האם השותפות בקידוח "תמר" יחתמו על חוזה גז טבעי עם סין?

לפי דיווח ב"מעריב", יצחק תשובה חזר מביקור בסין שם הוא נפגש עם בכירים בממשל במטרה לקדם ייצוא גז לסין

האם השותפות בקידוח הגז הטבעי "תמר" ייצאו גז לסין? יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק , חזר בסוף השבוע מסין, שם ערך ביקור עסקי עם בכירים בממשל הסיני לצורך התנעת מגעים לייצוא גז טבעי לסין. כך מדווח הבוקר (ד') העיתון "מעריב".

תשובה נפגש, בין היתר, עם מושל חבל היילונג-ג'יאנג, המונה כ-80 מיליון תושבים ובו מרוכזות כרבע מהתעשייה הכבדה בסין וכן תעשיית המטוסים. לפי הדיווח, נציגי שותפויות הגז בקידוח "תמר" תצא בקרוב לסין כדי להמשיך את המגעים. השותפויות בקידוח הן, כידוע, ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים .

מזה זמן רב שוררות הערכות בשוק כי שותפויות קידוח תמר ייצאו גז טבעי לחו"ל לאחר שיחתמו על החוזים המהותיים בישראל ויספקו ראשית כל את צרכי האנרגיה של המשק הישראלי. לאחרונה חתמו השותפויות על חוזה מהותי עם חברת החשמל ובשוק העריכו כי החוזה המהותי הבא בישראל יהיה עם קבוצת החברה לישראל ולאחר מכן עם מפעלים גדולים ובינוניים במדינה.

כיוון שהמאגר שהתגלה מספיק דיו כדי לספק את צרכי האנרגיה של ישראל לפחות ב-15-20 השנים הקרובות, השותפויות ייצאו גם גז לחו"ל, כאשר ההערכה הרווחת היא כי עדיפות תינתן למדינות הקרובות לישראל, כמו למשל קפריסין ומדינות דרום אירופה, בשל הקרבה הגיאוגרפית שתקל מבחינה לוגיסטית על ייצוא הגז.