נעילה שלילית בת"א: המעו"ף נחלש ב-1.4%; לאומי איבדה 1.8%

זרח, דלק קידוחים ואבנר סיימו בהצלחה בדיקת הלוגים החשמליים ונערכות לביצוע מבחני הפקה ב"צוק תמרור 4" ■ זיו סגל: "מהלך מתחת ל-1,124 נק' ילמד בהסתברות גבוהה מאוד על המשך מגמת הירידה"

בורסת תל אביב נסחרה היום (א') בירידות שערים, וכך גם ננעלה. ברקע, היה סוף שבוע של מגמה שלילית בוול סטריט ובשאר שוקי העולם. המדדים המובילים בת"א סיימו בירידות של 1.4%-2.4% ומחזור המסחר היה נמוך והסתכם ב-1.48 מיליארד שקל.

ברקע למסחר בת"א, הנעילה השלילית בוול סטריט שבאה למרות נתון המאקרו המשמעותי של סוף השבוע - קריאת התמ"ג לרבעון הרביעי - שהפתיע לטובה והצביע על צמיחה בקצב של 5.7% - הרבה יותר מהתחזיות. נראה כי המשקיעים מעבר לים החליטו להסתכל על חצי הכוס הריקה - העובדה כי על אף נתוני הצמיחה הבריאים במהלך המחצית השנייה של 2009, הכלכלה האמריקנית התכווצה ב-2.4% בשנת 2009 - ההתכווצות המשמעותית ביותר מאז 1946, אז התמ"ג צנח ב-10.9%.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס" כתב כי לטווח הקצר המגמה היא מגמת ירידה ובין היתר ירד המעו"ף מתחת לממוצע הנע ל-21 יום שאף נחשב ממוצע לטווח הזמן הבינוני. הממוצע הנע ל-21 יום "ממתין" כרגע למעו"ף ב-1,153 נקודות בערך. מהלך מעל ל-1,153 נקודות יחשב סימן שורי שילמד מן הסתם על סיכויים טובים לפריצה כלפי מעלה של ההתנגדות ב-1,165 נקודות. פריצה כזו, אם תתרחש, אמורה תהיה להחזיק מעמד הפעם, בניגוד לפעם הקודמת. מהלך מתחת ל-1,124 נקודות (שיכלול כמובן מהלך מתחת ל-1,130 נקודות) ילמד בהסתברות גבוהה מאוד על המשך מגמת הירידה שתוגדר במקרה כזה כמגמת ירידה לטווח הבינוני. הסיכויים עדיין נוטים, כאמור, לכיוון של עלייה.

הלמ"ס: הרכישות בכרטיסי האשראי עלו ב-8.7% בחישוב שנתי

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה בשעות הצהריים את האינדיקטורים הכלכליים העיקריים לחודשים אוקטובר - דצמבר 2009 מהם עולה כי יצוא הסחורות עלה ב- 7.7% בחישוב רבעוני (34.5% בחישוב שנתי) וכי הרכישות בכרטיסי האשראי עלו ב-8.7% בחישוב שנתי, זאת בהמשך לעלייה של 8.9% בחישוב שנתי ביולי - ספטמבר 2009. עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי יבוא חומרי גלם עלה ב-5.8% בחישוב רבעוני (25.3% בחישוב שנתי) בהמשך לעלייה של 7% בחישוב רבעוני (30.9% בחישוב שנתי) ביולי - ספטמבר 2009. יבוא מוצרי השקעה (ללא אוניות ומטוסים) עלה ב-7% בחישוב רבעוני (30.9% בחישוב שנתי) לאחר עלייה של 11.6% בחישוב שנתי ביולי - ספטמבר 2009.

בנק לאומי: "שוק ההון הישראלי "חסין 'אש'"

בסקירתם השבועית כינו כלכלני בנק לאומי את שוק ההון הישראלי כ"חסין 'אש'" וציינו כי "השוק המקומי המשיך להפגין חסינות יחסית. המגמה החיובית צפויה להימשך, לנוכח השיפור בתמונה המאקרו-כלכלית והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים". באותה נשימה הזהירו בלאומי כי לאור העליות החדות בשנה האחרונה ורמת מכפילי הרווח הלא-נמוכה של מניות רבות, העליות תהיינה איטיות והדרגתיות, בניגוד לראלי החד בשנת 2009.

במחלקת המחקר של בנק הפועלים העריכו העריכו כי העליות החדות שרשמה הבורסה אשתקד "מזמינות מימושי רווחים, כך שירידות שערים מתונות הן תיקון בריא ותו לא". כלכלני הבנק ממשיכים להחזיק בהערכתם בשבועות האחרונים, כי הבורסה תדשדש בטווח הקצר אך בהמשך השנה "ישנה סבירות גבוהה כי שיאם ההיסטורי של מדדי המניות הכבדות, שנרשם ב-2007, עשוי להיפרץ עוד ב-2010, וזאת בעיקר בתמיכתם של נתוני הכלכלה המקומית, שממשיכה להשתפר בקצב מרשים בהשוואה לכלכלה המערבית".

זרח, אבנר ודלק קידוחים מאשרות את חשיפת "גלובס"

כפי שנחשף ב"גלובס" ביום ה' האחרון, שותפויות חיפושי הנפט זרח , אבנר ודלק קידוחים דיוחו היום לבורסה כי הן סיימו בהצלחה את בדיקת הלוגים החשמליים וכי הן נערכות לביצוע מבחני הפקת נפט באתר "צוק תמרור 4" הממוקם באזור ים המלח.

ועדת המניות של בנק לאומי המליצה על גליה מאור, מנכ"לית הבנק, לתפקיד דירקטור. משמעות ההחלטה - כפי הנראה גליה מאור תהיה יו"ר הבא של בנק לאומי. עם זאת, צפויים בג"צים כנגד החלטות הוועדה.

בריטיש ישראל חתמה היום על מסמך עקרונות מותלה לרכישת מחצית מהזכויות על המגרש עליו ייבנה קניון באר-שבע תמורת 155 מיליון שקל וכן תמורת תשלום נוסף שהוא מותנה הצלחה.

קרדן N.V הודיעה הבוקר בדיווח לבורסה כי ביום ה' האחרון נחתם הסכם בין תהל, חברה בת בבעלות מלאה, לבין ממשלת אנגולה לביצוע פרויקט לאספקת מים, התיישבות ופיתוח כלכלי בהיקף כסםי של כ-143 מיליון אירו. קרדן ציינה כי זהו הפרויקט הגדול ביותר בתולדותיה של תהל.

דור אלון שבשליטת דודי ויסמן הודיעה ביום ה' האחרון לאחר נעילת המסחר כי בכוונתה לחלק את מניות חברת הבת, אלון חיפושי גז טבעי, כדיבידנד בעין למחזיקי המניות הרגילות של החברה. אופן החלוקה יהיה כך שכל מי שיחזיק במניות של חברת דור אלון אנרגיה ב-7 בפברואר (המועד הקובע), יקבל מניות של אלון חיפושי גז (0.01 ע.נ.). החלוקה תהיה לפי מחיר של 57 שקל למנית אלון חיפושי גז המשקף לחלוקת הדיבידנד בעין שווי של 770 מיליון שקל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]