נעילה חיובית בת"א; "הבנה שיש בועה במניות הדלק והאנרגיה"

מורן צור, מנכ"ל גאון טרייד: "נראה תנועות של ספקולנטים שייצאו מפוזיציות - ויכול להיות סיום מומנט בסקטור הנפט והגז" ■ המדדים סיימו בעליות של עד 0.5% ■ גבעות צנחה ב-9.5% ■ כי"ל ירדה ב-2%

יום תנודתי בבורסה בת"א ננעל בעליות שערים. בפתיחה, המדדים נסחרו בעליות, לאחר מכן עברו למגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים, ואת יום המסחר חתמו ברובם בעליות שערים. המדדים סיימו בעליות של עד 0.5%, כשהתל-טק היה היחיד לרשום ירידה מזערית של פחות מ-0.1% בערכו. מחזור המסחר בת"א הסתכם ב-1.88 מיליארד שקל.

המדדים באחד-העם קיבלו תמיכה מהחוזים העתידיים בוול סטריט, שהראו סימני התייצבות אחרי הירידות החדות בסוף השבוע. המסחר בוול סטריט נפתח בעליות של עד 0.7%. גם המגמה החיובית ברוב המדדים באירופה תרמה לסנטימנט - זאת לאחר שנרשמה עלייה בייצור התעשייתי לחודש ינואר. באסיה, מדדי המניות ננעלו במגמה מעורבת על רקע נתוני מאקרו טובים בסין שהציפו שוב את החשש מהידוק מוניטרי נוסף במדינה.

מניות הנפט המשיכו לבלוט, כמדי יום בתקופה האחרונה, והיום לא במובן החיובי - רובן רשמו ירידות חדות בערכן. נזכיר, כי אתמול דיווחו זרח , דלק קידוחים ואבנר על הצלחה בבדיקת הלוגים החשמליים באתר "צוק תמרור 4" והליכה למבחני הפקה שיימשכו כחודש, גבעות, שנמצאת גם היא בהכנות למבחני הפקה, הודיעה כי היא מתכוונת לגייס עד 57 מיליון שקל בהנפקת זכויות. השותפות זימנה אסיפה כללית ל-21 בפברואר לצורך אישור ההנפקה, לאחר שהאסיפה האחרונה הגיעה לכדי פיצוץ ומחזיקי יחידות ההשתתפות דחו את ההצעה לבצע הנפקה.

מורן צור, מנכ"ל גאון טרייד, אמר היום ל"גלובס", כי "קיימת בבורסה הבנה שמתפתחת בועה סביב מניות הדלק והאנרגיה שלא הפסיקו לעלות בתקופה האחרונה. היום מניות המגזר הזה מתממשות ומשליכות גם על מניות המעו"ף דלק קידוחים, אבנר, וקבוצת דלק - שמושכות את המעו"ף לירידות". צור מעריך כי נמשיך לראות תנודתיות בסקטור הזה, בו יש חוסר ודאות ורב הנסתר על הגלוי. "נראה תנועות של ספקולנטים שייצאו מפוזיציות - ויכול להיות סיום מומנט", לדבריו.

ולשוקי לחו"ל. לאחר שביום שישי נפלו מדדי המניות בוול סטריט למרות נתוני תמ"ג טובים בהרבה מהצפוי, החוזים העתידיים על מדדי המניות נסחרו היום בעליות של עד 0.6%. אירופה נסחרה בנטייה לעליות שערים - המדדים המובילים עולים בשיעור מירבי של 0.5% לאחר שינוי מגמה שהגיע בתגובה לעלייה חדה מהצפוי בייצור התעשייתי בגוש האירו. באסיה המדדים ננעלו במגמה מעורבת שבין ירידה של 1.6% לעלייה של 0.6% לאחר פרסום מדד מנהלי הרכש בסין שעלה לרמה של 57.4 נקודות בינואר לעומת 56.1 נק' בדצמבר.

בישראל לא פורסמו היום נתוני מאקרו מהותיים, כך שהבורסה עקבה בעיקר אחר הנעשה בשוקי חו"ל. מניות הבנקים נסחרו על רקע דבריו של נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, שאמר אמש בכנס של המרכז הבינתחומי בהרצליה כי הוא תומך בהגברת הרגולציה על הבנקים - ברוח האווירה השוררת בארה"ב. מלבד זאת, מניית לאומי המשיכה לרכז עניין על רקע סאגת מינוי יו"ר הבנק, לאחר שאתמול ועדת המניות של הבנק החליטה להמליץ על המנכ"לית גליה מאור לתפקיד והשאירה בחוץ את מקורביו של ראש הממשלה נתניהו, משה טרי ואורי יוגב. בינתיים, בבנק ישראל ובמשרד האוצר מתנגדים למינויה של מאור ללא תקופת צינון.

יריית הפתיחה של עונת הדו"חות

כי"ל ריכזה את המחזור הגבוה בבורסה, והמשיכה להגיב לירידה במניית פוטאש בוול סטריט לאחר האכזבה מתחזיות החברה ל-2010 שהיא פירסמה בדו"חות הכספיים.

בינתיים, בלפידות-חלץ , חוזר לו הניגון של בעל עניין המוכר מניות, מה שנתפס בעיני המשקיעים כצעד של חוסר אמון, ממש כפי שקרה ברציו לפני קצת יותר מחודש. יעקב לוקסנבורג, בעל השליטה בחברה (79.8%) המחזיק גם ביחידות בשותפות חלץ, מכר ביום חמישי האחרון 57.3% מכלל החזקתו הישירה בשותפות חלץ בשווי כולל של כ-10.5 מיליון שקל, ונותר עם החזקה ישירה של 3.61% מיחידות ההשתתפות.

בקרב מניות הטכנולוגיה, סרגון בלטה לקראת פרסום הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הרביעי של 2009 ולשנה כולה. החברה הרוויחה 9 סנט למניה לעומת תחזית לרווח של 7 סנט למניה. הכנסות החברה נפלו ב-6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-53.4 מיליון דולר, טוב יותר מהתחזיות להכנסות בגובה 50 מיליון דולר. הרווח הנקי לשנת 2009 על בסיס הסתכם ב-7.3 מיליון דולר או 20 סנט למניה, זאת בהשוואה ל-17.3 מיליון דולר ב-2008 או 45 סנט למניה. עוד מסרה החברה כי היא צופה שההכנסות לשנת 2010 יהיו גבוהות ב-30%-35% בהשוואה להכנסות שנת 2009.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]