קרדן ללא הפסקה: מקימה קרן ריט עם פרסידא שתגייס 300 מיליון שקל

קרדן נדל"ן ושותפתה ישקיעו 50 מיליון שקל בקרן, שמתכוונת לגייס 250 מיליון שקל נוספים קודם להנפקה בבורסה ■ יו"ר קרדן נדל"ן, איתן סורוקה: "קרן ריט עם יכולות השקעה משמעותיות כמו זו שאנו מקימים, תדע לנצל ההזדמנויות המעניינות שיש כיום בישראל"

קרדן NV שבשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור ממשיכה לדווח, על בסיס יומי כמעט, על התפתחויות בעסקיה. לאחר שבחודש האחרון חתמו חברות הקבוצה על שורה של עסקאות בהיקף של יותר ממיליארד שקל, היום מדווח על הקמת קרן ריט באמצעות חברת הבת קרדן נדל"ן, הנמצאת ערב הנפקה בבורסה בת"א. הקרן תוקם בשותפות עם חברת הנדל"ן המניב פרסידא (חברה פרטית בבעלות משפחת גנות ומאיר נגה), ותיקרא "קרדן ריט".

הקרן החדשה מתכוונת לנצל הזדמנויות להשקעה בנכסים מניבים בישראל. לפי שעה, התחייבו קרדן נדל"ן (60%) ופרסידא (40%) להשקיע 50 מיליון שקל בקרדן ריט, אשר תגייס ממשקיעים נוספים עוד כ-250 מיליון שקל טרם הנפקתה לציבור בעתיד. לאחר הגיוס מאותם משקיעים, תחזיק קרדן נדל"ן בכ-20% מהחברה המשותפת.

שווי של 400 מ' ש' לקרדן נדל"ן

עיקר פעילותה של קרדן נדל"ן כיום היא בהקמת פרויקטים למגורים בהיקף של כ-2,500 יחידות דיור ברחבי הארץ, ובשנה האחרונה היא רכשה קרקעות המיועדות לבנייה של 1,000 יח"ד. בשבוע שעבר חתמה קרדן נדל"ן על הסכם להקצאת 15% ממניותיה לכלל ביטוח תמורת 60 מיליון שקל, עסקה המשקפת לחברה שיוצאת החודש להנפקה שווי של 400 מיליון שקל (אחרי הכסף).

איתן סורוקה, יו"ר קרדן נדל"ן, אמר היום כי "הניסיון והמומחיות שקרדן נדל"ן ופרסידא צברו בתחום הנדל"ן המניב לאורך שנות פעילותן, יחד עם הידע והניסיון בגיוס מקורות מימון, יאפשרו לנו להקים קרן ריט בעלת היקף נכסים משמעותי ואיכותי, שתעניק תשואה נאה וקבועה למשקיעים. בתקופה האחרונה נוצרו בישראל הזדמנויות השקעה מעניינות. אני בטוח שקרן ריט עם יכולות השקעה משמעותיות כמו זו שאנו מקימים, תדע לנצל הזדמנויות אלו", הוסיף.