לראשונה: בזק תחויב למכור למתחרות תמסורת ללקוחות עסקיים

בזק מסרבת למכור קווי תמסורת ללקוחות שנוטשים אותה, וטוענת כי היא אינה מחויבת על-פי רישיונה לעשות כן ■ משרד התקשורת צפוי לרמוז לבזק כי אם לא תעשה כן יוטלו עליה עיצומים כספיים

לראשונה בהיסטוריה, מתכוון משרד התקשורת לחייב את בזק למכור למתחרותיה קווי תמסורת לצורך חיבור לקוחות עסקיים שעוזבים אותה. מדובר בתלונה שהוגשה לפני כמה חודשים על ידי סלקום (ונתמכת גם על ידי פרטנר) לרשות ההגבלים העסקיים ולמשרד התקשורת ובה התבקשו להתערב ולהורות לבזק למכור להן קווי תמסורת כאשר מדובר בלקוחות עסקיים. בזק מסרבת למכור קווי תמסורת ללקוחות שנוטשים אותה וטוענת שהיא אינה מחויבת על פי רישיונה לעשות כן.

ל"גלובס" נודע כי במשרד התקשורת החליטו שלא לקבל את עמדת בזק ובימים הקרובים היא צפויה לקבל מכתב שמחייב אותה לחבר לקוחות עסקיים, כאשר היא צפויה להירמז שאם לא תעשה כן יוטלו עליה עיצומים כספיים.

סלקום או פרטנר מתחרות בבזק בשוק העסקי, לרוב באמצעות תשתיות עצמאיות שלהן. במקטעים או באזורים שבהן אין להן תשתיות והלקוח לא מוכן להיות מחובר באמצעות תשתיות אלחוטיות כמו מיקרוגל, הן נדרשות להגיע אליו פיסית עם כבל. אלא שחיבור לכל לקוח פיסית הוא דבר שכרוך בעלויות כבדות ולכן הן נדרשות לשכור תשתיות מבזק או מבעלי תשתיות אחרים כמו HOT. הטענה של בזק היא שברגע שהלקוח נוטש אותה לטובת מתחרה, היא לא מחויבת להמשיך ולתחזק את התשתית לאותו לקוח, ובקיצור היא לא חייבת למכור לו קווי תמסורת.

בזק צפויה להתנגד בתקיפות לכוונת המשרד ולא מן הנמנע שהיא תדרוש שועדת התעריפים החדשה שאמורה לקום בימים אלה תידרש לנושא. לטענת בזק הדרישה של סלקום ופרטנר משולה לכך שאגד יחויב להסיע את הנוסעים של חברת נסיעות חדשה שנכנסת לשוק. הראיה, במקרים שבהן שתי החברות יכולות ורוצות לחבר לקוחות עסקיים "כדאיים" הן עושות זאת, אבל איפה שלא כדאי להן כלכלית, הן לא פורסות תשתיות ורוצות שבזק תיתן להם אותה. דבר זה אינו מתקבל על הדעת מבחינתה ולא מן הנמנע שהנושא יגיע גם לערכאות משפטיות.

בזק סירבה להגיב לידיעה.