שוקי העולם ננעלו בירידות: קאק איבד 1.2%, פוטסי ירד ב-1.1%

מארק קונן מנהל השקעות ב-RCM: "ייתכן ואנו נמצאים בתחילתה של תקופת תיקון ארוכה" ■ מניות הפיננסים והסחורות מושכות מטה את אוסטרליה וסין

הבורסות באירופה ננעלו היום בירידות שערים, על רקע המגמה השלילית בוול סטריט, ובהובלת המניות הפיננסיות. הבורסה בצרפת ירדה ב-1.25%, בריטניה איבדה 1.13% וגרמניה נחלשה ב-0.45%.

האווירה השלילית ריחפה גם מעל רוב בורסות אסיה, אשר ננעלה בירידה זה היום השמיני ברציפות, זאת בהמשך לנעילה השלילית אמש בוול-סטריט. הירידות הבולטות נרשמו באוסטרליה , כאשר המדדים המובילים איבדו למעלה מ-1.5%, ונמשכות בניקיי ביפן ובמדד המשולב של שנחאי אשר רשמו ירידות.

בתגובה לירידות השערים מתחזקים המטבעות ההגנתיים למול המטבעות נושאי הריבית הגבוהה, ה'אוזי' האוסטרלי מאבד כ-0.13% כנגד המטבע האמריקני ונסחר תמורת 0.8988 דולר אמריקני, שנאת הסיכון ממשיכה לדחוף מעלה את הין היפני, הדולר מאבד מולו 0.49% ל-89.2150 ין, והאירו נופל ב-0.69% ל-125.38 ין, שפל של למעלה מתשעה חודשים.

נציין כי את הירידות הובילו מניות הפיננסים והסחורות באוסטרליה ובסין, כך למשל מאבדת BHP Billiton Ltd , חברת הכרייה הגדולה בעולם, למעלה מ-2.3%, ו-Rio Tinto Ltd נפלה ב-4.3%.

נראה כי המשקיעים מתקשים לעכל את החדשות הדרמטיות אשר זורמות מהזירה האסייתית, החל בהודעתה של סין על הידוק האשראי במערכת הבנקאית, אשר ממשיכה להשפיע על סנטימנט המשקיעים, וכלה בהודעתה אתמול (ג') של סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית S&P, אשר החליטה על הורדת אופק דירוג האשראי של יפן לאור חוסר היכולת של הממשלה היפנית להתמודד עם נטל החוב.

כל אלו מביאים להתגברות הערכות כי "ייתכן ואנו נמצאים בתחילתה של תקופת תיקון ארוכה". כך ציין היום מארק קונן מנהל ההשקעות ב-RCM Asia Pacific.