נעילה חיובית בת"א; גבעות השלימה צניחה תוך-יומית של 22%

גבעות צנחה ב-4.1% לאחר שזינקה בכ-23% לאחר שדיווחה על ממצאים המצדיקים מבחני הפקה ■ החברה לישראל עלתה ב-2.6% על רקע גיוס ההון של בטר פלייס ■ דיסקונט הובילה את המעו"ף בעלייה של 2.8%

נראה כי "אפקט אובמה" על השווקים הולך ומתפוגג והבורסה של ת"א ננעלה בעליות ותיקנה במקצת את הירידות החדות שנרשמו אתמול. המדדים המובילים בת"א סיימו בעליות של עד 1.7%, ומחזור המסחר הסתכם ב-1.7 מיליארד שקל. הבורסה בת"א קיבלה רוח גבית מהחוזים העתידיים בוול סטריט, שמאותתים על פתיחת שבוע מסחר חיובית ועולים בכ-0.8%. לעומת החוזים בוול סטריט, השווקים האסיאתיים נסחרו הבוקר בירידות שערים של פחות מ-1% וגם המסחר באירופה עבר להתנהל במגמה שלילית.

המשקיעים באחד-העם ממתינים בציפייה דרוכה לשעה 17:30, אז יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש פברואר, אשר על פי מרבית ההערכות לא תעלה, לאחר שבאמצע החודש הפתיע המדד שנותר ללא שינוי לעומת צפי כי יעלה, וכן על רקע התחזקות שערו של הדולר כנגד השקל בתקופה האחרונה.

נזכיר כי בסוף השבוע הנוכחי תחול פקיעת אופציות המעו"ף לחודש ינואר והשוק צפוי להיות תנודתי במהלך הימים הקרובים בעוד שהשחקנים ינסו להשפיע על רמת השוק בהתאם לפוזיציות שלהם.

במוקד המסחר היום, או יותר נכון - גם היום, היתה בהלת הנפט והגז. שותפות חיפושי הנפט גבעות עידכנה היום כי "בהתבסס על נתונים שנמצאו עד כה - ברור שהקידוח "מגד 5" מצדיק מבחני הפקה". יחידות ההשתתפות ריכזו את המחזור הגבוה ביותר בבורסה, כשהענף כולו מלבה את דימיונם של המשקיעים. כמעט כל יום מתפרסמות ידיעות על תגליות חדשות או על בעלי שליטה שהופכים בין לילה למיליונרים. נציין, כי לאחר ההודעה של גבעות מוקדם יותר היום יחידות ההשתתפות קפצו ב-23% למחיר של 9 אגורות, ולבסוף היא ננעלה בירידה של 4.1% ל-7 אגורות - מה שאומר צניחה תוך יומית של 22%.

כן ברקע למסחר, זרם הדו"חות של החברות בוול סטריט שצפוי להימשך. הלילה צפויה אפל לפרסם את דו"חותיה כשבשוק מעריכים כי יהיו מעולים. המשקיעים בוול סטריט ינסו להתאושש מירידות השערים החדות שאפיינו את סוף השבוע החולף. הירידות הושפעו במידה ניכרת מתוכניתו הרדיקלית של הנשיא אובמה להידוק הרגולציה על המערכת הבנקאית.

מדד המעו"ף שב אל מעל לרמה של 1,130 הנק' לאחר שנפל אתמול ב-2.3% אל מתחת לרמה זו הנחשבת ע"י רבים מהאנליסטים לרמת תמיכה חשובה אשר שבירתה עלולה להביא להידרדרות נוספת בשוק. אתמול אמרו כלכלני ברקליס בסקירתם על השוק הישראלי כי "אם מדד המעו"ף יירד מתחת ל-1,131 נקודות, הרתיעה מסיכון תגבר וייתכן שהדולר יזנק ל-3.85-3.9 שקלים".

