לקוח התנתק מ-HOT - אך המשיך לשלם לה ול-yes במשך 4 שנים

4 שנים לאחר שעבר מ-HOT ל-yes, גילה הלקוח כי שילם במקביל לשתי החברות ■ הממונה על פניות הציבור במועצת הכבלים והלוויין קבעה כי yes תשיב ללקוח את הסכומים בהם חוייב ע"י HOT

מ' היה לקוח של HOT עד לפני 4 שנים. ב-2005 עבר לחברת yes. לפני כחודש הוא הופתע לגלות כי החיובים החודשיים לטובת HOT במסגרת הוראת קבע מחשבון הבנק שלו פועלים כסדרם, ובפועל - במשך 4 שנים הוא המשיך לשלם כ-220 שקל בחודש, ובסך-הכול כ-10,000 שקל במצטבר.

מ' פנה ל-HOT בדרישה לזכותו, ונאמר לו כי החיוב נמשך כי לפי רישומי החברה הוא לא ביצע התנתקות, ואין סיבה להשיב לו את כספו, למרות שהוא חוייב עבור שירות שבפועל לא קיבל.

בחברת yes, לעומת זאת, התעקשו כי נציגיה שלחו את טפסי ההתנתקות הרלוונטיים ל-HOT, וטענו כי הלקוח עצמו לא חתם על טופס.

בשיחות עם נציגי שתי החברות ביקש מ' לקבל את התשובות שקיבל בכתב, לרבות העתקי התכתובת הרלוונטית שלכאורה העבירה yes ל-HOT - אולם נתקל בסירוב. גם בקשתו לשוחח עם מנהל בכיר לא העלתה דבר. בשלב הבא פנה מ' לעזרת מועצת הכבלים והלוויין במשרד התקשורת.

הממונה על פניות הציבור במועצת הכבלים והלוויין, מירב שטרוסברג-אלקבץ, קבעה כי על yes לפצות את הלקוח. לדבריה, אמנם מדובר בפרק-זמן ממושך במיוחד בו חוייב הלקוח על-ידי שתי החברות במקביל, אולם פניות כאלה שכיחות במועצה.

הפיתרון: החברה אליה עבר הלקוח תשיב ללקוח סכומים שחייבה אותו החברה ממנה התנתק. בנוסף היא מציינת כי משום מה הלקוח סימן בטופס הניתוק כי הציוד שברשותו הוא עצמאי (ולא שייך ל-HOT), ומכאן נבע הבלבול מלכתחילה.

מ-yes נמסר בתגובה: "אנו מתנצלים על השתלשלות האירועים. מ' פנה ל-yes גם דרך משרד התקשורת. נציגה החברה סיכמה עם הלקוח בשיחה טלפונית שנערכה ב-28.12.09 כי יעביר את כל החשבוניות בגין התקופה המדוברת, משום שעד כה הועברו חשבוניות מ-2006. מ' הסביר כי קיים קושי להעביר חשבוניות מ-2005, משום ש-HOT עברה למערכת חדשה. נכון להיום, הנציגה ממתינה לחשבוניות האמורות".

מ-HOT לא נמסרה תגובה.