אפל חשפה את מחשב הלוח החדש iPAD - מחירו יהיה 500-830 דולר

גלובס tv (עדכון) - סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל: "למכשיר יש את חוויית הגלישה הכי טובה שלנו - הרבה יותר טוב ממחשב נייד ואפילו מטלפון" ■ ל-iPad יש ממשק דמוי iPhone, והוא כולל תמיכה ב-iTunes וגם ב-You Tube

חברת אפל הציגה רשמית את מחשב הלוח (tablet) הראשון של החברה, עם השם הרשמי - iPAD. בכנס המיוחד שמכנסת החברה בדקות אלו, מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס אמר כי "המכשיר הרבה יותר טוב ממחשב נייד ואפילו מטלפון".

"כולנו משתמשים במחשבים ובטלפונים חכמים, אבל נוצרה השאלה האם יש מקום למוצר באמצע. אנחנו שנים בדקנו את הנושא הזה, בשביל ליצור את הקטגוריה הזו. המוצר הזה, צריך לעשות דברים מסוימים יותר טוב ממחשב נייד והרבה יותר טוב מטלפון חכם. איזה פעולות? גלישה באינטרנט, כתיבת מיילים, שיתוף תמונות, האזנה למוזיקה, משחקים וקריאת ספרים. אנשים חשבו שהמוצר הזה צריך להיות נטבוק, הבעיה שנטבוקים לא טובים יותר. אנחנו חושבים שיש לנו מוצר יותר טוב וקוראים לו ה-iPad", אמר ג'ובס.

סטיב ג'ובס אפל IPAD / צלם: בלומברג

ג'ובס הוסיף, כי "למכשיר הזה יש את חוויית הגלישה באינטרנט הכי טובה שלנו". ל-iPad יש ממשק דמוי iPhone, עם אותו סגנון פתיחה מפורסם עם האצבע והוא כולל תמיכה ב-iTunes וגם ב-You Tube.

סטיב ג'ובס אפל IPAD / צלם: בלומברג

המחיר לגרסה הכי זולה עם 16 ג'יגה ותמיכה רק באינטרנט אלחוטי תעלה 500 דולר, כאשר הגרסה הכי יקרה עם מודם סלולרי וזיכרון של 64 ג'יגה תעלה 830 דולר. הגרסה הכוללת רק אינטרנט אלחוטי תהיה זמינה בעוד כחודשיים בכל המדינות בעולם בהם המכשיר ישווק והגרסה הסלולרית, תצא בעוד כשלושה חודשים, אולם עדיין לא ברור מתי תצא מעבר לארה"ב.

ה-iPad יגיע עם זיכרון של 16, 32 או 64 ג'יגה, יכולות מולטי טאץ' במסך, מעבד ראשון שהחברה פיתחה במהירות 1 ג'יגה הרץ, אינטרנט אלחוטי, בלוטות', רמקול, מיקרופון, מצפן והבטרייה תחזיק 10 שעות של שימוש, גם בצפייה בווידיאו, כאשר זמן ההמתנה של הבטרייה הוא כחודש.

גודל המסך של ה-iPad עומד על 9.7 אינץ', המשקל פחות מקילו והעובי הוא קצת פחות מ-1.5 ס"מ. כל האפליקציות של האייפון מחנות ה-App Store ירוצו על המכשיר הזה, כאשר באפל מייעדים את המכשיר גם למשחקים. במהלך מסיבת העיתונאים, אפל התמקדה בהדגמות של בנושא הגיימינג, כאשר היא הציגה כותרים של חברות שונות כמו אלקטרוניק ארטס (EA) ו-Gameloft.

סטיב ג'ובס אפל IPAD / צלם: בלומברג

כצפוי, ה-iPad הוא מכשיר קריאה והניו יורק טיימס, הציגו אפליקציה משלהם למכשיר, המאפשרת קריאה נוחה של העיתון, כולל שילוב של קבצי וידיאו בתוך העמודים. עד היום, הורדו מה-App Store, כ-3 מיליון אפליקציות של העיתון.

אפל גם הוציאה חנות ספרים בשם iBook למכשיר החדש שלה, עם שותפויות עם מספר הוצאות ספרים, כמו סיימון ושוסטר ופינגווין. החנות עצמה דומה מאוד לממשק של ה-iTunes , כאשר המחירים ינועו בין 10 ל-15 דולר.

חלק מדגמי ה-iPad יגיעו גם עם מודם סלולרי התומך במהירויות דור שלוש. המחיר לחבילת תעבורת נתונים של 250 מגה לחודש יעלה 15 דולר או חבילה ללא הגבלה שתעלה 30 דולר ב-AT&T בארה"ב, ללא חוזה או התחייבות. כל מכשירי ה-iPad לא נעולים למפעילה מסוימת, כאשר אפל תפרסם את המחירים לשאר הארצות בחודשים יוני או יולי.