בנק הפועלים: המשקיעים רגועים, הבורסה תשבור שיאים חדשים

כלכלני הבנק סבורים כי הירידות השבוע הן בבחינת "תיקון בריא ותו לא" ■ בנק לאומי: "השוק חסין אש"

הבנקים הגדולים, לאומי והפועלים, ממשיכים לדבוק בעמדתם גם השבוע, ולפיה הבורסה בת"א תדשדש בטווח הקצר או לכל היותר תרשום ירידות שיהוו מימוש בלבד, אולם התמונה הכללית ממשיכה להיות חיובית והשוק המקומי ימשיך במסלול העליות. כך עולה מסקירות הבנקים השבועיות על שוק ההון.

"חסין 'אש'". כך מכנה בנק לאומי את שוק ההון בישראל בתום השבוע הנוכחי. השבוע רשמה הבורסה ירידות של יותר מ-2% בעקבות הירידות בשוקי חו"ל, אולם בשווקים מעבר לים היו הירידות חריפות יותר.

"השוק המקומי המשיך להפגין חסינות יחסית", מציינים כלכלני מחלקת המחקר של בנק לאומי. "המגמה החיובית צפויה להימשך, לנוכח השיפור בתמונה המאקרו-כלכלית והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים". באותה נשימה ממשיכים הכלכלנים להזהיר, כמדי שבוע, כי לאור העליות החדות בשנה האחרונה ורמת מכפילי הרווח הלא-נמוכה של מניות רבות, העליות תהיינה איטיות והדרגתיות, בניגוד לראלי החד בשנת 2009.

בנק הפועלים: הבורסה תרשום השנה שיאים חדשים

גם במחלקת המחקר של בנק הפועלים מעריכים כי הירידות השבוע מהוות תיקון ותו לא, וכי העליות יחזרו למסכי המשקיעים. הכלכלנים מציינים כי העליות החדות שרשמה הבורסה אשתקד "מזמינות מימושי רווחים, כך שירידות שערים מתונות הן תיקון בריא ותו לא".

כלכלני הבנק ממשיכים להחזיק בהערכתם בשבועות האחרונים, כי הבורסה תדשדש בטווח הקצר אך בהמשך השנה "ישנה סבירות גבוהה כי שיאם ההיסטורי של מדדי המניות הכבדות, שנרשם ב-2007, עשוי להיפרץ עוד ב-2010, וזאת בעיקר בתמיכתם של נתוני הכלכלה המקומית, שממשיכה להשתפר בקצב מרשים בהשוואה לכלכלה המערבית". בהקשר זה נזכיר, כי מדד המעו"ף רחוק בכ-10% משיאו ההיסטורי שנרשם באוקטובר 2007.

"הראייה האופטימית שלנו לטווח הבינוני והארוך נתמכת בעיקר בסימני ההתאוששות, שהופיעו הן בכלכלה המקומית והן בכלכלה הגלובלית", מסרו הכלכלנים. מוקדם יותר החודש העלה בנק ישראל את תחזית הצמיחה במשק ב-1% ל-3.5% לשנת 2010, כאשר ישנם גופי השקעות הצופים צמיחה חזקה יותר, כדוגמת מורגן סטנלי שצופה צמיחה של 3.7%. היום (ו') יפורסם בארה"ב נתון צמיחת התמ"ג ברבעון הרביעי של 2009, כאשר לפי ההערכות שם צפויה צמיחה של 4.7% (בקצב שנתי) - הצמיחה המהירה ביותר מזה 7 שנים.

בבנק הפועלים מזכירים גם את הרמה הנמוכה בסטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף, קרי "מדד הפחד" המקומי, גם לאחר הירידות של הימים האחרונים. "אנו סבורים", אומרים הכלכלנים, "כי הירידה בסטיות התקן ממחישה את הרגיעה שחשים המשקיעים, ויוצרת להערכתנו אפשרות לרכישת הגנות לתיק המנייתי".