ויגיסר, גולדפינגר ומשה גביש טרפדו כניסת רבד למדיפאואר

היו"ר גביש: "ברבד לא הסכימו להתחייב שהאג"ח ישולמו במלואן ללא 'תספורת'" ■ רבד: "העסקה לא הגיעה כלל לשלב בדיקת הנאותות"

חברת הנדל"ן המניב רבד, שבשליטת יגאל אהובי, עדכנה אמש כי ההסכם עליו חתמה לפני חודשיים וחצי לרכישת השליטה בחברת הנדל"ן הבורסאית מדיפאואר, בוטל, לאחר שלא התקיימו התנאים למימושו.

במהלך נובמבר 2009, דיווחה רבד על כוונתה לרכוש 45% ממניות מדיפאואר, שבין בעלי השליטה הבולטים בה נמנים שניים מילדי הפלא שייסדו את חברת האינטרנט מיראביליס ICQ)) - יאיר גולדפינגר וספי ויגיסר, המחזיקים כיום כל אחד ב-16.6% ממניותיה.

עיקר פעילות הנדל"ן של מדיפאואר, בעלת 17 נכסים מניבים בחו"ל, מתבצעת כיום בקנדה, ומלבד זאת יש לה נכסים גם בארה"ב, שבדיה ובולגריה. ההתאוששות בשווקים באה לידי ביטוי בדוחות הכספיים שהיא פרסמה בינואר-ספטמבר 2009, שם הציגה עלייה של 47% בהכנסותיה שהגיעו ל-6.9 מיליון דולר. בשורה התחתונה הצליחה החברה להציג רווח מזערי של 230 אלף דולר.

ביטול העסקה המתוכננת התרחש לאחר שחלק מחברי דבוקת השליטה במדיפאואר החליטו לממש זכות להגדלת החזקותיהם בחברה, במטרה למנוע את הרכישה.

"מימשנו נכסים כדי לשלם"

בתחילת דצמבר עדכנה מדיפאואר כי גולדפינגר ו-ויגיסר מימשו באופן חלקי אופציה לרכישת מניות מידי המחזיקים בכ-23% ממניות מדיפאואר. אל השניים הצטרפו יו"ר החברה, משה גביש, לשעבר נציב מס הכנסה ומנכ"ל בנק מרכנתיל דיסקונט המחזיק ב-8% ממניות מדיפאואר, ועמיר גורן לו 4% מהמניות.

כעת, עם ההודעה על ביטול העסקה, במדיפאואר מסבירים כי חוסר הרצון לשתף פעולה עם רבד נבע מהתחייבויות האג"ח של מדיפאואר. לדברי גביש, "העמדנו לרבד דרישה ואמרנו שהתנאי המרכזי שלנו לכניסה להסכם זה שהאג"ח ישולמו במלואן ללא 'תספורת', ודרשנו לכך התחייבות בכתב. ברבד לא הסכימו לספק התחייבות שכזו וזה העניין המרכזי שבגללו לא המשכנו במו"מ".

גביש מסביר כי "מדיפאואר צריכה לשלם בחודש מאי 3-3.5 מיליון דולר. החברה נערכה כדי שיהיה לה את הכסף בקופה ובחודשים האחרונים מימשנו מספר נכסים במחירים טובים. כשהנפקנו את החברה התחייבנו כלפי המשקיעים ולא רצינו שמישהו ישתלט עליה ויעשה להם תספורת. לכן השקענו יחד כ-8 מיליון שקל וקנינו עוד מניות שמבטיחות לנו את השליטה, ומאפשרות לנו לנהל את החברה".

מרבד נמסר שהעסקה בכלל לא הגיעה לשלב של בדיקת נאותות, וכי כפי שהחברה דיווחה היא לא הצליחה להגיע להסכמי אופציה עם מעל ל-45% מבעלי המניות.