מכירות הדירות החדשות נפלו ב-14.6% בדצמבר

כך עולה מנתוני הלמ"ס, בהמשך לנתוני האוצר שפורסמו אתמול והעידו על ירידה של 9% במכירות ■ במקביל, מלאי הדירות הצטמצם זה החודש השני ברציפות: ירד ב-2% ל-8,075 דירות

נתונים נוספים המעידים על התקררות שוק הנדל"ן: מכירות הדירות החדשות נפלו ב-14.6% בחודש דצמבר, בהשוואה לנובמבר, והסתכמו ב-1,014 דירות. כך עולה מנתונים של הלמ"ס שפורסמו היום (ה'), המתבססים על סקרי התחלות בנייה, מכירת דירות חדשות בבנייה ביוזמה פרטית ומכירת דירות חדשות בבנייה ביוזמה ציבורית.

נתוני הלמ"ס אודות מכירות הדירות עולות בקנה אחד עם הנתונים שפרסם אתמול משרד האוצר, שדיווח על נפילה של 9% במכירות הדירות החדשות בדצמבר, בעיקר בשל ירידה בחלקם של המשקיעים בשוק. באוצר אף דיברו על "בלימת הגידול בביקוש (ואולי אף ירידה)", והסבירו כי הסיבה להתקררות הביקושים היא בעיקר העלאות הריבית של בנק ישראל אשר גורמות למשקיעים להדיר רגליהם מהשוק. באוצר גם ציינו "ציפייה של הרוכשים הפוטנציאלים כי מחירי הדירות הגיעו לשיאם".

נתוני הלמ"ס מעידים גם על ירידה בביקוש לדירות חדשות. בחודש דצמבר ירד הביקוש לדירות ב-10% והסתכם ב-2,364 דירות.

מלאי דירות תרשים 1

במקביל, מלאי הדירות החדשות המשיך לרדת גם בדצמבר, והגיע לרמה של 8,075 דירות בלבד, ירידה של 2% בהשוואה לנובמבר - חודש שני ברציפות של ירידה במלאי.

מלאי דירות תרשים 3