא שעם היציאה מהמיתון, הצרכנים ירשו לעצמם לעבור אליה ממקדונלד'ס. על זה תוסיפו הנהלה שמבצעת צעדי התייעלות, המלצה של אופנהיימר, וקירבה לתחתית עם סימני עלייה, ונקבל כדאיות השקעה בה. את מקדונלד'ס מכרנו מזמן, ובינתיים ההחלטה שלנו לקנות סטארבקס (סימול: SBUX) ו-WFMI במקום מקדונלד'ס הוכיחה את עצמה. אנחנו מעדיפים הזדמנויות וחלומות בים גלי, מאשר שעמום בים רגוע.

פעילות בתיק: ב-12 בינואר מכרנו מסיבות של ניתוח טכני את הארלי דייוידזון (סימול: HOG) ואת HRPT Properties Trust (סימול: HRP). קנינו טקסטרון (סימול: TXT) והחזרנו את אקולאב (סימול: ECL), וכן הגדלנו את הפוזיציה ב-NYSE Euronext (סימול: NYX). ב-19 בינואר מכרנו את CB Richard Ellis (סימול: CBG) ואת Electronic Arts (סימול: ERTS), וקנינו את Gen Probe (סימול: GPRO) ואת A-Power Energy (סימול: APWR).

הגנה על תיק הקניון: ממוקמת מתחת ל-1,130 נקודות.

זיו סגל הוא - A level 2 Chartered Market Technician CMT ויועץ לאקסיומה בית השקעות. דירקטורים: אביבית מנה קליל וסרגיי וסצ'ונוק (אופנהיימר), אלון גל (דאטה פרו), דיוויד סלומון ואלי אברמוביץ (PDM). לעדכונים בזמן אמת ולגרפים של מניות הקניון: אתר "גלובס", מדור ניתוח טכני. הטור נכתב מספר ימים לפני פרסומו.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ני"ע ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בני"ע או נגזרי ני"ע המוזכרים כאן