גליה מאור מצטרפת למרוץ לתפקיד יו"ר לאומי

החברה לישראל בלטה לחיוב לאחר שדווח כי בטר פלייס שבשליטתה גייסה כ-350 מיליון דולר לפי שווי לאחר הכסף של 1.25 מיליארד דולר. את הגיוס הוביל HSBC, אשר ישקיע בחברה סך של 125 מיליון דולר מתוך היקף ההשקעה הכולל. החברה לישראל תשקיע בסבב הגיוס הנוכחי כ-74 מיליון דולר. עידן עופר: "זהו ארוע משמעותי ביותר; אנו צופים ש-HSBC יסייע לנו להתרחב לאירופה ולסין".

מגזר הבנקאות בישראל הוסיף לרכז עניין לאחר שאתמול נודע כי מנכ"לית בנק לאומי גליה מאור הודיעה באופן רשמי שהיא מצטרפת למרוץ על תפקיד יו"ר הבנק, לאחר שאיתן רף, היו"ר המכהן הודיע כי אין בכוונתו להתמודד על קדנציה נוספת. היום פורסם כי לאומי ינפיק שטרי הון נדחים בהיקף של עד 2 מיליארד שקל, S&P מעלות הודיעה אתמול על קביעת דירוג ilA+/ Negative לשטרי ההון הנדחים.

מניית דיסקונט עוררה עניין לאחר שאתמול לאחר סיום המסחר אישררה סוכנות הדירוג S&P מעלות את דירוג המנפיק של הבנק "-AA" והותיר את תחזית הדירוג שלילית.

ענף חיפושי הנפט: יום חדש - הודעות חדשות

המסחר במניית גבעות ריכז עניין רב לאחר שהחברה דיווחה כי "בהתבסס על נתונים שנמצאו עד כה - ברור שהקידוח "מגד 5" מצדיק מבחני הפקה". החברה הגיעה למסקנה לאחר תוצאות חיוביות של בדיקת הלוגים החשמליים שערכה במעבדה באנגליה. מבחני ההפקה ייערכו ב-4 מקטעים ויקבעו את כמות מאגר הנפט והאם מדובר בכמות מסחרית.

ישראמקו עוררה עניין לאחר שהאנליסט גיל בשן מ-IBI העניק לה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 69 אג' המשקף לה פרמיה של כ-14%. להערכתו "ישראמקו נסחרת בדיסקאונט - חשיפה כדאית לתחום הגז". שוויה הנגזר של ישראמקו, המחזיקה ב-28.75% מ"תמר" ו"דלית" עומד על כ-6.4 מיליארד שקל.

אתמול היו אלו השותפות בצוק תמרור 4 שדיווחו על תגלית נפט, כאשר המיליונר החדש הוא יחזקאל כליף, בעל השליטה בזרח השותפה בקידוח יחד עם דלק קידוחים ואבנר ששוויו מגיע כבר ל-35 מיליון שקל.

גם מניית מודיעין שבשליטת צחי סולטן ונוחי דנקנר שצפויה לצאת מחר מרשימת השימור של הבורסה ולשוב לרשימה הראשית של הבורסה לאחר שהצליחה לגייס בשבוע שעבר כ-20 מיליון שקל, ריכזה עניין.

אלביט מערכות נסחרה על רקע הודעתה כי תרכוש את יתרת מניות אזימוט תמורת כ-173 מיליון שקל, זאת לאחר שבנובמבר רכשה כ-19% ממניות אזימוט והיום היא משלימה את רכישת יתרת המניות. יוסי אקרמן: הרכישה תסייע לאלביט מערכות לצמוח באמצעות מיזוגים ורכישות של חברות בעלות טכנולוגיה משלימה עם ערך סינרגטי גבוה".

מניית כור ריכזה עניין לאחר שהחברה הודיעה שהגדילה את החזקותיה בהון המניות של קרדיט סוויס ב-0.5% ל-2.78% שמעידים על השקעה של כ-6 מיליארד שקל בבנק השוויצרי שערך מניותיו נשחק לאחרונה. כור מפסידה כיום "על הנייר" מהשקעתה הנוכחית בקרדיט סוויס כ-560 מיליון שקל, זאת כאשר רווחיה הצבורים בגין ההשקעה מסתכמים ב-3.2 מיליארד שקל. עוד דיווחה החברה כי הדירקטוריון החליט להגדיל את ההשקעה ל-7 מיליארד שקל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]